Ik kan al sinds een week of 4 ons kindje goed voelen schoppen. Ik vind het nog steeds voelen alsof mijn darmen vreselijk tekeer gaan maar dan op een plek waar je ze normaal niet voelt rommelen. Omdat mijn placenta voor ligt voelde ik het eerst met name rechts onderin. Nu voel ik het ook recht voor, is de placenta dan verschoven??? Vaak gaat mijn hele buik ook op en neer en kunnen andere het ook goed zien. De kleine is nu ook druk bezig maar ik zie het nu niet aan de buitenkant, ligt het kind dan anders? Hoe vaak voelen jullie het kind bewegen per dag? En is het op gezette tijden en als je druk bent vaker of juist niet?
Hoi, Ik ben een weekje korter dan jij, maar ik voel haar al sinds 17 weken als rommelige darmen en 2 weken daarna al echt schoppen (ik ben nu dus 25 weken). Ook ik heb mijn placenta voor, maar mijn hele buik shaked heen en weer als ze schopt, als ze wat zachter doet zie je alsof er een soort golfje in mijn buik is hihihi en ik heb echt het gevoel dat er iets levends in mij zit whahahha ik weet ook niet hoe je het moet omschrijven alleen als ze naar binnen schopt is soms minder lekker. Ik denk dat ik haar om de paar uurtjes sowieso wel even voel, soms is ze echt heel lang heel druk en soms draait ze zich volgens mij alleen maar om ofzo hihi mooi gevoel he! O ik heb het sowieso als ik ga slapen maar overdags doet ze het wanneer ze wil geen vaste tijden, wel als ik vaak rustig ben als ik ff heb gelopen ofzo is het heel erg stil
Hey Rozewolkje, ik ben nu 18 weken zwanger en ik voel mijn kleine uk al vanaf 15 weken schoppen en ook HEEL HARD Wat ze zeggen dat het als een soort gefladder plopjes voelt is bij mij weer niet zo het zijn echte harde schoppen en het gaat de hele dag door wel merk ik als ik lekker op de bank zit en met mijn warme handen over mijn buik heen ga dat de baby er meteen op reageerd Bij mijn eerste voelde ik kleine schopjes en dat was met 20 weken denk ook nu dat de placenta anders ligt... geniet er in ieder geval van liefs
In het begin waren het 'plopjes', die inderdaad nog makkelijk te verwarren waren met opspelende darmen, maar toch net anders genoeg om op te vallen. Sinds een week of twee, drie is het echt schoppen! En sinds die tijd zie je dus ook echt ineens mijn buik uitpuilen op de plek dat ie schopt, hahaha! Geweldig! Moet zeggen dat mijn man het ook pas sinds die tijd goed genoeg kan voelen, hoor. Voor hem voelde het daarvoor ook gewoon als borrelende darmen. Ik voel eigenlijk minstens één keer per uur wel beweging. Hetzij een schopje, hetzij omdraaien, hetzij uitrekken. Heb een erg actief kind gelukkig Vind het heerlijk! (ben overigens ook 25 weken nu)
Ja achteraf (nu je weet hoe het voelt want dit is mijn eerste zwangerschap) voelde ik al wel eerder iets maar sinds een week of 4 is het echt schoppen. Ik was toen ook bij de verloskundige en die wilde het hartje luisteren en je hoorde steeds het schoppen er bovenuit. Je zou zo graag naar binnen willen kijken he wat het kindje nou allemaal aan het doen is. Wat wat vervelend is wanneer het kind op je blaas schopt dan kan ik na 10 minuten wel weer naar het toilet gaan voor 3 druppels.
In het begin ( 15 wkn) kriebelde het alleen een beetje, nu voel ik echt schopjes en zie je mijn buik ook bewegen. Mijn placenta ligt achter, dus daarom voel ik het al zo goed. En het is de 2e, wat een herkenning!
ik heb de kriebels en plopjes overgeslagen en sinds een week tot ander half voel ik echt zachte pokjes van binnen. alsof iemand met een vinger tegen je arm tikt maar dan van binnen. en ik voel de kleine vooral als ik op mn buik lig, rustig zit (zoals nu aan tafel met de laptop) en soms in bed. maar ik denk zn 10 duidelijke schopjes per dag.. al ben ik een druk persoon en zal ik het vaak niet eens merken. oh en de plek waar ik het voel is onder in mn buik. (vind het trouwens geweldig!!)
met 19 weken voelde ik alsof iets zwemde in mn onderbuik. met 20 weken voelde ik schopjes aan de binnenkant van mn onderbuik. nu met 22 weken voel ik de schopjes als ik lig, zit, sta maar als ik loop voel ik een raar gevoel in mn onderbuik.
Dat vind ik het soms ook, en soms voelt het als plopjes, ik kan nu sinds 2 weken dit voelen en sinds een week ook zachtje duwtjes aan de buitenkant, mijn vriend kon het ook al voelen. van de week een paar keer een vreemd gevoel gehad, dat er iets dwars zat effetjes en daarna was het weer weg, misschien dat het kindje dan draaide? En dan heb ik soms als ik op mijn zij heb gelegen en op mijn rug ga liggen, ik een hele dikke bult ergens op mijn buik voel, waars. hoofdje ofzo. tot nu toe voel ik het kindje altijd steevast savonds als ik net op bed lig, en overdag zo'n 6 keer afgewisseld met een uurtje-2 uurtjes niks.
ik voel de baby vanaf een week of 18, begon met het gevoel alsof er een *boer* van binnen werd gelaten.... nu met 29 weken voelt t steeds meer als echte schoppen. Soms doet de baby me echt pijn, geen idee welk orgaan er dan geraakt wordt maar pijn doet t .. grin.. ook voel ik soms een flinke goflslag. Het is elke keer wel weer geweldig,. maar ga het ook wel erg vermoeiend vinden..dat flinke gerommel als je buik heen en weer draait.
het voelde eerst als een plopje, toen alsof mijn buik onderin de hik had.. zit nu met laptop op schoot en ze zit nu met haar voet mijn laptop omhoog te tillen, gaat ook echt omhoog.. Heb ook placenta aan de voorkant, maar daar schopt ze nu boven, het voelt nu echt alsof er iets in mijn buik zit dat duwt, schopt, draait en hikt.. echt super leuk.. Nu met 34 weken voel ik haar elk uur, soms een half uurtje achter elkaar.. als ik ik autorijdt dan is ze helemaal niet te stoppen, voelt dan net alsof er een been vast zit onder mijn ribben.. heeft ze bij de laatste echo ook laten zien.. ff uitrekken en mama's ribben een trap verkopen.. echt pijn doet het niet, gelukkig heb ik nog een mooie hoeveelheid vruchtwater.. Geniet er van! de tijd gaat snel, ik weet nu al dat ik het erg ga missen! X
Bij mij voelt het als een zenuwtrekje (die je soms weleens in je been of oog hebt), helemaal als ze korte zachte schopjes geeft. Ik voel haar duidelijk vanaf 18 weken ongeveer, ineens voelde het toch wat anders... Sinds ik haar voel, voel ik haar elke dag trappelen of soms echt hard schoppen (jeetje zeg best wel hard al, dat wordt wat!!) Ook voel ik haar al draaien (althans ik voel wat "warreligs" langs mijn buik gaan) Bij mij ligt de placenta aan de bovenkant, dus ik voel haar zowelrechts als links. GRoetjes!!
Ik voelde mijn kereltje voor het eerst bewust met 19,5 weken. Net alsof je van binnen een scheetje laat, een belletje die uit elkaar spat. Nu weet ik dat ik hem al eerder heb gevoeld, alleen ik dacht dat mijn darmen aan het opspelen waren... Nu ben ik 29 weken zwanger, en na een paar goede drukke nachten begint hij nu meer in hetzelfde ritme te komen als ik, dus slaapt hij ook, als ik slaap. Het schoppen is nu wel harder en hij kan de afstandsbediening al van mijn buik schoppen! Errug grappig ook als de kat op schoot ligt tegen de buik aan, en hij geeft de kat een mep! Nooit geweten dat een kat ook verbouwereerd kan kijken!
Haha ja zo probeerde ik het ook aan mijn man uit te leggen maar dat had hij nog nooit gehad dus helaas... Ik heb ook vaak dat het voelt alsof het kind teveel omhoog kruipt. Met name als ik op mijn zij lig dan is het net of het hoofd aan de andere zijde van mijn buik naar buiten steekt. Ook kan ik in de auto dan mijn gordel op die plek niet verdragen. Dat is wel een rot gevoel.
Bij mij kunnen de katten nog zonder problemen op mijn schoot liggen. Die vinden zijn hoofdsteuntje zelfs wel heel lekker.
In het begin kriebelende plopjes, naderhand tikjes, toen stootjes en nu schopjes en een boel gerommel. Soms op twee plaatsen tegelijk, soms heel traag, soms heel heftig, soms heel snel.. Soms een beetje tintelend en af en toe een echte knal Weet niet of je placenta kan verplaatsen, maar je kind groeit natuurlijk en die verplaatst zich wel. Vandaar dat je het nu op andere plekken voelt als een tijdje terug.
Klinkt allemaal heel erg leuk zeg!! Ik kan niet wachten tot het bij mij zover is! Ben nu 12 weken en je kunt aan de buitenkant nog niets zien (of voelen), ben mijn misselijkheid kwijt en heb het gevoel dat ik nu een soort tussenperiode heb, dus ik ben heel benieuwd naar het volgende teken van het kindje!
Baby's krijgen in mijn buik spontaan adhd lijkt het wel... Mijn dochter was altijd al heel erg druk en deze keer is het niet anders. Nog voor 20 weken zag ik aan de buitenkant mijn buik bewegen en nu heb ik al een paar dagen een beurs gevoel omdat hij alleen maar naar beneden trapt, elk uur wel een paar keer. Ik voel hem nu ook als ik met andere dingen bezig ben dus niet meer alleen 's avonds in bed. Het voelt bij mij ongeveer alsof er iemand een marathon loopt in mijn buik, haha. Mijn placenta ligt ook bovenin en naar achter dus hij heeft een hele voorkant om druk tegenaan te trappen en boksen. Vaak voel ik ook op een bepaalde plek op mn buik een soort druk, die bouwt dan op en dan volgt er een harde schop. Weet niet zo goed hoe ik t moet uitleggen. En soms kriebelt het een beetje aan de binnenkant. Is ook niet alles hoor, altijd maar je kindje heel hard voelen schoppen. Wordt er nu soms al een beetje moe van, en t helpt ook niet als we al laat zijn met naar school fietsen haha.