extra kv geven?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door maryam27, 15 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    hi dames,

tot nu toe geef ik mijn kleine volledig bv. maar gisteravond om 23.00 uur gaf ik hemzijn laatste voeding, en hij had niet genoeg en mijn borsten waren echt leeg, resultaat: een huilerig baby!
    gelukkig had ik nog in de vriezer 1 flesje afgekolfde melk, die heb ik dus gegeven, en hij was tevreden.
    En nu????
    ik heb geen reserve moedermelk meer. i ben bang dat ik over moet gaan aan kv.
    Wie heeft dit ook meegemaakt?

2. raspberry

raspberry Niet meer actief

Geen paniek, je zit waarschijnlijk gewoon in regeldagen :) Dan lijkt het alsof je kleintje niet genoeg krijgt, maar dat valt allemaal wel mee ;)
    Je productie moet ff opgekrikt worden en dat doe je door gewoon helemaal toe te geven aan de vraag van je kleintje: zodra die om een voeding vraagt, aanleggen dus :) Dat zou dan met een paar dagen, tot max een week ervoor moeten zorgen dat je productie verhoogd is naar de hoeveelheid die je kleintje nu wil drinken.
    Ga geen flesjes bij geven, of als je dat wel doet: zorg dan dat je ook afkolft! Maar in principe geen flesjes bijgeven, want daarmee krijgt je lijf het signaal dat je kleintje wel genoeg voeding krijgt en dat er dus niet extra bij gemaakt hoeft te worden.

Ff niks anders aan je hoofd hebben dus, huishouden kan wel even wachten, lekker met de kleine tutten en doen en veel aanleggen, dan ben je er het snelste doorheen :)

3. raspberry

Oja, en nog eve: ondanks dat je borsten leeg voelen, krijgt je kleintje er eigenlijk altijd melk uit hoor!
    Je hebt natuurlijk de start met de grote stuwing gehad, maar zo hoeven je borsten echt niet te voelen om er melk in te hebben :)
    Als je zoontje onrustig wordt aan de ene borst, geef je gewoon de andere, en dat blijf je afwisselen totdat ie wel genoeg heeft gehad :) Dus gewoon links aanbieden, dan rechts, dan weer links, enz enz.

4. lizab

lizab Fanatiek lid

7 mei 2007
    3.467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Ik sluit me helemaal aan bij Rozemarijke.

Geen paniek, vaak aanleggen dan komt het weer helemaal goed.
    En vooral geen kunstvoeding geven.

Je hebt deze regeldagen nog wel vaker, en er echt gewoon aan toegeven werkt het beste.

succes!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

27 mrt 2008
    8.128
    1.682
    113
    Idd aanleggen, aanleggen aanleggen. Dat helpt het beste, juist als je nu kv gaat bij geven kan dat je productie meer kwaad dan goed doen. Succes!

6. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0
    nou dat hij tekort had gisteravond komt vooral door dat ik gistermiddag hebt gekolft. Mijn borsten waren echt leeg, hij zat te zuigen en ik hoorde hem niet slikken, en daarna wordt die gefrustreerd, omdat die er niks uit krijgt, en hij had honger.
    Dus heb ik dat ene bekertje gekolfde moedermelk toch maar weer uit de vriezer gehaald.

Hoe doen jullie dat dan met kolven? wanneer eigenlijk? Als ik dus kolf heb ik dus niks meer over voor de kleine later.
    ik moet een voorraadje gaan aanmaken, anders kan ik helemaal niet weg zonder die kleine.

7. raspberry

Nakolven nadat hij gedronken heeft, direct erna dus.
    En dan vooral 's ochtends: dan heb je vaak volle borsten.
    Verder op momenten van de dag dat ie er lang tussen laat (zo'n 5-6 uur: dan dus halverwege even kolven.
    Thirza ging hier virj snel slapen van 19-2/3 's nachts, en dan kolfde ik rond 22 even om een voorraadje aan te leggen.

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ik kolfde hier 's morgens of soms s nachts. Dan dronk ze 1 borst ipv 2 en kolfde ik de andere. Dan had ik ook vaak een complete voeding.

9. kiddie

kiddie Niet meer actief

Lastig he. Ik heb dat ook een tijdje gehad dat ze niet genoeg (leek) te hebben. Wisselvoeden kon hier ook niet hoor, er was gewoon niks meer. Nou ja misschien 3 drupjes maar daar zou ik ook boos van worden! ;) Man man heftig was dat hoor.

Kolven wist ik ook nooit goed wanneer. In het begin had ze s ochtends genog aan 1 borst dan kolfde ik de andere. nakolven werkte bij mij niet. Wel 1 borst kolven, de ander geven en de fles zolang in de koelkast laten zodat je dat eventueel nog bij kon geven. lekker idee maar vaak niet nodig.

10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Je kunt gewoon opnieuw aanleggen en weer de andere kant en weer etc. Je borsten zijn nooit leeg, melk wordt op het moment zelf aangemaakt.

11. Bright

Bright Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.967
    1
    0
    Werkzaam in de Jeugdzorg
    In het zuidelijkste puntje van Grunn ;)
    ZE adviseren om pas vanaf 6 weken te beginnen met voorraadjes aanleggen. Ik zou dan ook nog 2 weekjes wachten.

Zo niet, dan zou ik 's ochtends kolven of na elke voeding.

Liefs

12. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Hier werkt het niet zo dat er altijd melk is. Hier soms echt helemaal leeg.

Maar ik zou niet na een voeding gaan kolven, dat werkte hier ook niet zo.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik ben nu verkoduen, en zit voo rde 2e x in een productiedip! was vorige x met een dag of 4-5 over...en zaten die borsten helemaal vol!..lekekr vaak aanleggen...gaat vanzelf!
    Bij mij helpt het altijd nog even mn borst te knijpen en dan komen er weer een paar extra slokken uit!

14. silly88

silly88 Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.429
    0
    0
    hier gebeurt het nu ook voor het eerst. van de week behoorlijk schokkend nieuws gehad dus zit te stressen, waardoor ik dus ook slechter slaap en geen honger meer heb.. tuurlijk eet ik gewoon alsnog maar voor het eerst met de laatste voeding zowat geen melk meer en een heel onrustig kind. weet niet of het ermee te maken heeft dat ik gestresst ben maar vind het wel vervelend

15. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    een voorraad kolven lukt mij mij ook niet, dan ben ik 3 dagen tussendoor of aan het nakolven voordat ik een hele voeding bij elkaar heb. Resultaat: de hele dag of kindje of kolf aan de borst... Heb ik niet zoveel zin in...
    Wat ik dus doe om een voorraad te maken. Mijn man geeft onze dochter een flesje kv en ik kolf ondertussen, deze voeding zet ik dat ik de vriezer. Dit doe ik dat 1 keer per dag tot een iets van 4 voedingen in de vriezer heb staan. Zo knoei je niet met je productie en krijgt je kindje nog steeds wat hij/zij nodig heeft. En een flesje kv is helemaal niet erg hoor merken ze niks van.

16. demi123

demi123 Bekend lid

29 jun 2007
    820
    0
    16
    Maar wat je verder beschrijft klinkt inderdaad als regelen. Inderdaad gewoon aanleggen zodat je productie zich aan je kindje kan gaan aanpassen.

17. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0
    Extra goed voor jezelf zorgen, rust en goed drinken helpt ook. Stress is inderdaad niet goed voor je productie. Ik had ook zo'n lastig kindje dat boos werd als de borst leeg was, heel frustrerend. Misschien kan iemand ook even met je kleintje gaan lopen ofzo en dat je dan na een half uurtje weer aanlegt?

Kolven zou ik ook 's ochtends doen na de eerste voeding.

18. maryam27

maryam27 Bekend lid

31 jan 2010
    531
    0
    0

precies, dit bedoel ik dus. ik voed die kleine om de 2 uur, als ik daarna ook nog moet gaan kolven, ben ik dus de heledag bezig. heb hier dus ook geen geduld voor, heb natuurlijk ook andere verantwoordelijkheden.

als ik op zo;n manier een voorraadje moet gaan maken heeft het geen zin, want als ik een x weg ben kan je net zo goed dan de kv geven, vind dat dan ook zonde van mijn tijd om nu te gaan kolven en die kleine dan kv te geven.

Deel Deze Pagina