Geen suiker tot 1 jaar, wel in dromerig avondpapje?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door Danilo, 26 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Beste voedingsdeskundige, in een van de antwoorden op dit forum las ik dat jullie tot 1 jaar geen suiker adviseren, heel goed vind ik dat! Echter, op de site "nutricia voor jou", zie ik bij de menu-adviezen als advies "dromerig avondpapje" staan, waar wel suiker in zit (oa glucosestroop). Hoe zit dat? Ik gebruik het product zelf niet, naar ben eerlijk gezegd gewoon benieuwd :).

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Dag Danilo,

Bedankt voor je opmerking over de glucosesiroop in het Bambix Dromerig Avondpapje. Bambix is qua samenstelling afgestemd op de behoefte en ontwikkeling van jonge kinderen.

Op het etiket van Bambix staat in de voedingswaardetabel de totale hoeveelheid suikers vermeld. Met suikers wordt niet alleen glucosesiroop bedoeld, maar ook andere koolhydraten die onder suikers vallen, zoals bijvoorbeeld lactose uit opvolgmelk. Lactose is melksuiker en komt ook voor in moedermelk.

Zodra kinderen ouder worden leren ze steeds meer smaken ontdekken. Glucosesiroop geeft de pap meer smaak, waardoor jonge kinderen de smaak beter accepteren. De hoeveelheid glucosesiroop ligt zeer laag. De smaak van onze pappen is verder precies afgestemd op de leeftijd en is zeker niet te zoet.

Voor moeders die liever producten geven zonder suiker, is er bijvoorbeeld de Bambix Fijne granen of de Bambix Rijstebloem. Daarbij zijn er momenteel nieuwe Bambix pappen zonder suiker in ontwikkeling.

Groetjes,

Charlotte Maintz

3. Danilo

Danilo Actief lid

17 nov 2011
    161
    0
    0
    Waterdeep
    Hallo Charlotte, bedankt voor je reactie! Ik snap wel dat suikers uit meer bestaat dan glucosesiroop, maar dat was ook niet echt mijn vraag. Je hebt natuurlijk suikers in allerlei soorten en maten. Waar het mij om ging was het feit dat een dergelijk ingrediënt (glucosesiroop) gebruikt wordt voor een product voor kleine kinderen, ook al zit er misschien weinig in. Wel goed om te horen dat er meer producten zonder suiker worden ontwikkeld voor moeders die pap geven!

Deel Deze Pagina