Extra uitdaging gezocht voor kleuter hoog iq

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sparky, 6 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

deze: FSC Houten 3D puzzels - bouwpakketten
    (al weet ik inmiddels dat ze nog heel veel meer soorten hebben als je je ogen open houdt... hier staan ook mini-dino's van de action en laatst een pterodactylus van de budgetshop hier om de hoek.. en boven in de kast ligt nog een pinguïn met pinguinjong :) )

en deze verkopen ze einde van het jaar (tot nu toe elk jaar weer.. ) bij de v&d:
    Dental lab Dentist equipment oral hygiene 4D Puzzle Human Triple Root Molar Tooth Anatomy Study Series 3D Model grooming product-in Teeth Whitening from Health & Beauty on Aliexpress.com | Alibaba Group
    wij hebben deze.. maar je hebt ook een schedel, torso, hand...
    erg leuk aldus dochterlief
    maar onze ervaring is wel dat je soms echt wel even heel hard moet duwen om de onderdelen daadwerkelijk in elkaar te krijgen.
    harder dan mijn kleuter zelfstandig kon duwen dus.

hier ook geen liefhebber van niet-kloppende modellen... logisch als je gewoon in 1x het overzicht hebt van hoe iets eruit ziet en hoe iets eruit hoort te zien.
    ik wil ook geen blauw gras.... dochters oog voor detail is echter zeer groot dus die wil niet alleen geen blauw gras maar het mag ook niet allemaal exact even lang zijn of allemaal dezelfde kant op buigen.. want dat is voor haar net zo opvallend en nep... als voor mij blauw gras is.

2. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha ja, wijze woorden Saskia!

3. Sparky

Sparky Niet meer actief

School wilt hem geen extra/ander werk geven. Ze zien er geen reden voor.

Dinsdag hebben we een info avond en kom ik ook meer te weten over wat ze nou allemaal precies doen zonder dat ik het uit de juf moet trekken want het enige wat ze steeds zegt is "we doen werkjes zat" en dat hij creatieve werkjes nog hulp nodig heeft.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Als je het idee hebt dat de juf niet luistert, dan zou ik de ib´er erbij vragen. Want als er op school niets verandert, kun je thuis inderdaad aan blijven passen tot je er bij neer valt...

5. Sparky

Sparky Niet meer actief

Heb ik van de week gedaan.

Maar onze thuisbegeleiding gaat ook nog een keer observeren in de klas. Stond afgelopen dinsdag gepland maar kwam een sterfgeval binnen. En over een paar weken oudergesprekken. En na de observatie ook een gezamenlijk gesprek.

6. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
    Met de ib'er erbij?

Goed dat de thuisbegeleiding ook op school gaat kijken! (y)

7. Sparky

Sparky Niet meer actief

Waar staat ib'er voor?

De thuisbegeleiding wilt ook bij dat gesprek zijn.

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Intern begeleider op school.
    Die helpt met de communicatie tussen ouder en leerkracht.

En heeft vaak flink invloed op wat er wel en niet gedaan wordt in de klas :)

9. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Inderdaad, als de juf niet meewerkt, de ib-er erbij betrekken.

10. Cathelijne1986

Cathelijne1986 Niet meer actief

Ik heb ook een autistische zoon met hoog iq. Toen wij de bieb gingen bezoeken ging er een wereld voor hem open, hij leest veel boekjes over de ruimte en de werking van het menselijk lichaam, dat vindt hij leuk en nu verveelt hij zich ook niet meer. Natuurwandelingen, plantennamen leren, musea voor kinderen, muziek luisteren.. Werkten hier allemaal erg goed.
    Nu hij in groep 3 komt de uitdaging vanzelf :)

Deel Deze Pagina