Laaghangende buik 19 weken

Discussion in 'Zwangerschap' started by mama079, Apr 8, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Ik ben nu 19 weken zwanger en heb een vrij laag hangende buik (bm komt tot de navel) Het kindje ligt ook vaak onderin. Nu kreeg ik net een opmerking dat mijn buik zo laag hangt :S en hoe dat kan. Wie heeft dit nog meer (Ik weet dat het door indalen kan komen, maar lijkt dat dat bij mij niet het geval is) en komt dit gewoon door mijn bouw osf is het echt gek dat mijn buik vrij laag zit met deze termijn? Heb wel al een flinke buik en dacht dat mijn spieren mss slap zijn en hij daarom hangt? Wordt soms zo onzeker door dit soort (ongevraagde) opmerkingen. Ik ben er deze keer extra gevoelig voor omdat mijn zoontje 11 weken te vroeg geboren is (hoop dat dat nu niet weer gebeurt)

2. Mlien

Mlien Fanatiek lid

Jun 24, 2010
    3,756
    0
    0
    In een klein dorpje
    Mijn buik zit ook al heel de zwangerschap zo laag hoor, hij begint nu pas ook iets hoger te komen. Ik denk dat het gewoon aan je bouw ligt, er is in ieder geval niks raars met je aan de hand! ;)

3. Joosie

Joosie Bekend lid

Sep 27, 2008
    614
    0
    0
    Met 19 wk zit je baarmoeder nog maar onder aan je navel. Dus dan is het ook wel logisch dat je kleine alleen maar onderin zit.
    Elke week groeit je baarmoeder een beetje omhoog..
    Je zult zien dat met een aantal weken je kleine omhoog komt.

Ik had het zelf ook hoor, ik dacht altijd dat wanneer je zwanger bent je baarmoeder al gewoon hoog zit...dat is dus niet zo haha...
    Sinds een week of 2 voelt ik de kleine nu ook hoog, en nu schopt het ook tegen mijn ribben aan, en het kontje zit daar ook...

4. mama079

mama079 Fanatiek lid

Apr 30, 2010
    1,065
    30
    48
    Ik weet idd dat de bm niet meteen al tot mijn ribben zit (nu tot navel) Maar kindje ligt echt altijd helemaal onderin bm. Ik denk dat er bedoeld werd dat mijn buik wat hangt (net zoals je buik verandert als het kind indaalt, dan hangt het ook wat) ik denk idd dat het door mijn bouw komt, maar meer reacties zijn welkom!

5. Escal

Escal Fanatiek lid

Aug 12, 2009
    3,441
    0
    0
    limburg
    ik had ook een lage buik, is volgens mij gewoon normaal hoor. kunt namelijk beide hebben. wanneer je een hoge buik hebt echter kan deze lager worden na indaling (is mij verteld)

6. Miek74

Miek74 Fanatiek lid

Nov 3, 2007
    1,968
    1
    0
    NH
    volgens mij normaal hoor. En indalen gebeurd pas als er veel minder ruimte is. Mijne heeft een voorkeur voor over rechts liggen en ik heb dus een hele scheve buik, daar krijg ik ook opmerkingen over.
    Maak je geen zorgen, hij komt vanzelf omhoog :) bel de verloskundige als je je echr zorgen maakt.

Miek

7. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

hier ook vrij laag. Is niet raar. ligt er idd ook aan waar je baby het liefste ligt. Hier was het vooral onderin de laatste weken komt mijn buik wat hoger en ook de baby ligt vaker hoger als ik voel waar ze trapt

8. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

Jan 12, 2010
    3,872
    0
    0
    hier begint t pas omhoog te komen dus normaal

9. Esje78

Esje78 Fanatiek lid

Aug 9, 2010
    1,124
    0
    36
    Noord Brabant
    Mijn buik zit ook vrij laag. Kleine man ligt sinds deze week wat vaker met z'n kontje omhoog, maar heeft heel lang lekker onderin gelegen en dan nog horizontaal ook.

Krijg ook wel eens de opmerking: zo, is al lekker ingedaald he? Gaat bij mij het ene oor in en het andere weer uit.
    Iedereen draagt z'n kindje anders en je hebt er weinig over te vertellen hoe dat bij jou gaat. Zelfde dat de een vindt dat je een hele grote buik hebt en de anders zegt dat het een mooi beschaafd bolletje is. Niks van aantrekken. Als het niet goed is, geeft je vk dat vanzelf wel aan.

Voordeel van een laag buikje is, dat je weinig tot geen last hebt van maagzuur en getrap in je ribben ;).

10. ToTheMoon

ToTheMoon Fanatiek lid

May 2, 2009
    1,062
    0
    0
    Meis, daar moet je je echt niet druk over maken hoor! Ik heb vanaf dag 1 mijn dochter, de hele zwangerschap lang, alleen maar laag gedragen. Mijn buik is nog nooit omhoog gekropen. En ze lag er heerlijk, want ik was bijna twee weken over tijd!

Over de vorm en de groei van je buik heeft niemand wat te zeggen... Gewoon lekker genieten van die buik en alles het ene oor in en het andere weer uit!

Share This Page