Welke babyvoeding(melk)?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door rianne19, 3 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. rianne19

rianne19 Fanatiek lid

15 apr 2008
    1.366
    0
    36
    Purchaser
    Zuid-Holland
    Ik ga proberen om borstvoeding te geven maar wil voor de zekerheid wel flesvoeding in huis hebben. Welke flesvoeding raden jullie aan en waarom?

2. Gummiebeertje

Gummiebeertje Bekend lid

24 mei 2010
    956
    0
    0
    huismama
    Ik heb ook BV gegeven, maar na 9 weken liep het zo trug dat ik over moest op kunstvoeding.
    Ik heb gekozen voor het Kruidvat merk.
    Waarom die van kruidvat en niet een duurder merk? Heel simpel, het is ook heel erg goed getest, en mijn dochtertje heeft het er echt supergoed op gedaan.
    Wij hadden trouwens de comfort..die is 8 euro per pak, en dat is met wat johannesbroodpitmeel erin, omdat ze van de gewone voeding nog weleens moest spugen.
    Op het consultatiebureau hebben ze me ook verteld dat het niet uitmaakt of je nu dure, of goedkope voeding (van het kruidvat dus) gebruikt, omdat het allemaal heel erg goed getest wordt voor het in de winkels komt ;)

Veel succes

3. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Klopt als je de verpakkingen vergelijkt dan zie je ook dat het bijna precies het zelfde is.

Wij hebben die van de etos gebruikt. 6,70 per pak geloof ik.

4. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Tsja, ik geloof ook dat de flesvoeding van KV goed is hoor, maar toch heb ik toendertijd voor Nutrilon gekozen omdat het me veel te vaak gebeurd bij KV dat ik daar kom en ze iets niet op voorraad hebben:(. En Nutrilon kocht ik overal en nergens, zo hoefde ik niet specifiek altijd naar dezelfde winkel toe.

5. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0
    Hier ook nutrilon; weinig reden voor.

Maar wat ik zeker ga doen is Nutrilon Hypo-allergeen (blauwe verpakking) geven als de borstvoeding niet zou lukken.
    Lotte kreeg vanaf 4,5 maand 1 flesje kunstvoeding naast de borstvoeding omdat het niet meer voldoende was. Ik gaf toen ook hypo-allergeen.
    Reden hiervoor; omdat het beter aansluit op borstvoeding.
    En om de kans op het ontwikkelen van koemelkallergie te verkleinen. Ik heb zelf in lichte mate astmatische bronchitis en astma komt in de familie meer voor.

Na 6 maanden overstap gemaakt naar standaard nutrilon; daarna kwamen er meer klachten en vermoeden koemelkallergie. Ze deed het toen beter op nutrilon-pepti. Maar na paar maanden weer terug geprobeerd naar standaard en dat ging toen ook weer goed.
    Dus wat het in tussenliggende periode is geweest???
    Ik heb geen idee maar zal dus onze baby-2 zeker hypo-allergeen blijven geven, gewoon ter preventie.

Ik had trouwens een pakje met 3 proefjes nutrilon-standaard in huis voor het geval dat. Maar in principe is er toch wel aan voeding te komen in geval dat. Want de apotheek gaat volgens mij altijd voor je open indien je op een zondag dat de winkels gesloten zijn voeding nodig hebt.
    Een pak op voorraad halen is in principe best zonde, want ze zijn best duur.

Volg je eigen gevoel, dat is denk ik het belangrijkste!

6. marijntje28

marijntje28 Fanatiek lid

8 sep 2008
    1.138
    0
    0

Grappig dat je KV als afkorting voor kruitvat gebruikt; wordt vaak gebruikt als afkorting voor kunstvoeding ;)

7. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Misschien een paar pakjes nutrilon kant en klaar voeding in huis halen voor nood ?

Dit kregen wij als bijvoeding toen het iets minder ging met de voeding. En verder gewoon afwachten. Als je volledig overgaat, zou ik denk ik een eigen merk kunstvoeding kiezen. Wij zouden dan voor Etos gaan, simpelweg omdat ik dat qua winkel prettiger vind dan kruidvat.

8. consider

consider VIP lid

24 jan 2008
    14.024
    1.850
    113
    Provincie Groningen
    Wij hebben voor de kruidvat babyvoeding gekozen.
    Er zitten hier 2 kruidvats in de buurt en heb nog nooit gehad dat het uitverkocht was.

9. misa

misa Niet meer actief

Ik ga voor nutrilon hypo allergeen.
    Ik zou alleen niet een hele bus kopen als je eerst bv wilt proberen. Je kunt namelijk ook pakjes kopen waar een paar zakjes voeding in zitten.

10. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    de nutrilon hypo allergeen werd ons ook aangeraden door de kraamhulp.. ze krijgt nu ar ivm haar verborgen reflux.

11. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.063
    3.857
    113
    Hier Nutrilon en Bonbébé (huismerk van sommige supermarkten o.a. Plus, Emté). Van Kruidvat en AH huismerk kregen ze allebei krampen.
    Voor de tweede heb ik wel voor hypo-allergeen gekozen.
    Van Nutrilon kun je bij de C1000 bijv. ook mini-verpakkingen hypo-allergeen halen (en ook de gewone variant, net wat je wilt). Dat is een stuk handiger als je het bijv. voor de eerste dagen gebruikt om bij te voeden, dan dat je zo'n heel blik haalt, want het is maar een maand houdbaar en als je bv helemaal op gang is, krijg je dat nooit meer op in die tijd.

12. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Als je BV wil gaan geven, zou ik geen KV in huis halen hoor. Als je niet zo sterk in je schoenen staat en de BV niet lukt, ben je misschien (te) snel geneigd om naar de KV te grijpen.
    En mocht het echt nodig zijn, zijn een paar pakjes KV zo gehaald.

13. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier sluit ik me bij aan!

Bovendien had bij ons zowel de kraamzorg als de verloskundige van die proefzakjes nutrilon bij zich, die we zouden kunnen gebruiken mocht het nodig zijn. Volgens mij is dat ook wel de normale gang van zaken. En mocht je bijv. op zondag ineens kv nodig hebben, kan je 't ook bij de apotheek halen!

14. mimi83

mimi83 Niet meer actief

nou wij zijn dus op zondag stad en land afgeweest naar voeding..
    Dus ik zou zeer zeker wel een paar proefpakjes in huis halen, hypo allergeen.

Als je bv wil geven lijkt het me dat je niet zomaar naar kv grijpt , omdat het er wel ligt. Vind dat een beetje vreemde redenering.
    Wij zijn overgegaan op flesvoeding omdat het echt niet ging en niet odat het in de kast lag.
    Je weet toch wat je wil , maar als het niet kan, kindje valt teveel af of kindje heeft bijv. ernstige reflux en kan de toeschietreflex van de borst niet aan kan je wel wat geven ook al is het s avonds en heb je dan allang overlegd met de vk/kraamverzorgster.

15. grietje84

grietje84 Actief lid

17 jan 2009
    413
    0
    16
    rotterdam
    Wij hebben die van de Kruidvat en zijn heel tevreden. Wij zijn begonnen met de gewone voeding, maar later bleek ze toch aan de Forte te moeten. Deze heeft Kruidvat ook. En ook bv de Comfort. Het scheelt erg in prijs. Ze hebben hetzelfde assortiment als Nutrilon. Etos heeft ook eigen merk, ook de Comfort maar bijvoorbeeld weer geen Forte.

16. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Dan zou je in veel gevallen ook kunnen kolven ipv over te gaan op KV ;)

17. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    mijn vriend had een pak nutrilon in huis gehaald (hij was net vader en heel enthousiast de winkels afgelopen en had voor de zekerheid een heel pak in huis gehaald)
    nu na 8 weken bv ben ik overgestapt op kv en vond het alleen maar handig dat ik het al in huis had...( ben trouwens overgestapt omdat mijn kleine deed afvallen ipv aankomen en daardoor zo in stress raakte dat ik gewoon naar kv ben overgestapt omdat ik dan zkr weet wat hij binnen kreeg.)
    het lijkt me gewoon heel fijn in huis te hebben omdat bv niet zo vanzelf sprekend hoeft te gaan. (ben de eerste week echt door een hel gegaan, tot ik tepelhoedjes kreeg)

dus ik zou het in huis halen als ik jou was ;)

18. Linda1980

Linda1980 Fanatiek lid

30 mei 2006
    1.356
    0
    0
    Hihi! Ja, dat is waar natuurlijk! Voor Kruidvat zeg ik altijd KV en kunstvoeding doe ik met kleine letters;). Ach, we weten allemaal wat ik bedoel toch?!

Sorry, was ff offtopic;).....

Ik zou zelf trouwens ook voor de hypo allergeen gaan hoor, wat al werd gezegd: het is de beste aansluiting op bv.

19. Puppy78

Puppy78 Fanatiek lid

16 apr 2008
    2.099
    0
    0
    Nou, als ik naar mezelf kijk; ik vond het hele bv-gebeuren zo heftig de eerste weken en ik was zo emotioneel van alle hormonen en veranderingen dat ik zeker eerder gestopt was met bv als ik kv in huis had gehad. Dus heel gek is het niet.

Om antwoord te geven op de vraag, we gebruikten voeding van kruidvat, beviel prima.

20. MamaJ

MamaJ Actief lid

22 mrt 2008
    115
    0
    0
    #20 MamaJ, 5 jul 2010
    Laatst bewerkt: 5 jul 2010
    Ik zou dus zeker wel een klein pakje Nutrilon alvast in huis halen, want die kleine pakjes zijn gewoon 9 van de 10 keer uitverkocht.

Over welk merk: je zou gewoon Kruidvat kunnen nemen (scheelt geloof ik de helft), deze lijkt zoveel op die van Nutrilon qua samenstelling dat Nutricia (producent van Nutrilon), een rechtzaak tegen Kruidvat had aangespannen.

Deel Deze Pagina