Ik heb een rekbare draagdoek (VIPcarrier bamboe-tricot) en wil graag mijn dochter gaan dragen. Ze is nu 4 weken oud en weegt rond de 3kg (geboren met 34.0 weken en 2470gr). Ik vraag me alleen af of er een andere houding mogelijk is met deze doek? Ze ligt namelijk het liefst met haar beentjes opgetrokken en in de doek moet ze natuurlijk in de kikkerhouding. Bij een geweven doek kun je de beentjes nog 'binnenboord' doen (toch? geen ervaring mee) maar vraag me af of ik bij de rekbare doek nog andere opties heb. Bedankt alvast voor de reacties!
Bij premature kindjes wordt dragen met een geweven doek aangeraden, geen rekbare. Een rekbare doek geeft niet genoeg steun, en premature kindjes kunnen problemen met de ademhaling krijgen als ze te ver 'in elkaar zakken' in een rekbare doek. Misschien is er een consulent bij je in de buurt die even met je mee kan kijken?
Heb mijn andere dochter (ook prematuur) ook gedragen in de rekbare doek. Dit was juist het advies dat ik kreeg tijdens het draagconsult. Inmiddels ben ik verhuisd en geen draagconsulenten in de buurt, vandaar de vraag hier.
Bijzonder advies dan. Een goed geschoolde consulent zal je een geweven doek aanraden bij een prematuur kindje.
Denk dat dat afhangt van je kind en dus niets zegt over de scholing van de consulente. Maar goed.. dat is de 'discussie' of vraag nu niet
Heb je geen geweven doek? Of wil je echt die rekbare doek gebruiken? In de geweven doek lag/zat mijn jongste ook al een beetje in de m houding. Zelfde geboorte termijn en ong hetzelfde gewicht Hij is hier 4 weken:
Heb geen geweven doek helaas en dus ook geen ervaring met het knopen. Thx voor de foto JJ1980! Ik ga het morgen maar gewoon uitproberen, misschien vindt ze het wel prima die M-houding.
heb zelf trouwens een baby gehad (geen prematuur, maar toch) die echt de beentjes niet eruit wilde, het kan wel maar dan is het van belang om te zorgen dat er geen gewicht op de voetjes komt. enne geweven knopen lijkt even ingewikkeld maar is enorm makkelijk als je het eenmaal doorhebt. je hebt ze al gebruikt rond de 45 euro. little frog geloof ik. zijn fijne beginners doeken bij een rekbare doek mag je trouwens maar op 1 manier knopen.
Bedankt voor de tip! Ben niet een enorme 'drager', maar met een dochter van bijna 14 maanden en een newborn is dit wel een makkelijke oplossing om niet de hele tijd mn handen vol te hebben en de baby wat comfort te bieden (krampjes). Dus ik wacht nog even met het aanschaffen van een andere draagdoek; heb trouwens ook nog een bondolino in huis die ik later ook nog kan gebruiken als ze iets groter is
Wij zijn echt fan van de geweven draagdoeken! Mijn dochter valt er direct in, in slaap en ik heb m'n handen vrij. Het knopen is even wennen, maar had ik met 2 dagen onder de knie. Ik heb mijn dochter vanaf 35 weken gedragen, toen ze naar huis mocht uit het ziekenhuis.