Plaats je foto's waar, naast je eigen kind, ook andere kinderen opstaan op je facebook, Twitter e.d. denk aan klasgenoten, buurkinderen waarvan je de ouders niet echt goed kent..
Ja hoor, maar ik vraag het wel van te voren. Ik heb op deze manier zelfs wat moeders beter leren kennen. Die heb ik nu op fb en we praten op school ook wat meer nu.
alleen van moeders die ik (redelijk) goed ken. of van heeeeele onbekende. bv vakantiefotos en dan met een grieks vriendinnetje ofzo
Als ik de ouders ken vraag ik het. Als ik de ouders niet ken, bijvoorbeeld kinderen op de achtergrond in een speeltuin, die zet ik er wel op. Ik hou wel rekening met 'gepastheid', dus geen kinderen in zwemkleding of zo. Ik zet de foto's van mijn kinderen ook niet op Openbaar, maar heb een aparte groep aangemaakt, 'Mama's'. Dit zijn al mijn vriendinnen en kennissen, die zelf moeder zijn, of proberen te worden. Dat is trouwens ook om te voorkomen, dat ik collega's en zo spam met foto's van mijn kinderen, want daar zitten sommigen niet op te wachten. Soms ontkom je er ook niet aan. Denk aan een groepsfoto van sport- of hobbyclub. Zijn soms ook foto's, die die clubs zelf ook online zetten.
Ik heb het wel aan een aantal mensen gevraagd of ze er bezwaar tegen hebben. Het gaat dan om de ouders van vriendjes waar hij regelmatig mee speelt. Foto's die ik dan maak zijn in de trant van "de vriendjes spelen samen" en zijn ze beide onderwerp in de foto. Maar ik heb ook wel eens een filmpje geplaatst waar mijn kind op stond en de helft van zijn klas en andere klassen. Toen heb ik niet alle ouders om toestemming gevraagd. Of een foto van mijn kind in een speeltuin waar ook andere kinderen (op de achtergrond) aanwezig waren. Dus ik doe beide als ik het al doe, op de meeste foto's die ik plaats staan ze alleen of samen
Nee ik doe dat niet. Zou het andersom ook niet waarderen. Ik wil hem sowieso niet met foto's op internet hebben. Zelf probeer ik foto's ook altijd zo te maken dat andere kinderen er niet of niet duidelijk op staan. Kan me namelijk goed voorstellen dat andere ouders dat ook niet prettig/nodig vinden.
Ik probeer sowiesogeen foto's online te zetten. Zout wel altijd vragen. Tenzij t vreemde kinderen op de achtergrond zijn.
Nee doe ik niet Ik doe het ook niet van mijn eigen kinderen. Vroeger wel...maar sinds 5 jaar al niet meer. Alleen zonder hoofd Ze blijven zo lang op het net...en ik wil niet dat ze er later mee gepest kunnen worden..
Ligt eraan wie het zijn en hoe ze erop staan, probeer ook als ik foto's maak vreemde kinderen buiten beeld te houden...
Met toestemming. Ik heb ook wel eens een foto van het kindje van mijn beste vriendin geplaatst. Wel gevraagd of dat mocht.
Ik vraag toestemming aan de ouders. Ik vraag trouwens ook eerst toestemming aan volwassenen als die op mijn foto's staan.
Schoolfoto's inclusief klasgenootjes gaan gewoon online, school zet ze ook op de website en op de schoolfb dus geen verschil . Mijn kind in de speeltuin ofzo tja wie er dan toevallig bij op staat komt gewoon bij op mijn fb als de foto van mijn kind erg leuk is, maar mijn mannetje is dan wel degene van wie duidelijk de foto is . En de rest achtergrond. Ik heb in mijn vriendengroep geen mensen zitten die het niet willen en die plaatsen zelf ook foto's dus zou het ook niet vragen .