wanneer weer werken

Discussie in 'Zwangerschap en werk' gestart door engeltje87, 30 sep 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. engeltje87

engeltje87 Niet meer actief

hey dames

ik kreeg vandaag een brief van de uwv en daarin stond dat ik mijn bevallings uitkering krijg tot 24 november , betekend dit dan dat ik op die datum weer moet gaan werken ??

had zelf namelijk uitgerekend dat ik die week daarop weer mag beginnen!?

ik was 14 sept uitgerekend maar ben 12 sept bevallen
    en had vanaf 4 weken voor uitgerekende datum verlof genomen!?

;);)

2. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Hoi Hoi,

Als je 16 weken verlof hebt en je hebt het de 17e augustus in laten gaan (das 4 weken van te voren toch?) dan heb je recht op verlof tot 7 december.

Op deze site kan je dit berekenen...je moet dan overigens wel echt tot de 17e gewerkt hebben als je ziek bent geweest die week ervoor dan geld dat ook als zwangerschapsverlof. Misschien heeft je werkgever iets verkeerd ingevuld?

Groetjes Lysanne
    SZW – Arbeidsvoorwaarden – Verlof en werktijd

3. engeltje87

hey kylain

nee ben niet ziek geweest , heb wel mijn (bouwvak) vakantie er voor aan opgenomen maar dat heeft er toch niets me te maken lijkt mij .

maar als ze wel van die 6 weken uit zouden gaan (per ongeluk) dan zou dat nog een week eerder zijn dus 17 nov ??

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou even bellen met het uwv, dan weet je zeker welke datum ze gebruikt hebben. Waarschijnlijk heeft je werkgever iets verkeerd doorgegeven, of ze hebben bij het UWV een steekje laten vallen. Idd, als ik vanaf de bevallingsdatum gewoon 12 weken + 2 dagen tel kom ik ook uit op 7 dec.

5. engeltje87

hey

bedankt voor jullie reacties , lees de brief nog eens goed en zie dat de zwangerschaps verlof in is gegaan op 4 augustus .

ze hebben dus 6 weken zwangerschapsverlof en 10 weken bevallingsverlof gerekend :x
    ipv 4 weken zw verlof en 12 weken bev verlof ;)

morgen direct maar ff met uwv bellen , bah waarom kunnen ze niet gewoon goed doen :x

groetjes

6. daydreamer

daydreamer Niet meer actief

Wat een geregel... :)

7. anira

anira Actief lid

23 nov 2008
    191
    0
    0
    uwv neemt gewoon de begin datum die je werkgever heeft doorgegeven dus ik denk dat je beter je werkgever kunt aanspreken. die moet namelijk de juiste datum nu gaan doorgeven

8. kylain

kylain Bekend lid

7 mei 2008
    928
    0
    16
    Orthodontistassistente
    Zoetermeer
    Misschien plakt je werkgever je vakantie wel aan je bevallingsverlof ipv dat ze het ervoor hebben gedaan. dan heb je gewoon tot de 7e vrij???

Groetjes lysanne

9. engeltje87

dat is ook een idee zal ff met mijn baas overleggen , is denk ik wel makelijker

@anira : klopt ze konden mij daar niet verder helpen , zag jou bericht pas na ik gebeld had :)

Deel Deze Pagina