Extra pregnyl luteale fase

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door anoniem02, 23 nov 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Ik heb voor onze 2e iui poging extra pregnyl gespoten. Voor de ovulatie 10.000IE gespoten (11-11) op de dag van inseminatie 1500IE, op dag 3,6 en 9 (gisteren) nogmaals 1500IE.

    Ben benieuwd wie dit ook gespoten heeft en of deze extra doseringen je luteale fase verlengd heeft? En op welke cyclusdag begon je dan te menstrueren?
    En bij wie werd de menstruatie uitgesteld zonder zwanger te zijn?
     
  2. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Ik spoot 1500 IE Pregnyl extra op dag 5,7 en 9. En 10.000 IE om de eisprong op te wekken. Ik werd daarmee vrijwel altijd 14 dagen na de eisprong ongesteld, een hele enkele keer een dag eerder of een dag later.
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  3. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dank voor je reactie @Jippie
    Hoe lang was jouw lf zonder pregnyl?
    En had je het gevoel dat je menstruatie onderdrukt werd? Ik heb al dagen het gevoel dat mn menstruatie moet doorbreken, veel zware buikpijn, maar gebeurd nu niet. Voelt ook niet erg fijn.
     
  4. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Nog meer vrouwen die hun ervaring willen delen? Ik lees het graag!
     
  5. GroeneBomen

    GroeneBomen VIP lid

    7 mei 2019
    22.529
    26.079
    113
    Vrouw
    Ik spoot 5000 op de dag van eisprong (was al in gang gezet de eisprong) en 7 dagen later weer 5000.

    Ik had daardoor geen pms, vroegtijdig bloedverlies en was succesvol zwanger.

    De keer ervoor alleen na de eisprong geprikt en toen vroegtijdig wat bloedverlies,migraine en die zwangerschap strandde snel.

    Ik had normaal al rond 8 a 9 dpo wat spotting en pms
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  6. Jippie

    Jippie VIP lid

    3 feb 2007
    11.784
    775
    113
    Toen ik aan de Clomid zat, kreeg ik geen ondersteuning van de luteale fase. Deze zat altijd keurig binnen de grenzen. Toen ik overstapte naar hormooninjecties, was mijn luteale fase de eerste ronde meteen te kort (9 dagen). Waarschijnlijk omdat mijn lichaam aan het veranderde hormoongebruik moest wennen. Maar voor de zekerheid daarna standaard extra Pregnyl gespoten. Daarmee zat ik rond de 14 dagen. Ik had met Pregnyl niet zo zeer het idee dat mijn menstruatie onderdrukt werd. Natuurlijk wel eens last van klachten vlak voor NOD, maar niet extreem. Tijdens de ICSI kreeg ik Utrogestan, dat had veel meer nare bijwerkingen.
     
    anoniem02 vindt dit leuk.
  7. anoniem02

    anoniem02 Actief lid

    22 mrt 2016
    409
    212
    43
    Dankjewel @GroeneBomen en @Jippie voor jullie antwoorden. Daar kan ik wat mee!!
    Nu 12DPO en op 9 DPO de laatste pregnyl gezet. Op pijnlijke borsten en wat krampen na geen andere symptomen. Ook nog geen spotting te zien, wat ik normaal wel vaak al een beetje heb.
    Maar dat kan natuurlijk nog een soort van onderdrukt worden.

    Hoe zit het met het uitstellen van de menstruatie? Wat pregnyl blijkbaar niet doet, maar utrogestan wel? Beide zorgt voor aanmaak progesteron waardoor bm slijmvlies niet vroegtijdig afgebroken wordt. Maar wat is het verschil er dan in?
     

Deel Deze Pagina