Ik hoop dat iemand dit herkent: sinds een week zijn de krampen weer terug van weggeweest. En ze komen nu elke keer tijdens de tweede helft van de fles (tenminste dat denk ik, zo ziet het eruit). Eerste helft geen problemen maar de laatste helft is ze elke keer heel onrustig, soms huilen, ineen krimpen, trappen met haar benen en je ziet haar persen.. Hierdoor drinkt ze haar flessen niet meer op. Net 30ml laten staan (vd 150). Ze heeft verborgen reflux en krijgt hiervoor sinds 2 weken nexium. Nu staat dit wel in de bijsluiter als veel voorkomende bijwerking (krampen, diaree of verstopping). Ik doe nu elke keer een uur over haar fles en warm hem tussendoor maar op. Ook probeer ik tussendoor haar veel te laten boeren. Ze zit overigens niet verstopt, poept 1-2 keer per dag. Komt iemand dit bekend voor en zo ja, gaat dit weer (snel) over??
Onze dochter heeft ook verborgen reflux en dit is bij haar ook een van de dingen waar we tegen aan lopen. Wij zijn ook erg lang bezig met de flessen en ze drinkt liever niet als wel. Zij heeft wel last van verstoppingen en daarvoor weer laxeer middeltjes....... Ik zou het voor leggen aan je kinder arts. PS: ik wou dat mijn KA nexium wilde gaan proberen.......bij hebben zantac gehad....geen verbetering en hebben nu losec en dat werkt ook nog niet na bijna 1week.
Heb je al iets voor de krampjes ?? Ik geef hem hier 15 min voor de fles cina baby, en dat werkt heel goed. Dan onder de fles hoor je alle valse lucht er uit komen.
@gebakje: ja we geven standaard infacol. Cinababy werkte hier niet. @sloppy: helaas geen KA hier maar alleen ha. Ik moet er straks weer heen, ben benieuwd wat ze zegt.. Hopelijk krijg je snel nexium want ik denk dat het hier wel werkt! Ze slikt niet meer, geen oprispingen meer en huilde (tot de krampjes weer begonnen) nauwelijks meer Helaas nu wel dit weer *zucht*
Herkenbaar probleem, helaas wilde Lisa uiteindelijk (met 10 weken) helemaal niet meer drinken (in combinatie met een virus wat waarschijnlijk de druppel was, maar ze weigerde een aantal weken al om 's avonds te drinken). Wij hadden eerst Zantac geprobeerd en daarna Losec, maar het werkte helaas niet genoeg. Nexium is hetzelfde als Losec en zou geen verschil moeten maken. Lisa heeft 1 keer Nexium gehad maar spuugde alles uit, het viel helemaal niet lekker, dus zijn we Losec blijven gebruiken. Maar ze kreeg toen sondevoeding en toen was de verborgen reflux opgelost.
Ik denk trouwens dat ze misschien wel last heeft van de reflux tijdens het drinken en niet zozeer krampjes. Dat ze wat van de flessen laat staan is niet zo erg, laat haar liever zelf bepalen wat ze drinkt. Bij reflux is het vaak beter om kleinere voedingen te geven. Probeer vooral niet te dwingen, dan kunnen ze echt aversie tegen het drinken krijgen en dan helemaal stoppen met drinken (wat bij ons dus is gebeurd)
hoi hier hetzelfde meegemaakt van bij geboorte overgeven krijsen niet neer te leggen 4 w ziekenhuis beland, medicatie gestart ( omeprazole) gestopt met bv , flesvoeding omneo, reflux 2 w goed gegaan weer krijsen 10 w gestrat met indikken nutriton 11w niet meer willen eten, at nog 40 cc per fles. novarice ( mss koemelkallergie dacht arts) paar dagen laten nog niet willen eten terug ziekenhuisopna ( 6d ) van alels getest, niet echt iets te vinden naar de waarom onderzoek in hasselt en deze zei stop is alle pillen, neem eens de gewone nutrilon en dik eens in met gelilact je gelooft het nooit 13 w ze drinkt tussen de 800 a 950 cc per dag. ze slaapt twee uur voormiddag en nu ook al dik uur in de namiddag. ik kan haar neerleggen. dus hier was blijkbaar gewoon de oplossing stoppen met alles artsen zeggen vaak andere dingen mijn KA zei : 3 maand omeprazole nemen een heel savonds, dan eens stoppen en kijken maar emestal pak je dat tot kind 1 jaar is arts in ander ziekenhuis ( deze deed gastroscopie) omepraole mag MAX 6 weken en een hals smorgens. snappe wie snappe wil he gr