onze dochter is 3mnd en sinds kort gebruiken wij de kruitvat comfort voeding (120 water + 4 schepjes poeder). op zich gaat dit goed. alleen drinkt ze de fles heel snel (we laten de fles circa 10min staan om in te dikken!). binnen 5 min heeft ze fles leeg waardoor ze niet verzadigd lijkt en heel erg gaat huilen na de fles. we gebruiken een S speen van difrax. Zou ik nog extra nutriton kunnen toevoegen en zo ja hoeveel? ik had begrepen dat de kruitvat comfort 2 schepjes johannesbroodpitmeel per 100ml bevat. Veder nog het probleem dat ze vrij harde onlasting heeft en krampen na de fles(waarschijnlijk van johannesbroodpitmeel..). zijn hier nog tips voor? Ik ben benieuwd naar de ervaringen
Nutriton is als je kindje heel erg moet spugen na de voeding. Als ze dat niet doet zou ik dat niet erbij geven. Miss dat je haar een speentje kan geven voor de zuigbehoefte? En als ze niet verzadigd is sja dan zul je haar meer eten moeten geven, das niet lullig bedoeld ofzo maar als ze er niet genoeg aan heeft geef je haar toch meer?
Weet ni hoe zwaar ze is maar mijn meisje krijgt al 180 ( heeft meestal wel maar 4 flessen) Maar E mag wel 150 hoor Succes
Mijn jochie was ook meer verzadigd op nutriton. Maar geen idee wat de dosering precies mag zijn. Mijn jochie stamt uit een ander formaat schepjes-tijdperk Mijn jochie zat met 3 maand op 5x180/6 trouwens. Nou was dat een stevig jochie. Maar misschien dat je toch richting 150/5 kunt gaan? Mijn jochie kreeg van de jbpm juist zachtere ontlasting. maar dat veschilt nogal per kindje..
Volgens mij zijn er nog kleinere spenen, ik weet het niet zeker maar volgens mij de dental speen van difrax. Verder deed extra jbpm hier het niet goed, de voeding ging zeker langzamer maar hij kreeg erg veel krampen en dat probeerden we juist tegen te houden met de comfort voeding. Ook is volgens mij de comfort voeding extra licht verteerbaar, dus is het logisch als ze honger zou hebben. Misschien al wat ophogen? Het is een gepuzzel met die kleintjes
Ik ben het ook gaan gebruiken omdat ze zo snel dronk.. Nu ook ivm reflux maar in eerste instantie omdat ze zo snel dronk.. Maar de hoeveelheid wordt denk ik wel erg veel als het al in de voeding zit..! Heb je al eens een dental-speen geprobeerd? Mijn dochter is ruim 4 maanden en begint altijd met de dental S speen en na 10 minuten is de snelheid er af en zet ik de dental M speen erop. Wel die van difrax want die van Kruidvat verslikte ze zich nog in..