moeite met dikker worden

Discussion in 'Zwangerschap' started by Mila88, Jun 26, 2016.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Mila88

Mila88 Lid

Oct 7, 2015
    51
    7
    8
    Hoi allemaal,

Ik ben nieuw hier! Ik lees al een tijdje mee, en nu wordt het tijd om ook eens mee te schrijven!

Ik ben nu 17 weken en een paar dagen zwanger. Alles voorloopt voorspoedig, weinig last van kwaaltjes en helemaal happy met de zwangerschap! De laatste dagen/weken begin ik te merken dat mijn buik dikker wordt. En dan niet dikker als in, een mooi bolletje, maar dikker als in het lijkt alsof ik wat kilo's ben aangekomen rondom mijn buik. Een aantal van mijn eigen broeken pas ik nog, daarnaast draag ik ook zwangerschapsbroeken.
    Ik eet gezond doordeweeks erg gezond, snoep weinig, in het weekend wel een keer een chipje of een patatje.

Ik heb van mezelf een normaal postuur met iets overgewicht, ik zou me niet als heel dik omschrijven, maar heb wel een buik(je) en weet dat daar teveel vet zit. Mijn hele leven heb ik al gewichtsstruggles en ik merk nu dat ik dit het psychisch erg moeilijk vindt om dikker te worden. Ik 'moet' nu blij zijn dat shirtjes strakker gaan zitten/ niet passen, een dikkere buik krijg. Misschien ook omdat het (nog) niet duidelijk zichtbaar is dat ik zwanger ben, voor mensen die het niet weten lijk ik waarschijnlijk gewoon wat dikker.

Meer mensen die dit herkennen? Hoe gaan jullie hiermee om? Iemand advies?

Begrijp me niet verkeerd, ik ben superblij met mijn zwangerschap en geniet er volop van, maar dit blijft in mijn hoofd toch een dingetje.
    Ergens ben ik bang dat ik niet 'mooi' zwanger zal zijn, maar alleen maar dikker en dikker wordt.

2. Lieke84

Lieke84 Fanatiek lid

Jun 1, 2011
    3,016
    2
    38
    Hier geen problemen met het dikker worden, maar herken de fase waar je in zit. Je ziet er nog niet echt duidelijk zwanger uit, maar iedereen kan zien dat je dikker bent geworden. Zelf altijd slank geweest, maar herken wel enigszins het gevoel wat je omschrijft, met name omdat jij er voor je gevoel uitziet als 'gewoon wat dikker'. Nog even geduld en je zult een mooie zwangere buik hebben, waarschijnlijk verdwijnt dat vervelende gevoel van nu dan bij je.

3. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Wat vervelend dat je je zo voelt.
    Ik snap het wel.

En als je nu een mooie buikband draagt? Dan ziet de buitenwereld ook dat er een baby in je buik zit.
    Niet dat je het voor de buitenwereld moet doen, maar als ze dan toch kijken weet jij zeker dat ze zien dat het om een baby gaat en niet een uitgebreid feestmaal.

Eigenlijk moet je er maling aan hebben. Je buik komt ook snel hoor.
    Maar ik weet precies hoe je je voelt.

4. Anto1909

Anto1909 Actief lid

Aug 18, 2012
    373
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik herken wel wat je zegt. Ik ben van mijzelf al vol en ook voor mij lijkt t nu alsof ik " gewoon" dikker ben geworden.
    Ik heb nog geen babybuik (mooi rond of een toeter) maar nog zo'n lolobal (bult-wat invallen-bult). Hierdoor lijk ik gewoon dik voor onbekenden. Ook bloot baal ik dat ik nog zo'n hangflap heb.
    Ik geniet van zwanger zijn, geniet van mijn veranderende lichaam. Maar soms ben ik ook bang nooit zo'n mooie babybuik te gaan krijgen. Ik blijf duimen!

5. Regina88

Regina88 Niet meer actief

Oh maar Anto, dan komt echt wel hoor.
    Ik was ook niet slank bij de eerste, maar ik had echt een mooie buik. En er was niks meer van vetjes te zien toen hij echt ging groeien;)
    Ik heb er nog foto's van en het valt echt helemaal niet op dat ik toen al wat dikker was.

6. Tess88

Tess88 Actief lid

Mar 4, 2015
    374
    0
    16
    Had hetzelfde qua buikje als bij jou.. Ben nu 20 weken en sinds vorige week is het echt een zwangerbuik en geen gohbenjijdelaatstetijdaangekomen- Buikje haha even geduld, je zit er net tussenin

7. angela8923

angela8923 Actief lid

Apr 11, 2016
    173
    0
    0
    NULL
    NULL
    Jeetje, net alsof ik mezelf hoor praten! Al ben ik in deze periode juist heel erg onzeker. Ik heb ook altijd wat problemen gehad met mijn gewicht, maar juist nu het "mag" dat aankomen gebeurd er (nog) niks! 17 weken nu en nog geen kilo aangekomen. Hopelijk groeit de kleine jongen goed en snoept ie nu gewoon van mij af, maar wordt er wel onzeker door! Ze zeggen allemaal dat het na de 20e week erg hard gaat.

Gewoon lekker gezond blijven eten, af en toe wat lekker...meer kun je niet doen! En als je dan aankomt dan is het voor een goed doel, hou dat in je achterhoofd! Het is nodig, het is gezond, en straks voel je allemaal waar je het voor gedaan hebt :)

8. Sammie2017

Sammie2017 Fanatiek lid

Feb 14, 2014
    1,030
    10
    38
    Heel herkenbaar! Hier precies hetzelfde gehad!

Ik heb nieuwe kleren gekocht en toen nog 2 weken gemopperd en Toen was iki eens echt mooi zwanger 😊 Even geduld nog! Ik kreeg ook eerst een overalvetlaag voor dat je echt mijn buik zag

9. Babs77

Babs77 Bekend lid

Mar 10, 2015
    710
    82
    28
    Wat mij betreft ook heel herkenbaar. Hier ook 17 weken en heb ook het idee dat ik dikker word maar niet met zo'n mooie babybuik. Ik hoop dat jullie gelijk hebben en dat de zwanger buik snel gaat komen. Nu voel ik en niet echt gelukkig met mijn lichaam

10. Hopelouise

Hopelouise Actief lid

Jan 11, 2016
    273
    0
    0
    Ik vind het dikker worden ook echt verschrikkelijk

11. Joosje

Joosje Actief lid

Oct 18, 2012
    111
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik herken je verhaal enorm!! In mijn eerste zwangerschap heb ik daar totaal geen last van gehad. Na de geboorte van mijn eerste ben ik enorm aangekomen. En ook ik heb altijd al moeite gehad met mijn gewicht/postuur. Ik ben gaan hardlopen en ben bijna 20kg afgevallen. Voor het eerst in mijn leven voelde ik mij enigszins fijn in mijn eigen lichaam. Leuke kleding aankunnen enzo. Nu ben ik 23 weken zwanger van onze 2e en nu heb ik het wel enorm moeilijk met kilo's die eraan komen en dikker worden. (en dan ben ik nog amper aangekomen)Ook ik ben enorm blij met de zwangerschap maar ik herken je gevoel enorm...

12. Nogevengeduld

Nogevengeduld Bekend lid

Feb 24, 2011
    643
    41
    28
    Ik heb niet echt moeite met dikker worden. Ben vorig jaar 50+ kilo afgevallen dus om weer een grote buik te krijgen was wel even wennen. Waar ik wel "moeite" mee had was het feit dat mijn buik geen mooie zwangerschapsbuik werd/was. Pas vanaf een week of 34, 35 werd het een mooi bolletje. Ik ben nu 40.3 en heb er dus maar een korte tijd van kunnen genieten.
    ik dacht iedere keer maar het maakt niet uit hoe het eruit ziet, het gaat er om wat erin zit!!

13. Mieleke

Mieleke Actief lid

Feb 5, 2016
    293
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik ben 23 weken nu.... en nog steeds lijkt het alleen maar of mijn baby in mijn rug zit. Vrijdag vroeg er nog iemand waarom ik zo verdikt was. Ehm.... omdat er een baby in mijn lijf zit. Ik word er ook heel gefrustreerd Door. Maar anderzijds kan ik nog steeds heerlijk op mijn buik slapen en kan ik zien waar ik mijn voeten neerzet. Daar trek ik me aan op, hoewel ik het echt verschrikkelijk vind dat ik op zo'n lelijke manier zwanger ben. Dit is mijn vierde en laatste zwangerschap en ik heviger verschillende buiken gehad. Gelukkig heb ik op het ej de wel steeds écht een buik. Dus ik wacht gewoon nog even lijdzaam af. Weet in elk geval dat je heus niet alleen bent!

14. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    #14 Lotje84, Jun 27, 2016
    Last edited: Jun 27, 2016
    Ik herken het en heb 3 oplossingen voor mezelf bedacht.
    Ten eerste kwam een leuk plan om nadien de kilo's weer kwijt te raken (daardooe voelt het nu minder vervelend dat ze eraan komen). Daarna bedacht ik mij dat ik een deel van dat plan nu ook al kan doen (en dus voorkom dat er iets meer bij zou komen en dus ook af zou moeten dan wanneer ik dit niet zou doen). En dat moriveerde mij om op zoek te gaan naar mooie sportkleding voor tijdens de zwangerschap. Dat zal helpen om ook daadwerkelijk in beweging te blijven.

Daarnaast ben ik op zoek gegaan naar mooie kleding. En voor mij ziet het er mooi uit als ik een strakke rok (3/4 of lang) aan doe, daarop een mooi mouwloos topje en een spijkerjasje of vestje erover. Onder mijn borsten knoop ik een leren koordje met wat hips eraan. Dat accentueert het smalste deel en zorgt ervoor dat mijn buik er zwanger uitziet ipv dikkig.
    Ik kan nu nog wel een week of twee alles verhullen, maar mijn buik komt al vroeg naar voren. Als ik dat niet met kleding wat opkalefater, lijkt het vooral alsof ik flink ben aangekomen.

15. Lotje84

Lotje84 Fanatiek lid

Feb 1, 2013
    2,189
    0
    36
    #15 Lotje84, Jun 27, 2016
    Last edited: Jun 27, 2016
  16. Rneetjj

Rneetjj Actief lid

Sep 14, 2015
    358
    64
    28
    Female
    Wat herken ik dit! Bij mij is het juist omdat ik zo veel ben afgevallen van tevoren (35 kilo), hierdoor vind ik het zo moeilijk die cijfers op de weegschaal weer omhoog te zien gaan! Ik ben ruim 27 weken zwanger en lijk ook gewoon dikker ipv zwanger. Al weken hoop ik op een 'echt zwangere buik' maar helaas. Maar zodra de kleine dan weer begint te trappen weet ik waar ik het voor doe :) en wie weet mag ik op t laatst dan toch nog echt zwanger lijken! :)

17. LaQueen

LaQueen Fanatiek lid

May 4, 2014
    4,329
    5,185
    113
    Female
    D
    M
    Ik herken het wel, hoor! Pas met 28 weken zag de eerste onbekende dat ik zwanger ben.. En dat kwam dan door een strak shirtje. ;) Ik kan mij voorstellen dat anderen daarvoor gewoon dachten dat ik iets was aangekomen. Heb nog steeds geen big belly en ben toch echt al 33 weken. Mensen schatten mij zo'n 10 weken minder ver.. :$ Wel vervelend, want onbekenden houden er dus ook geen rekening mee dat ik al bijna hoog zwanger ben, haha. Het grappige is, ik kom mensen tegen met een grote buik en denk dan... Grote kans dat we ongeveer rond dezelfde tijd gaan bevallen.:)

18. gizmolilo

gizmolilo Actief lid

Apr 9, 2016
    228
    1
    0
    NULL
    Culemborg
    Ik heb er ook erg last van voor ik zwanger was 45 kilo afgevallen en nu zit de helft er onderhand aan heb het er ook moeilijk meegehad maar ik pas vrijwel alles broeken nog en kleren zit bij mij om de middel allemaal snap heel goed dat je het er moeilijk mee hebt valt ook niet mee allemaal maar je moet maar denken het is voor een goed doel vriend lief masseerde me gister zegt tie je krijgt ook wat spek op je rug he was als grapje bedoeld maar meeste snappen niet dat het best wel vervelend is

19. Logan

Logan Niet meer actief

Ik had dit ook! Je zit in zo'n fase dat mensen denken is ze nou dik of zwanger? Bij de Hema heb ik toen van die fijn gebreide vestjes gekocht, doe daar alleen de bovenste twee knoopjes van dicht en laat de rest gewoon open en je maakt er al meer een 'buik' van.
    Even doorzetten, ik heb er nu geen last meer van :)

20. Bumpie

Bumpie Bekend lid

Dec 28, 2015
    864
    523
    93
    Hier ook niet super happy met de toename in omvang, lol. Vooral niet als ik denk aan de blijvende schade...

Share This Page