De titel zegt het al. Wij staan nu voor de keuze om een 13 weken echo en een NIPT te doen. Ik ben erg benieuwd naar ervaringen van de vrouwen die net als ik herhaalde miskramen hebben gehad. Hoe zag jullie NIPT of echo eruit?
De NIPT is een bloedonderzoek. De echo staat er los van (Of het moet alweer veranderd zijn) Bij beide kinderen een NIPT gedaan. Bloed afgenomen (Moest wel eerst betalen) en na een weekje kregen we de uitslag via de post. Tenzij er iets zou zijn, dan bellen ze geloof ik.
Nipt bij de 3 jongens gedaan en was bij alle 3 goed. De eerste keer kreeg ik een mail van ziekenhuis in Antwerpen , toen was het nog niet in NL, de tweede belde de verloskundige de uitslag door en bij de 3de kreeg ik mail van de verloskundige. 13 weken echo pas deze zwangerschap voor het eerst. Ga wel doen, keer extra kijken. Nipt gaan we ook weer doen. Altijd spannend!! Hopelijk nu weer goed. Maandag prikken en dan 2 weken zenuwen.
Hier bij nr 2 tot en met 4 nipt gedaan. Wel eerst betalen. We kregen de uitslag via mail. Tenzij er iets is want dan krijg je telefoon. Bij de oudste was dat toen nog niet. Toen combinatie test laten doen. 13w echo was nu pas voor het eerst bij nr 4 en die wel laten doen. Is eigenlijk gewoon een vroege 20w echo. Ze zagen dat ik weer een bloedvat miste in de navelstreng (was bij nr 3 ook). Verder niks bijzonders.
Hier nipt en 13 weken echo gedaan. Staat los van elkaar. NIPT is gewoon bloedprikken en dan krijg je binnen 2 weken de uitslag. Wat bedoel je eigenlijk met ervaring met miskramen in combinatie met deze testen? Want heeft op zich niet echt wat met elkaar te maken toch?
Bedankt voor het dele Grotendeels van de miskramen wordt veroorzaakt door een genetische afwijking in de baby. Om die reden lijkt het mij logischer dat een vrouw met herhaalde miskramen vaker een negatieve uitslag krijgt dan een vrouw die nog nooit een miskraam heeft meegemaakt?
Ah zo, ik snap het. Bij de NIPT kijken ze alleen naar de verhouding van chromosomen, dus of er extra chromosomen zijn (trisomie) of juist te weinig (monosomie). Dus ze kijken verder niet maar andere genetische afwijkingen. Is bij jou bekend dat jouw miskramen met een gen afwijking te maken hebben? En ook wat voor afwijking? Ik zou zelf denken dat die miskramen niet te maken zou hebben met wat er uit de NIPT test kan komen, maar mocht dat wel zo zijn dan zou ik sowieso de nipt doen en 13 weken echo. Wel spannend allemaal voor je zeg, gefeliciteerd met je huidige zwangerschap! 10 weken alweer
Mijn NIPT was goed, ik heb 4 miskramen gehad voor deze zwangerschap Wel heb ik uitgebreid mijn bloed laten onderzoeken/kweken en daar kwam een stollingsziekte uit, maar dat staat los van de NIPT.
Je kan voor NIPT met nevenbevindingen dus dan kunnen er eventueel andere afwijkingen tevoorschijn komen is mij uitgelegd. Mijn miskramen zijn vermoedelijk door een abnormale aantal in chromosomen volgens Gent en domme pech volgens NL
Je uitgerekende datum komt steeds dichterbij gefeliciteerd En heel erg fijn dat ze een oorzaak hebben gevonden voor je miskramen, gelukkig kan je dit hoofdstuk mooi afsluiten
Duurde het ook echt 2wk voordat je uitslag had? Ik hoop namelijk dat het sneller kan zodat we met kerst de mededeling kunnen doen aan de fam…
De eerste keer duurde het bijna 3 weken, 2de keer 7 werkdagen en 3de keer 8 werkdagen. (Dus beidde keren 1,5 week) Ik ga straks weer prikken, dus hoop half volgende week de uitslag te hebben.
Welk ziekenhuis is jullie bloed naartoe gegaan? Hier vandaag geprikt voor de NIPT, gaat naar het emc.
Hier morgen bloedprikken in het AMC, wat waren ookalweer de drie laboratoria in NL waar het naartoe gestuurd kan worden?