Blaasontsteking of schimmelinfectie?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Ukkie27, 8 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Dl is al ruim 4 maanden zindelijk met nog geen 2 ongelukjes per week. Nu heeft ze vandaag al 4 keer in haar broek geplast en geeft ze aan dat ze jeuk tussen haar benen heeft. Ze zit ook al een paar weken de hele tijd met haar handen tussen haar benen. Herkent iemand dit?

2. Carino

Carino Fanatiek lid

2 feb 2011
    4.277
    0
    36
    Hoe ziet het eruit dan?

3. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Bij beide moet je bij de huisarts zijn dus ik zou even een belletje doen!

4. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Het ziet er volgens mij gewoon normaal uit. Kan het niet heel goed zien want ze werkt niet echt mee.

Ik wilde sowieso morgen de huisarts al bellen. Hoorde dat ze op het KDV 3 keer in haar broek heeft geplast en rond 17.00uur thuis nog een keer. Het waren ook hele grote plassen terwijl ze vandaag heel slecht heeft gedronken. En toevallig heb ik nu zelf voor het eerst een blaasontsteking, maar dat zijn echt hele kleine plasjes. En ik moet heel vaak. Dus dat is wel vreemd. Maar ik was dus te laat om de huisarts te bellen, want een spoedgeval is het nou ook weer niet;)

5. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Mijn dochter had precies hetzelfde, opeens in haar broek plassen, jeuk aangeven en krabben. Toen 3 maanden zindelijk. Ik waste dan met een washandje en dan ging het weer even goed (met de jeuk). Ik was net van plan om naar de huisarts te gaan (had wel al urine weggebracht, maar daar kwam niks uit) toen het weer over was.
    Ze heeft geen obstipatie? Je kan morgen sowieso even urine brengen, daar hoef je geen afspraak voor te maken.

6. sillies

sillies Fanatiek lid

15 aug 2013
    3.182
    1.393
    113
    Wat de jeuk betreft, ik bedacht me later dat ze misschien last had van de onderbroek en jeuk kreeg vd wasmiddel. Ook omdat het opeens over was.

7. Ukkie27

Ukkie27 Actief lid

12 feb 2012
    454
    12
    18
    Sillies, de urine hebben we net weggebracht. Even afwachten dus. Wat betreft het wasmiddel en de jeuk zou je wel eens gelijk kunnen hebben. Het is begonnen tijdens onze vakantie in Spanje waar we ander wasmiddel gebruikten. Nu zijn we een paar dagen terug, dus de onderbroekjes die ze nu aan heeft zijn nog in Spanje gewassen. En misschien dat ze door de jeuk de plas niet goed voelt aankomen. Ze heeft overigens geen obstipatie. Wel erg grote plassen (groter dan normaal) terwijl ze weinig drinkt.

8. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.195
    16.530
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Heeft ze geen wormpjes?
    Dit zou de jeuk en irritatie kunnen verklaren.
    Als de urine negatief is dan zou ik voor de zekerheid een anti wormenpil geven en inderdaad hoe is haar stoelgang?

Deel Deze Pagina