Mijn dochtertje van 2 heeft wrs. een blaasontsteking. Helaas wil de HA niks geven, voor ze het zeker weten. Nu moeten we urine zien op te vangen, maar hoe? De plaszakjes werken niet...het loopt er gewoon langs. Ze heeft een uur op het potje gezeten en daar komt ook niks (ze is ook nog niet zindelijk) Wie heeft er een andere tip? We zijn al dagen aan het klooien met een ziek, hangerig, zielig meisje...
Gewoon naakt laten spelen en als ze plast met een pipet in een potje doen. Of een spel ervan maken. Jij een klein plasje op het potje, papa daarna en dan zij enz. In het ziekenhuis hebben ze binnen een minuut een plasje en dat doet geen pijn naar mijn idee. Dan moet je gewoon in het weekend naar de hap gaan. Sterkte!
Plaszakjes echt goed aandrukken. Als het goed is blijft dan het meeste erin zitten. De plakstrik een beetje vouwen (zodat de lijm aan de buitenkant zit) en deze dan op z`n plek leggen en vervolgens de plakstrip goed aanduwen. Zo werkte het bij ons het beste. Mocht jouw dochter daadwerkelijk een blaasontsteking hebben houd het dan goed in de gaten. De kinderarts van mijn dochter gaf direct de eerste keer al aan dat meisjes onder de 4 jaar eigenlijk geen blaasontsteking mogen krijgen. Eén keertje kan toeval zijn, maar vaker is niet goed. Succes ermee.
078mama: hoe bedoel je, in het ZH hebben ze in een minuut een plasje? HA had namelijk gezegd dat we vanavond naar het ZH moesten gaan voor een katheter als er nog geen plasje zou zijn, maar de HAP wil er niet aan...
Dat bedoelde ik inderdaad. Maar waarom willen ze er niet aan? Gewoon op je strepen staan en anders vragen om een andere arts. Het zijn maar dokteren hè, geen goden.
Ze vinden het te ingrijpend, ze zou er een trauma van kunnen krijgen? Maar zoals jij het zegt, lijkt het zo gepiept....
Een trauma?? Nou ik ben geen arts maar volgens mij merken ze er niks van. Misschien even googlen. O en die plaszak in de luier kan wel helpen hoor. Zoveel hebben ze niet nodig. Maar goed, ik heb er ooit een dagtaak aan gehad haha
Ik vind een catheter plaatsen ook wat ver gaan om te checken of het een blaasontsteking is. Ik zou als huisarts dan voor de zekerheid gewoon antibiotica voorschrijven, zoveel kwaad kan dat nu ook weer niet stel het mocht toch geen blaasontsteking zijn. Vind een catheter plaatsen toch niet echt prettig voor een 2 jarige, ikzelf vind het al onprettig en kan me voorstellen dat sommige kinderen dan bang worden vd dokter en er last van krijgen mocht ze de volgende keer weer naar de dokter moeten
Oké, dat wist ik niet. Mijn dochter was 1 keer zo ziek dat ze heel de tijd wegviel van de hoge koorts ed. Toen hebben ze het we gedaan. Maar goed ik weet niet hoe ziek je dochter is natuurlijk.
Plaszakje hier wel gelukt hoor. "Gewoon" plakstrips goed aandrukken, wel zorgen dat ze haar beentjes goed wijd heeft als je het plakt, anders zit haar beentje ook vast zeg maar Verder handig om een grote romper aan te trekken, zodat de luier goed de ruimte heeft om "te hangen" en niet zit opgepropt. En dus ook geen maillot aan doen of strakke legging ofzo. En dan elk kwartier of half uur even checken of er al iets in het zakje zit door even langs het beentje in de luier te kijken... Succes!
Bedankt allemaal! Het was niet gelukt met een plaszakje en we zijn de hele nacht in de weer geweest. Vanochtend 1.5 uur met een krijsend kind op een potje gezeten, maar met resultaat! Het is dus wel degelijk een urineweginfectie en we hebben AB gekregen. @Daantje22: AB schijnt wel schadelijk te zijn als het nergens toe dient! Ze geven het dus niet zomaar....
Wij kregen van de huisarts zakjes mee die je aan de vagina kon plakken ( plakt niet te strak, dus zonder problemen los te krijgen). De plas werd hier goed in opgevangen. Wij moesten dit bij haar met de nacht omdoen, zodat ze de ochtend geplast had en wij het dan meteen naar de dokter konden brengen. De nacht heeft ze er zelf het minste last van. Haha, lees net dat het jullie al gelukt is!
Goed dat het gelukt is. Mocht het nog een keer nodig zijn, laat de ha of de hap dan het plaszakje plakken, of kijk of een verpleegkundige in het ziekenhuis het kan doen, die zijn er veel meer ervaren in.