Extra pregnyl ipv utrogestan

Discussion in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' started by Kris81, Jul 14, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Hebe

Hebe Actief lid

Apr 1, 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Bedankt Kris81 en Jippie voor jullie antwoorden. Morgen 16dpo en dag 10 na laatste keer pregnyl. Vooral mijn man wil graag dat ik morgen test.. Ik zou het zelf nog niet doen en ben bang, maar we doen dit natuurlijk met twee, dus denk wel dat ik dan eens ga kijken wat het geeft.. Slaapwel.

2. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    @Hebe, wel spannend hoor! Ik testte na 16 dagen nog steeds licht positief na 1x 5000, ik ben er zo een waar het lang zichtbaar blijft (hoewel kliniek zegt dat dit niet kan maar ja).

@Jippie, ja ik weet het, ben daar ook na de 5000 twee dagen een hoopje ellende van. Hoop dat dit minder is dan de overige bijwerkingen van de utro. Arts gaf ook aan dat over het algemeen pregnyl iets minder bijwerkingen heeft. Ik ga dit gewoon proberen, we gaan het zien. Ben het meest bang voor weer een korte lf (en dat vervelende spuiten maar ja, daar ontkom je niet aan).

3. Hebe

Hebe Actief lid

Apr 1, 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Ik testte licht positief deze morgen, maar zonet bruinverlies.. :( Ook al wist ik deze morgen dat het vals positief kon zijn, er was al zoveel hoop..

4. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Zo rot is dat he. Hier eergister ook een licht positieve test en nu breekt het alweer door de utro heen :confused:.
    Elke keer weer die hoop en dan is het weer niks, zo frustrerend :(.

5. Hebe

Hebe Actief lid

Apr 1, 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    O verdorie :(. Het spijt me voor jou. Niemand anders weet hoe verschrikkelijk dit is. Telkens weer ergens moed gaan zoeken.. en tegelijk ook denken wat heb ik verkeerd gedaan?, wat moet ik anders doen?.. Aan je banner te zien heb jij al een kindje? Ook via ovulatie inductie? Mijn eitjes groeien niet uit zichzelf.. onduidelijk waarom. Voor ik de pil nam, had ik wel nog een menstruatie van mezelf. Nu zet ik menopur en dan pregnyl. Deze keer dus eerste keer dat ik twee maal pregnyl heb gezet, maar zonder resultaat. Ik weet niet zo goed of ik ook om utrogestan moet vragen.. LF was met één keer pregnyl zetten 12 dagen - menstruatie kwam exact 14 dagen na het zetten van de eerste pregnylspuit door. Nu met op dpo 6 nog eens 5000 IU te spuiten op dpo 16, 4 dagen later dus.

6. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Test was ook negatief vanmorgen, en menstruatie zet door, dus op naar de uitgangsecho en weer spuiten. Ik weet ook niet meer wat we moeten doen, geloof dat we alles doen wat we mogen doen nu. Ja, ik heb er al eentje. Zonder OI, wel met utro want ook toen was mijn lf veel te kort. Ook onverklaarbaar. Gek he, dat ze dan geen idee hebben waar het mis gaat, geen eisprong maar geen pco, geen goede lf maar geen progesterontekort... 12 is in principe ok... maar baat het niet...

Zie ik het nu goed en ben jij alledrie jouw dochters verloren? Wat vreselijk verdrietig.

7. Hebe

Hebe Actief lid

Apr 1, 2017
    113
    4
    18
    Antwerpen
    Tot het niet doorzet de bloedingen heb je toch nog hoop he.. Ik ben inderdaad mijn drie kindjes verloren op 22 weken. Ik ben niet goed begeleid geweest door mijn vorige dokter (geen fertiliteitsarts, maar een gewone gynaecoloog), die dacht dat hij het allemaal zelf wel kon en ik wist niet beter. Hij heeft mij toen hele hoge dosissen fostimon laten spuiten en ik werd toen uiteindelijk zwanger van een drieling. De dokters zeggen nu dat mijn eierstokken ivf klaar waren, maar wij hebben toen wel gewoon betrekkingen gehad.. Ik heb toen een serieuze overstimulatie gehad, maar de dokter zei dat ik gewoon verder kon werken, gewoon rustig aan doen. Wel dat ging echt amper, ik kon niet rechtop lopen en leek wel een paar maanden zwanger. Drie weken later wisten we dan dat ik zwanger was van drie kindjes. De dokter bleef er vrij rustig onder en wij probeerde dat dus ook te doen. Op 22 weken kreeg ik weeën (ik was toen al behoorlijk dik - ze zeiden zoals zwangerschap van 34 weken) en ze grijpen dan nog niet in.. Ze zijn alle drie levend geboren, mijn drie kleine meisjes, en hebben nog even op mij geleefd. Het meest pijnlijke moment uit mijn leven.. Elke teleurstelling rakelt dat (oude) verdriet ook weer op.
    Ik had deze morgen mijn uitgangsecho. Eierstokken waren in rust, dus ik mag weer beginnen. De dokter zei toch dat het zou kunnen dat er een lichte innesteling was. Hij zei positief testen na 10 dagen pregnyl kan door de pregnyl zijn, maar meestal is het dan wel uit je lichaam. Anyway, we gaan terug verder. Vanavond terug eerste spuitje menopur. Welke medicatie neem jij?

8. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Oh wat erg... wat moet dat een groot verdriet geven. Dat kan ik me ook voorstellen, je wilt zo graag dat het nu goed gaat.

Mijn artsen vinden ook dat het dan wel uit je lichaam moet zijn maar ja. Hier morgen uitgangsecho. Vraag me alleen af of ik niet te vroeg heb gebeld, menstruatie is nog niet echt doorgezet. Nou ja... kan geen kwaad lijkt me, een dagje te vroeg. Ik mag dan morgen ook weer beginnen met menopur.

9. Pitaa91

Pitaa91 Fanatiek lid

Jun 6, 2017
    1,349
    814
    113
    Female
    Hier direct na de punctie moest ik extra pregnyl 5000ie zetten en daarna nog 3 pregnyl met dezelfde dosis laten zetten op 7, 10 en 13 augustus. Het verschilt per ziekenhuis zie ik haha. Ik wacht het resultaat nog steeds af want ik krijg een TP overmorgen al als het is goedgekeurd.

10. Kris81

Kris81 Fanatiek lid

Mar 14, 2013
    3,418
    378
    83
    Female
    Het verre Oosten ;)
    Hier is het dus ook 5000 voor ovulatie en dan nog 4x 1500, op dag 0, 3, 6 en 9. Ik voel me nu echt minder labiel en vooral ook stabieler op mijn benen staan. Geen duizelingen etc. Nu nog afwachten of mijn menstruatie dit ook gaat pikken :roflmao:.

Share This Page