Extra vitamine D?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door Nina Sanders, 16 mrt 2022.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lska

Lska Actief lid

24 jul 2015
    316
    303
    63
    Vrouw
    Het advies is om bij kinderwens al met die 10mg vitamine D te beginnen (net als foliumzuur) dus lekker op tijd zou ik het niet willen noemen. Maar bloed controleren en daarnaar handelen is altijd het beste want als je echt laag zit gaat 10mg niet voldoende zijn.

Snananas vindt dit leuk.
  2. Ang1987

Ang1987 Fanatiek lid

28 jul 2020
    2.418
    2.169
    113
    Ik heb laatst oa vitamine d laten prikken omdat ik moe was en het was in principe echt wel hoog (80) maar de VK zei dat boven de 100 nog beter was en raadde daarom aan om bij te slikken (die van Vitakruid, 25 mg).
    Zou het ook even laten prikken dan weet je meer. Mocht het laag zijn dan kan je er niet tegen op slikken met de Davitamon inderdaad.

Nina Sanders vindt dit leuk.
  3. Mamavandrie34

Mamavandrie34 Fanatiek lid

4 feb 2018
    2.140
    2.225
    113
    Vrouw
    Ik slik dezelfde multinen slik, op recept van de gynaecoloog, nog eens een extra 10mcg per dag. Misschien omdat ik een tweeling verwacht dat ik meer moet? Dat weet ik eigenlijk niet, maar niemand lijkt het spannend te vinden dat ik ‘teveel’ slik terwijl ik er nooit op geprikt ben…

4. Leesteken

Leesteken Fanatiek lid

14 okt 2018
    3.698
    3.491
    113
    Ik heb dit advies nu ook voor het eerst gehad. Maar deze multi is dus ook niet voldoende? Je moet daarnaast ook nog extra vit d slikken?

Nina Sanders vindt dit leuk.
  5. Nina Sanders

Nina Sanders VIP lid

1 aug 2016
    38.191
    45.331
    113
    Idd zoals ik het begreep wel

6. Snananas

Snananas Actief lid

20 nov 2015
    327
    380
    63
    Dan slik je die 10mcg die ze adviseren al. Echter heb ik alle zwangerschappen een vitamine D tekort gehad, behalve deze huidige zwangerschap. Ik slikte i.v.m. de borstvoeding extra vitamine D bij. Tot 100mcg is veilig tijdens de zwangerschap. Ik kom dagelijks buiten, veel ook, eet gevarieerd maar haf toch elke keer weer een tekort. 10mcg is leuk, als onderhoudsdosis, wanneer je vitamine D status (liefst) 80-100 of hoger is. Bij een tekort (en dat hebben veeeel Nederlanders) gaat dat écht geen zoden aan de dijk zetten. Ik slik in totaal 70mcg vitamine D per dag. Na overleg met apotheek en vorige verloksundige.

Ang1987 vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina