foto's waar naast je eigen kind, ook andere kinderen opstaan

Discussie in 'De lounge' gestart door mosterd, 17 mei 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

een foto van een ander kind plaats je niet op je facebook, Twitter

1. dit doe je niet

2. dit doe je wel

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mosterd

mosterd Actief lid

7 okt 2013
    297
    121
    43
    Plaats je foto's waar, naast je eigen kind, ook andere kinderen opstaan op je facebook, Twitter e.d.
    denk aan klasgenoten, buurkinderen waarvan je de ouders niet echt goed kent..

2. Ster27

Ster27 Fanatiek lid

14 jan 2010
    2.905
    254
    83
    Nee, ik zet geen foto's waar andere kinderen ook op staan op facebook.

3. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Alleen met toestemming van de ouders.

4. Imensa

Imensa Niet meer actief

Alleen met toestemming.

5. Kletskoek

Kletskoek VIP lid

7 jan 2013
    5.719
    477
    83
    Alleen met toestemming

6. twoboys

twoboys Fanatiek lid

30 mei 2013
    3.707
    35
    48
    Zorg.
    Zeeland.
    Nee! En waardeer t Andersom ook niet ;)

7. masami

masami Fanatiek lid

27 jul 2011
    4.248
    802
    113
    Vrouw
    Ja hoor, maar ik vraag het wel van te voren.
    Ik heb op deze manier zelfs wat moeders beter leren kennen.
    Die heb ik nu op fb en we praten op school ook wat meer nu.

8. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.027
    551
    113
    alleen van moeders die ik (redelijk) goed ken. of van heeeeele onbekende. bv vakantiefotos en dan met een grieks vriendinnetje ofzo

9. blackrose88

blackrose88 Bekend lid

16 dec 2012
    877
    0
    0
    Geheel afhankelijk wie dat andere kindje is

10. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Als ik de ouders ken vraag ik het.
    Als ik de ouders niet ken, bijvoorbeeld kinderen op de achtergrond in een speeltuin, die zet ik er wel op. Ik hou wel rekening met 'gepastheid', dus geen kinderen in zwemkleding of zo.
    Ik zet de foto's van mijn kinderen ook niet op Openbaar, maar heb een aparte groep aangemaakt, 'Mama's'. Dit zijn al mijn vriendinnen en kennissen, die zelf moeder zijn, of proberen te worden. Dat is trouwens ook om te voorkomen, dat ik collega's en zo spam met foto's van mijn kinderen, want daar zitten sommigen niet op te wachten.

Soms ontkom je er ook niet aan. Denk aan een groepsfoto van sport- of hobbyclub. Zijn soms ook foto's, die die clubs zelf ook online zetten.

11. edelweiss

edelweiss VIP lid

24 jan 2013
    7.328
    474
    83
    Alleen met toestemming

12. Beaujuulais

Beaujuulais Fanatiek lid

15 sep 2008
    2.803
    70
    48
    Vrouw
    Ik heb het wel aan een aantal mensen gevraagd of ze er bezwaar tegen hebben.
    Het gaat dan om de ouders van vriendjes waar hij regelmatig mee speelt.
    Foto's die ik dan maak zijn in de trant van "de vriendjes spelen samen" en zijn ze beide onderwerp in de foto.
    Maar ik heb ook wel eens een filmpje geplaatst waar mijn kind op stond en de helft van zijn klas en andere klassen.
    Toen heb ik niet alle ouders om toestemming gevraagd.
    Of een foto van mijn kind in een speeltuin waar ook andere kinderen (op de achtergrond) aanwezig waren.
    Dus ik doe beide als ik het al doe, op de meeste foto's die ik plaats staan ze alleen of samen

13. MommyA

MommyA Fanatiek lid

11 okt 2010
    1.016
    0
    36
    Nee ik doe dat niet. Zou het andersom ook niet waarderen. Ik wil hem sowieso niet met foto's op internet hebben. Zelf probeer ik foto's ook altijd zo te maken dat andere kinderen er niet of niet duidelijk op staan. Kan me namelijk goed voorstellen dat andere ouders dat ook niet prettig/nodig vinden.

14. Boommm

Boommm Niet meer actief

Ik probeer sowiesogeen foto's online te zetten. Zout wel altijd vragen. Tenzij t vreemde kinderen op de achtergrond zijn.

15. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

27 dec 2011
    9.212
    10.830
    113
    Ik zet sowieso geen foto's op t web

16. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.269
    6.800
    113
    Nee doe ik niet

Ik doe het ook niet van mijn eigen kinderen. Vroeger wel...maar sinds 5 jaar al niet meer. Alleen zonder hoofd :D

Ze blijven zo lang op het net...en ik wil niet dat ze er later mee gepest kunnen worden..

17. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ligt eraan wie het zijn en hoe ze erop staan, probeer ook als ik foto's maak vreemde kinderen buiten beeld te houden...

18. Vrolijkheid

Vrolijkheid Niet meer actief

Met toestemming. Ik heb ook wel eens een foto van het kindje van mijn beste vriendin geplaatst. Wel gevraagd of dat mocht.

19. yenolah

yenolah Fanatiek lid

12 dec 2008
    4.038
    83
    48
    Vrouw
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Ik vraag toestemming aan de ouders. Ik vraag trouwens ook eerst toestemming aan volwassenen als die op mijn foto's staan.

20. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.673
    1.432
    113
    Schoolfoto's inclusief klasgenootjes gaan gewoon online, school zet ze ook op de website en op de schoolfb dus geen verschil ;).
    Mijn kind in de speeltuin ofzo tja wie er dan toevallig bij op staat komt gewoon bij op mijn fb als de foto van mijn kind erg leuk is, maar mijn mannetje is dan wel degene van wie duidelijk de foto is ;). En de rest achtergrond.
    Ik heb in mijn vriendengroep geen mensen zitten die het niet willen en die plaatsen zelf ook foto's dus zou het ook niet vragen ;).

Deel Deze Pagina