ik ging vandaag de bekleding voor her bedje halen en dan sta ik daar en ja je raad het al zoveel dingen en weet gewoon niet wat ik allemaal nodig heb. ik zijn bijvoorbeeld malton onderlegger, malton bedzeiltje en malton hoeslaken wat heb ik hier nou van nodig. ik heb 2 malton bedzeiltje gehaald en een dekentje en ook nog 2 malton onderleggers, hoeslakentjes en een dekbedovertrekje. wat heb ik nog meer nodig want ik kom er echtniet uit. alvast bedankt
Ik gebruik zelf een moltonhoeslaken, hoeslaken, gewoon laken (dekbed mogen ze nog niet) en deken(s). Toen hij nog heel klein was ook een hydrofieldoek onder zijn hoofd voor het spugen. Bedzeiltje mocht ook niet van de kraamzorg omdat dat niet ademt.
ik heb 2 lakens en 2 dekens erbij. 2 hoeslakens en van die onderleggers. je mag geen plastic achtig zeiltje eronder want dat schijnt slecht te zijn voor je kindje in het begin.
ik heb ff vlug gekeken naar de bedzeiltjes en ze zijn niet van plastic maar van zacht stof? dus ik moet eerst dan z'n bedzeiltje doen (zacht stof van kruidvatfolder) dan een maltononderlegger hoeslaken dekentje met overtrek
Volgens mij hebben bedzeiltjes altijd een plastic binnenlaag (de naam zegt het eigenlijk al een beetje...). Ik had er ook 1 en dat leek absoluut geen plastic, was heel zacht materiaal. Je kunt het eventueel kijken of er water door heen kan.
ik heb hem even helemaal uitgepakt en kan geen plastic ondekken. ook mag ik het op 95 graden wassen en plastic zal het dan toch niet overleven. er zit een polyurethaan tussenlaag in ik weet niet wat het is maar het moet vochtopnemend zijn en niet afstotend volgens het blaadje wat er bijzit
babykamer angela van Van asten in tilburg, zit er met smacht op te wachten. ook me box en kinderwagen (buzz) wordt dan geleverd.
ik mocht ook geen moltonbedzeiltje in het bedje doen het gaat er niet om of het vocht opnemend of afstoitend is maar het heeft temaken met het ademen. het ademd niet door de tussen laag die er in zit. maar je kraamzorg zal het vanzelf wel zeggen of het wel of niet mag. deden ze bij mijn ook
een moltonzeiltje mag je wel vanaf dag 1 ter hoogte van de luier hebben met het oog op eventueel lekkende luiers. maar die mag dan weer niet tot onderaan het matras aan toe, want als je een kruik gebruikt, dan leg je die met de dop naar beneden, en mocht die gaan lekken, dan moet het water in het matras kunnen trekken en niet op een waterdichtzeiltje belanden
Precies. Dit doe ik ook. Niet te hoog opmaken met bedzeiltje (ivm ademen), en ook niet te laag (ivm kruik).
O ja, ik gebruik ook een hydrofiele luier voor onder het hoofdje (tegen spugen), en een opgerolde hydrofiele luier tussen kruikje en Mark, en natuurlijk een zakje voor de kruik. Ik wikkelde Mark in het begin ook in een badcape; hij was klein (2630 gram), en kon nog niet goed op temperatuur komen, en temperatuur vasthouden.