Zwangerschapsverlof en 0-uren contract.

Discussion in 'Zwangerschap en werk' started by Charos, Sep 5, 2006.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Charos

Charos Lid

Aug 15, 2006
    87
    0
    0
    Oudenbosch
    Hoe wordt dat geregeld, ik heb een 0-uren contract dus in principe is niet werken geen geld.

Geld dit ook met zwangerschapsverlof en is het dus helaas pindakaas?

2. Jantien

Jantien Bekend lid

Feb 20, 2006
    906
    0
    0
    Ik zou als ik jou was je cao erop napluizen.

3. anniek

anniek VIP lid

Feb 5, 2006
    8,512
    0
    36
    begeleiding
    nl
    in principe klopt di eregeling niet eens!
    als jij een aantal weken achterelkaar gewerkt hebt, dan is het niet zo dat je opeens nietmeer hoeft te komen!
    Als het goed is keert het uwv {van de zw.verlof} je laatst verdiende lonen, dara het gemiddelde van, uit als je met zwangerschapsverlof gaat!
    Maar ik zou het eens goed navragen en nakijken!

4. smoekie

smoekie VIP lid

Mar 7, 2006
    5,543
    1
    0
    zodra je met een 0 uren contract in de ziektewet beland o.i.d en je hebt meer dan 3 maanden achtereen zeg maar "vast" gewerkt bijv. 4 ochtenden 4 uur, dan krijg je ook met een 0 uren contract een ziektewet uitkering die wordt dan gebasseerd op hetgeen je de voorgaande maanden verdiendt hebt.

ik heb het toevallig vorig jaar met mijn nichtje aan de hand gehad, die werkte wel vast, maar op basis van een 0 uren contract (thuiszorg) en eerst wilde ze haar niks uitkeren toen ze de ziektewet in moest, maar doordat ik een beetje op internet had zitten scheumen heb ik voor haar de personeelschef gebeld en uitgelegd dat zij wel degelijk recht had op een zw.uitkering en rara het klopte nog ook en zij kreeg netjes een uitkering op basis van wat zij de voorgaande maanden verdiend had...

succes meid

Share This Page