Welke wipper hebben jullie?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door erwtje, 23 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Hallo,

Ben op de "valreep" nog opzoek naar een geschikte wipper. Eén die je vanaf dag 1 kan gebruiken.
    Welke hebben jullie?
    Aan en/of afraders?

Alvast bedankt!

erwtje

2. Babel44

Babel44 Niet meer actief

Ik lees even mee... kun je niet elke wipper vanaf dag 1 gebruiken?

3. jedalin

jedalin VIP lid

4 nov 2008
    12.674
    2
    38
    groooote aanrader: titanium babyswing de luxe (bijv bij babydump te koop)

Je betaald er wel wat voor (volgens mij kost ie nu 70 euro bij babydump. heb zelf destijds 80 euro betaald) maar dan heb je ook echt wat!
    Kan je in 3 standen zetten (Ligstand voor baby's vanaf dag 1), tussenstand, en rechtop voor als ze wat ouder zijn (4 maand) en fruithapje krijgen; echt ideaal.
    Zoals ik al zei, ze kosten wat, maar tis echt het geld waard.
    Je hebt ook een niet luxe uitvoering, zonder zonnekap en speelboog. Maar ik zou wel de luxe uitvoering aanraden, want onze kids zijn echt dól op de boog met knuffeltjes. En ook de kap is handig als ie buiten staat en de zon schijnt.

4. Miffy77

Miffy77 Fanatiek lid

9 jan 2009
    2.725
    3
    38
    Maastricht
    Hier is de BabyBjorn Balance Air helemaal favoriet. In drie standen te stellen, Julie zal met een paar weekjes oud al in de ligstand, heerlijk! Daarna makkelijk voor hapjes (in de hogere standen) of gewoon om er gezellig bij te zitten. Deze wipper "wippert" erg makkelijk vind ik, wordt door beweginkjes van je kindje al in beweging gebracht. Verder fijne luchtdoorlatende stof, was ideaal voor een warme zomer. De bekleding is machinewasbaar, ook altijd handig. En ook handig: hij is makkelijk in te klappen en mee te nemen (in de auto bv).

5. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    De wipstoel van prenatal, kan ook in ligstand, zit speelboog op en is niet duur.

6. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb nog helemaal geen wipper....als de kleine net geboren is, en je wilt het even neerleggen of iets om je handen vrij te hebben doe ik dat toch in de box, heb bij mijn eerste zoon nooit een wipper gebruikt, niet gemist ook...

7. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Wij hebben één van Koelstra, vind hem niet zo geweldig... Is erg moeilijk om hem van stand te veranderen, vind ik. Hij is wel erg ruim (breed en lang), toch in vergelijking met die mijn schoonouders gekocht hebben.
    Ik zou het ook niet meer opnieuw kopen, ons zoontje zit er echt maar héél weinig in (als ik m'n handen vrij moet hebben, leg ik hem in de box, vind hij véél leuker) en wij gaan hem ook niet gebruiken om fruit/groentehapjes te geven dus vind hem zijn geld niet opbrengen... Kostte trouwens +/- 50 euro.

8. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Tja, de box als alternatief ken ik. Alleen weet ik straks niet of onze vent van straks 11 maanden daar nog gebruik van maakt. (misschien heeft hij aan de grondbox genoeg)
    Ik denk dat ik voornamenlijk iets wil hebben voor wanneer ik iid even moet/kan douchen/ eten klaarmaken/ de oudste doen. We hebben nu wel een merkloze wipper, maar die vind ik voor zo'n klein kindje, wat dus vrij regelmatig in de stoel zal zitten, niet geschikt. Te weinig ondersteuning van het lijfje.

Een swing is wel leuk, maar zal niet snel te verslepen zijn. (had ik misschien even moeten vermelden....) Bovendien zijn we al meer van luxe naar praktisch gegaan; ons huis groeit niet mee haha

Misschien dat iemand ook een chicco heeft? Die ziet er redelijk stevig uit, met verkleiner....
    Zo'n fp bouncer vind ik ook misschien wel wat.
    Er is zoveel keus :( En tegenwoordig zegt uiterlijk niks meer. Sommigen zijn echt praktisch en anderen zouden nooit verkocht mogen worden haha

Moeilijk, moeilijk...

Fijn dat jullie meedenken ;)

9. essie1973

essie1973 Actief lid

14 dec 2009
    258
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb mijn zoon indertijd zeker tot 1 1/2 in box gehad, kwestie van aanwennen, en ja soms wilde hij niet, maar ja anders heb je nooit je handen vrij en zon kruipertje houdt je constant bezig, ik ben het zeker deze keer ook van plan, hup in de box, mam haar handen even vrij, en tja soms willen ze niet, tis vaak toch maar voor eventjes.

10. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
  11. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Ah oke.

Maar nu gaat het er dus om dat brusje lief in de box zal liggen en ons ventje er dan dus niet in kan. Zou hij dan aan de grondbox genoeg hebben? Hij is nu net gaan tijgeren... Dan zou ik voor douche/ badbeurten alleen nog wat moeten verzinnen. Dan gaat de oudste gewoon in bedje "spelen" (met babyfooncamera) en wil ik de kleinste in het zicht hebben.

dilemma dilemma

12. greeneyedgirl

greeneyedgirl Actief lid

18 nov 2008
    183
    0
    0
    Hoi, wij hebben er eentje van chicco. Met verkleiner erin voor de baby. Al direct na de geboorte gaan gebruiken, niet voor al te lange periodes achter elkaar natuurlijk.

Gebruikten hem wel veel in de tuin en als we op visite gingen. Dan neem je de box niet zo gemakkelijk mee.:D En prettige bijkomstigheid: dan gaat de baby ook niet steeds van hand tot hand, hij/zij zit lekker in het stoeltje.

En het eerste fruithapje is ook in de wipper gegeven! lijkt me ook niet handig in de box :p

Hij was geloof ik al niet zo duur, maar we hebben 'm er gratis bij onderhandeld toen we alle spullen kochten.

13. fafje

fafje Niet meer actief

ik zit enorm te twijfelen...we hebben een grote hond...en zo'n laag wipstoeltje vind ik dan niet zo fijn....als ie nog zo jong is....alsss we em aanschaffen doen we het ook pas na de geboorte...ik denk dat ik de box meer ga gebruiken...zat te denken aan een hangmatje, voor in het begin...kan je alleen niet al te lang gebruiken...

14. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    hahaha dat is dan toch moederseigen volgens mij
    al dat getrek aan je kindje hihi

Dat van, dat mag niet al te lang....hoe zit dat eigenlijk? :) Er zijn toch ook kindjes die hele dagen in zo'n stoel vertoeven. Is het 20 minuten achter elkaar (gelijk aan de maxi cosi?) En als ze ouder zijn, langer?

Mag ik vragen welke chicco jullie hebben, of verschilt dat niet onderling?

15. Chilleke

Chilleke VIP lid

21 jan 2010
    10.869
    1
    36
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Brabant
    voordeel van een wipper vind ik, dat als gijs aan het jengelen is, het wel lekker dat hij in zijn wipstoel kan en hem een beetje kan laten wippen met me voet, dan valt hij meestal in slaap haha.

16. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Geen - we hebben een domoo seat. Heb de wipper nooit gemist en de domoo seat gaat nog jaren mee!

17. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Je kan de wipper natuurlijk ook in de box gebruiken. Daar zal jouw hond niet bij kunnen, bovendien heb je dan wat afwisseling van lichaamshouding...Ik vind het bij het douchen nog steeds erg gemakkelijk, maar misschien laat jij je kindje dan liever in bed.

Je hebt ook verhoogde wippers, maar die worden denk ik makkelijk omgelopen door de hond. Hier hebben we dan een kruipertje die we in de gaten zullen houden ;)

Een hangmatje hebben we hier ook gehad. Wellicht wat te laat (na 1 maand ofzo), want ons mannetje lag er niet lekker in.
    Zelf vond ik dat het hoofdje dan wat op de de borst gedrukt werd en zelf niet zo'n fijn idee. Maar dat is natuurlijk persoonlijk.

Ik zei al, zoveel dingen zoveel keus.
    Succes iig fafje

18. erwtje

erwtje Actief lid

7 dec 2008
    226
    0
    0
    Ook dat is waar. Bij ons sliep hij alleen niet in de wipper maar in de box/ het bed. In de wipper was hij standaard wakker. (wilde alles zien)

Kan daar je kindje de warmte goed in kwijt? Altijd me afgevraagd. Domoo seat zou hier meteen door de katten ingepikt worden helaas. En dan is het schoonhouden al snel een vervelend karwei :x

19. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

wij waren aan het kijken voor een titanium wipper swing zilver of zwart met dat boogje ervoor. Toen wij hem zagen in de winkel vonden we heb er heel mooi uitzien maar het leek net of hij elk moment uit elkaar kon vallen zo klonk hij ook. we hebben toen een wipstoeltje van topmark gekocht de toppie wipstoel in het grijs..

20. YellowButterfly

YellowButterfly Niet meer actief

Helemaal geen probleem, nog nooit gemerkt in ieder geval! Volgens mij zweet hij niet meer dan het gemiddelde wippertje! Ook wat de katten betreft zie ik eerlijk gezegd geen probleem, onze kat blijft er wel vanaf (heeft eigen plekje) en ze kunnen ook in een wipper gaan liggen! De cover is te wassen (heel simpel, dat is niet te zeggen van de wipstoel van mn ouders) en dat is ideaal. Had ik al gezegd dat ik fan ben :D

Het leuke is ook dat je oudere kindje er ook wat mee kan, het is ook een zitzak :)

Deel Deze Pagina