Extra misselijk van werken met de computer. Herkent iemand dit?

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Niki2014, 25 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik ben nu 9 weken zwanger en ben constant misselijk en moet meerdere keren per dag spugen. Vooral als ik achter de computer zit wordt de misselijkheid vele malen erger.

Nu heb ik Emesafene gekregen en dit werkt redelijk om de misselijkheid te verminderen. Zo kan ik het spugen beter onder controle houden en hoef niet altijd meer te spugen. Dat is wel fijn.

Helaas helpt het niet als ik voor de computer zit. Ik kan ongeveer 10 minuten iets doen op de computer, maar dan ben ik echt behoorlijk ziek. Herkent iemand dit? Hier helpt Emesafene dus niet tegen bij mij.

Mijn werk bestaat eigenlijk voor 100% uit computerwerk, dus dat is momenteel vooral erg lastig. Heeft iemand misschien tips voor me?
    Ik heb al wel de felheid van het beeldscherm aangepast, omdat ik hier normaal gesproken al hoofdpijn van krijg.

Vooralsnog heb ik van de televisie en tablet geen last.

Alvast bedankt!

2. Mitty

Mitty Actief lid

28 jan 2014
    134
    0
    0
    He wat vervelend zeg, ik heb geen tips helaas.Maar klinkt knap lastig, zeker als je lang voor je werk achter de pc moet zitten.
    Ik had het wel met lezen in de bus, gek he. Heel veel sterkte hoop dat het gauw over mag gaan. Groetjes Mitty.

3. Niandra

Niandra Actief lid

19 sep 2013
    311
    1
    16
    Hoi,
    Heel herkenbaar. Ik heb gelukkig niet zo veel last van misselijkheid als jij, maar achter de computer zitten is een ramp. Na een kwartiertje ongeveer moet ik echt stoppen.
    Gelukkig hoef ik voor mijn werk niet achter de pc te zitten, dat lijkt me echt lastig. Heb geen tips... sterkte!

4. Heidebloempje

Heidebloempje Actief lid

6 mei 2013
    104
    28
    28
    NULL
    NULL
    Als je er met de tv en tablet geen last van hebt, ligt het aan je monitor. Een pc beeld knippert constant, wellicht nemen je ogen en hersenen dat nu waar.
    Als het op je werk is, kun je misschien vragen om een monitor met een hoger aantal hertz of een hogere resolutie?

Zomaar een idee...

5. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Bedankt voor de reacties!

Ik zal eens kijken wat ik met het beeldscherm kan doen. Zowel thuis als op het werk heb ik er last van. Dank voor de tip!

6. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    @ Niandra, wat lastig dat je hier ook last van hebt. Hopelijk gaat het snel over!

7. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Lastig. Heb je misschien lenzen? Dan zou je een bril kunnen proberen. Ik had het ook in het begin als ik achter de pc zat, maar ik kwam erachter dat het door mn lenzen kwam. toen ik mn bril weer opzette ging het iets beter.

8. Niki2014

Niki2014 Bekend lid

21 apr 2014
    656
    163
    43
    Ik heb geen lenzen of bril, maar heb dit nu ook alleen sinds ik zwanger ben en had dit daarvoor niet...
    Misschien kan ik toch wel een keer mijn ogen laten testen

9. marievs

marievs Fanatiek lid

16 sep 2013
    2.117
    293
    83
    Testen van je ogen kan nooit kwaad. Sinds ik zwanger ben kan ik mn lenzen niet meer verdragen. Vandaar dat ik mijn bril weer op heb gezet. Vooral achter de pc was het erg.

10. BabyFG

BabyFG VIP lid

20 feb 2012
    9.071
    1.917
    113
    omgeving Rotterdam
    Testen van je ogen heeft tijdens zwangerschap geen enkele nut. Geeft geen betrouwbaar resultaat, en daarnaast grote kans dat het tijdelijk is.

Monitoren knipperen inderdaad constant, dit neem je met het blote oog niet waar. Maar dit kan er wel voor zorgen dat je teveel prikkels binnen krijgt.
    En ik ken iemand die hevige hg had tijdens haar zwschap en dus van prikkels (a la computer, tv, etc) nog misselijker werd.

11. Pasta

Pasta Fanatiek lid

12 feb 2010
    1.015
    16
    38
    Noord Holland
    Bij mij maakt een ander beeldscherm een wereld van verschil!
    Ik werk nu dan ook op een laptop met een 'mat' beeldscherm en thuis heb ik een heel fijn scherm. Op mijn werk kan ik met sommige schermen echt even niet uit de voeten. Dus dan maar op een lapflop :)

12. DigiGee

DigiGee Niet meer actief

Ik zit ook lang achter de pc dagelijks en merk dat ik er ook snel misselijk van word als ik niet regelmatig even een pauze neem. Krijg er dan ook lichte hoofdpijn van. Spelletjes spelen op de PC is nu in ieder geval vrijwel niet mogelijk. Speelde eerst altijd Minion Rush, maar als ik dat nu doe gaat het echt fout. Ik los het op door direct even 5-10 minuten pauze te nemen als ik last krijg.

Deel Deze Pagina