"vreemde" auto staat al weken voor de deur

Discussion in 'De lounge' started by pientje1, Jul 24, 2014.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. pientje1

pientje1 Niet meer actief

Er staat al weken een auto voor de deur zonder dat er mee gereden is. De auto hebben we hiervoor nog nooit gezien. Het is een oud smerig barrel vol met beschadigingen, lijkt hier gewoon gedumpt. Maar volgens rdw niet gestolen.

Nu is het vakantie, dus ook nog een grote kans dat ze op vakantie zijn. Maar wat als de auto er over een paar weken nog staat? Kunnen we dan iets doen? Politie bellen?

2. Manuela79

Manuela79 VIP lid

Aug 7, 2006
    10,145
    0
    0
    Hilversum
    Staat de auto op jullie erf of oprit? Als hij gewoon op een parkeerplaats staat zou ik me er niet druk om maken hoor. Mag hopen dat de politie wel wat beters te doen heeft.

3. pientje1

Vraag ik me af

4. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Kun je gewoon de politie voor bellen.
    Zij benaderen dan de eigenaar.

Je mag geen autowrakken op de openbare weg stallen :)

En je kunt altijd de politie melden dat er al heel lang een vreemde auto staat waar niet mee word gereden.
    Misschien is hij wel gestolen... Zeg je dan met een onschuldige blik :)

5. chantal84

chantal84 Fanatiek lid

Apr 17, 2008
    1,981
    2
    0
    Hebben wij vorig jaar tegenover mijn werk ook gehad, het barrel stond er ruim 2 maanden, uiteindelijk is hij meegenomen door de sleepdienst.

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

May 29, 2008
    20,418
    3,298
    113
    Hier is dat met een fiets, ook nog eens een goede moeder fiets met zitjes. Staat inmiddels al 2,5 maand aan de lantaarnpaal vast tegenover ons huis. Vraag me ook af wat we ermee kunnen.

7. Charlie84

Charlie84 Fanatiek lid

Oct 8, 2013
    1,686
    0
    36
    NULL
    NULL
    Wij hebben dat hier ook eens gehad, echt voor mijn deur. Waardoor ik aan de overkant moest parkeren, irritant met 2 kleine kinderen en boodschappen enzo.
    Na 3 weken heb ik de politie gebeld, en weer 2 weken later is hij weg gesleept. Geen idee of hij gestolen was of gedumpt.

8. ukkie1985

ukkie1985 VIP lid

Mar 27, 2012
    6,134
    1
    0
    Gewoon ff politiebellen.

9. Valora

Valora Niet meer actief

Wij hebben polen wonen in onze straat. Elke 6 maand worden ze vervangen, de ene groep gaat terug naar Polen, en er komt dan een andere. Zo hebben ze eens hun auto hier achtergelaten, en zij waren weg. Na ongeveer 3 maand hebben ze eens de moeite genomen om hem weg te slepen. Ondertussen waren de ramen al ingeslagen en dergelijke.

10. Lieverd2012

Lieverd2012 Niet meer actief

Wij hebben hetzelfde 'probleem', er staat al maanden een auto onder een afdekzeil op de parkeerplaats. Ik was hem al vergeten, maar van de week gingen er opeens mensen aan rommelen. Ik ken die mensen niet en volgens mijn man wonen ze niet in de buurt en hebben ze die auto gewoon bij ons gedumpt. Ik denk dat ik toch maar eens dat 'geen spoed wel politie nummer' ga bellen.

11. pientje1

Dan wacht ik het nog even af ivm de vakantie, maar daarna bel ik de politie.
    Wat parkeren betreft heb ik er nog geen last van, we gebruiken tijdelijk de oprit van de buren.

12. pardoes

pardoes VIP lid

Apr 15, 2009
    7,669
    1,427
    113
    Maar begrijp ik nu goed dat hij jullie oprit blokkeert? Al een paar weken? Dan zou ik gewoon nu even bellen want dat is natuurlijk raar

13. EdelHertje

EdelHertje Niet meer actief

De politie heeft waarschijnlijk ook betere dingen te doen maar hier kan je ze wel voor bellen, via het 0900 nummer. Geen spoed wel politie.

Zij kunnen dan kijken waar de auto thuis hoort en de eigenaar benaderen of het klopt dat de auto daar staat.
    Als een auto als wrak gezien kan worden kan de gemeente hem afslepen.

14. sydneys

sydneys Niet meer actief

Aks je je eigen oprit niet op kan heb je er wel last van he :) dan zou ik wel de politie bellen

15. Smile

Smile Fanatiek lid

Sep 11, 2008
    4,358
    0
    0
    Hebben wij ook gehad. Na twee weken de politie gebeld. Hij bleek gestolen te zijn...Hij stond gewoon op een parkeerplaats, niemand had er last van...maar hij 'hoorde' er gewoon niet

16. nikkijane

nikkijane Fanatiek lid

Jul 27, 2007
    2,410
    0
    0
    friesland
    Kan je gewoon de politie voor bellen. Het dumpen van een barrel op een openbare parkeerplaats mag namelijk ook niet. Hier kregen de eigenaars 2 weken de tijd hem zelf op te ruimen, dat deden ze niet, dus hij is weggesleept

17. JJ1980

JJ1980 Niet meer actief

Ik heb weleens de politie gebeld voor een vreemde auto die 3 dagen raar geparkeerd stond in de straat.

Wat bleek: een jongen had de auto van zijn ouders geleend, was op een feestje in de buurt straalbezopen geraakt en had totaal geen idee meer waar hij de auto had geparkeerd :D
    Iedereen weer blij!

Share This Page