s avonds doorslapen verplaatsen naar snachts?

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door shining, 12 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Ons kleintje slaapt 's avonds vaak stevig door, maar 's nachts wordt ze wel steeds om de 3 a 4 uur wakker. Iemand enig idee of ik die avondslaap van ruim 5 uur kan verplaatsen naar 's nachts en zo ja, hoe?

2. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Je zou kunnen proberen om de kleine 's avonds na 3 uur te voeden maar bij niet elk kindje werkt dit.
    Overigens vind ik het netjes hoor als je kindje om de 3 a 4 uur komt. Meestal schuiven de uurtjes van langer slapen vanzelf wat op.
    Ik ga er vanuit dat kindjes het zelf prima kunnen regelen. Hier sliep ze een tijd lang van 19-4u en dan tot 8. Late avondvoeding werkte hier niet.
    Overigens drinkt mijn dochter 's nachts ook om de 3 a 4 uur, vannacht zat er weer eens 5 uur tussen.

3. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Mag inderdaad niet klagen. Ze doet het heel goed zo, dus wil me er ook niet teveel mee bemoeien voor het geval het straks averechts zou uitpakken ofzo. Maar toch, als iedereen nou zegt dat een simpel trucje toe te passen is om het patroon te verschuiven..

4. joja

joja Actief lid

24 aug 2010
    153
    0
    0
    NULL
    NULL
    ik heb het bij de oudste wel eens proberen te verplaatsen toen der tijd. Ook inderdaad wakker maken voor een avond voeding zoals je altijd ' iedereen ' hoort vertellen. Nou het maakte niks uit hij werd standaard om een bepaalde tijd wakker.

5. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    Ja, bij ons ook nu al heel duidelijke patronen. Avondvoeding krijgt ze vaak wel, dus ze slaapt meestal zo lang tussen 16 en 22 uur en dan geef ik haar daarna een flinke avondvoeding (want heb dan ook genoeg geproduceerd ). Maar dat maakt voor het doorslapen dus niets uit.
    Het hoeft ook niet in een week te gebeuren, maar zou mooi zijn als ik langer dan 4 uur achter elkaar kan slapen als ik straks weer ga werken :)

6. fafje

fafje Niet meer actief

mijn zoontje schoof het zelf steeds op vanaf een week of 5...rond 23u laatste voeding, eerst altijd rond 2 uur(dus ook na 3 uur)...daarna hele tijd rond 3u....toen ineens altidj 4u....en nu komt ie rond 5 uur en dan pas weer rond 10

Hij pakt in feite iets van 10/11 uur slaap...waarvan ie 1x komt//

je kindje is nog heel jong, moet zn ritme nog goed pakken...kan ineens omslaan...nu doet ie het zo...maar mss over 2 weken heeft ie een heel ander ritme bepaald

7. fafje

fafje Niet meer actief

je kan ook 'savond proberen veel aan te leggen tussen 18 en 22u ofzo...maarja hier heeft het nooit wat uitgemaakt...ook wakker maken niet

8. Saartje123

Saartje123 Fanatiek lid

7 mei 2009
    2.395
    35
    48
    Vrouw
    Moeder ♡
    Brabant
    Mijn zoontje slaapt de laatste dagen ook lang in de avond. Hij wilt vaak al om 18:00u naar bed. Maximaal 19:00u. Dan slaapt hij tot 0:00u, krijgt dan 2 volle borsten (hij pakte een tijdlang alleen maar 1 borst). Rond 3 a 4u wordt hij dan weer wakker voor een voeding en slaapt dan door tot 7:00u.

Hiervoor werd hij vaker wakker 's nachts en toen had ik ook het een en ander geprobeerd, maar het hielp allemaal niet. Dus heb ik het gewoon zo gelaten en ik zie wel wat hij zelf wilt en daarin volg ik hem. Toevallig gaat het nu al een paar dagen op dit ritme, maar het kan over een week of 2 weer heel anders zijn.

9. surf

surf VIP lid

21 mei 2007
    14.595
    1
    36
    Noord-Holland
    hier helaas niet gelukt...

10. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    8.002
    6.753
    113
    zuid-holland zuid
    Bij ons heeft het uiteindelijk wel geholpen (of misschien was het ook zonder ingrijpen vanzelf goedgekomen, dat weet ik niet)
    Onze man valt om 18u in slaap. Een maandje geleden zou hij dan vanaf 2-3u om de 3u willen eten. Nu maken we hem wakker als we zelf naar bed gaan, tussen 22-23u. In het begin maakte het niks uit en kwam hij vrolijk om 3u weer, maar langzaam verschoof dat toch naar 4 of 5 uur en nu slaapt hij ongeveer de helft van de tijd door tot 6u.

Maar er zit wel een nadeel aan... na de voeding van 6u is hij nu zo uitgeslapen en wakker dat hij niet meer wil gaan slapen! Ik heb nu voortaan een lekkere lange dag ;)
    Idealiter moet hij savonds pas om 19-20 u gaan slapen, dan zou hij sochtends misschien langer kunnen slapen... maar tot op heden is dat nog niet voorgekomen.

11. fafje

fafje Niet meer actief

nogmaalss een post van mij...

mijn kindje sliep al gauw van 22/23 tot 3 uur een hele tijd...dat verschoof hij met de tijd steeds later( ineens tot 4 uur standaard)...vanaf zn 7e week( nu 9wk) naar 5 uur....en dan sliep ie weer van 0515u tot 10u!

vanochtend schrok ik wakker...0730u!!!!(dus vanaf 22u) en daarna weer als een blok in slaap tot 11uur...zo zie je maar...je kindje gaat het zelf regelen...indien het dus niet lukt te sturen...

12. shining

shining Actief lid

25 mrt 2008
    150
    0
    0
    @fafje: wow, wat geweldig..! kan me voorstellen dat je dan wel even een vreugdedansje doet als je ineens van 22 tot 7.30 uur kan slapen..

Zou mooi zijn als dat hier uiteindelijk ook zo gaat. Vind het namelijk wel lastig om haar wakker te maken als ze zo vast ligt te slapen. Vaak is dat ook rond etenstijd en ik vraag me af of het dan zin heeft om haar tussentijds wakker te maken. Denk dat de kans dan klein is dat ze in plaats daarvan 's nachts doorslaapt...

13. Bri

Bri Niet meer actief

Hier zelfde ervaring.

Maar je zou het kunnen proberen, om je kindje 'slapend' aan te leggen, ongeveer 2 uur na de laatste voeding. Wacht je nog langer, dan heb je kans dat je de kleine uit de 'diepe slaap' houdt en dat ze dan nog vaker gaat komen (deed mijn zoontje in elk geval).
    Voor sommigen werkt dit, voor mijn kindjes niet.
    Bij mijn zoontje werkte dat slapend aanleggen sowieso niet; mijn dochter kan wel slapend drinken. Niet wekken dus, maar gewoon oppakken (in het kamertje, in het donker) en aanleggen. Na het drinken even rechtop houden, niet per se om te boeren maar om de melk wat te laten zakken. M'n meisje slaapt gewoon door (en kwam vervolgens alsnog 's nachts een keer voor voeding).

14. sandranuijs

sandranuijs Bekend lid

29 apr 2010
    713
    1
    16
    Ik laat mijn kleine man rond 23.00 uur nog een keer goed drinken en ik hoor hem meestal (nou is ie pas 2 weken) rond 4 a 5 uur voor nog een voeding. Erna slaapt ie tot ongeveer 08.00 uur door.

Wel heb ik problemen met hem met aanleggen, vaak hapt ie en laat ie los en zo kan het nog wel ff 10 min doorgaan :( maar morgen komt er een lactatiekundigen meekijken wat er mis gaat. Ipv genieten frustreer ik me namelijk alleen maar.....en hij ook want soms zet ie het op het schreeuwen of zijn handjes zitten altijd in de weg, nogal lastig voeden dus papa moet dan helpen.

15. fafje

fafje Niet meer actief

hihi ja ik was helemaal in de war toen ik wakker werd ( ga zelf meestal rond 00u slapen hoor, maar toch..)
    Normaal dus om 5 uur even wakker...maar had laatste tijd al zo'n idee dat ie het liefst doorslaapt...want soms zijn het maar een paar slokken, of 1 borst!
    Ben heeeel benieuwd wat hij vancht gaat doen..wie weet was het een eenmalig uitschietertje haha

Ja ik heb dus 2x geprobeerd ooit hem wakker te maken...maar dat maakte toen niets uit...kwam als nog om bepaalde tijd...hij heeft het gewoon zelf geregeld!...maar bij sommsige werkt het wel!

16. geke

geke Fanatiek lid

10 mei 2006
    3.155
    0
    0

Hier sinds 3 nachten precies hetzelfde!! eerst 20.30 tot 3.00 slapen, toen tot 5.00 en nu is het 21.30 tot 8.00 of 9.00!! Heerlijk :)
    In de avond ligt ze dan wel een paar uur bijna continu aan de borst maar dat vind ik wel gezellig.

17. Trees

Trees Niet meer actief

Mijn dochter deed hetzelfde. Ik heb haar een tijdje 's avonds slapend aangelegd. Behalve dat het niks hielp voor het 's nachts doorslapen, werkte het uiteindelijk zelfs averechts. Het slapen is momenteel een drama.
    Ik volg nu mijn dochter in haar slaappatroon en zou dus nooit meer hier mee gaan zitten knoeien. 's Avonds doorslapen ipv 's nachts is toch een minder groot probleem dan een dochter die om de anderhalf een half uur huilend wakker is ;).

18. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb geen tip voor je, maar die van mij komt 's nachts om de 2 uur, dus ik vind met ruim een maand om de 4 uur komen al heel netjes. Het zou fijn zijn als ze vanzelf in een ritme komen, vaak is dat ook zo, soms niet. Ik krijg steeds te horen dat ik haar moet laten huilen, of me er maar bij neer moet leggen. Ik moet denk ik het laatste maar doen, want laten huilen vind ik geen oplossing.

@ Trees, hier idd hetzelfde probleem. Geef haar nu zelfs 's avonds een papfles van 200 ml en nog komt ze 2-3 uur later weer, maakt dus helemaal niets uit.

19. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.378
    36.246
    113
    Hier sliep ze vanaf 6 week tot 4 maand door van 22.00 uur tot 07.00 uur. Daarna kwam ze van 4 maand tot 1 jaar ongeveer elke 1,5-2 uur, 's nachts. Nu komt ze ongeveer om de 4 uur 's nachts. Het kan alle kanten dus nog op.

20. Engel79

Engel79 Actief lid

5 aug 2010
    170
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ha Suus, dat hadden wij met de eerste precies zo, na 8 weken netjes doorslapen en met 4 maanden weer helemaal van de regel. Dat vond ik eerlijk gezegd nog moeilijker dan nu, ik heb nu met 6 maanden nog geen nacht echt doorgeslapen, ook dat went tot op zekere hoogte, lig nu vaak tussen 21 en 21.30 uur in bed, soms ook al gelijk met manlief die er ook vaakgenoeg uit gaat.

Deel Deze Pagina