Hoi allemaal, Wij komen er even niet uit wanneer we nu het beste een fruithapje kunnen geven aan ons kleine mannetje. Dit zijn gemiddeld zijn flestijden: 7.00 10.30 14.00 17.30 20.30 We geven nu het fruithapje om 18.45. De reden is dat hij meestal zijn fles niet goed leegdrinkt om 17.30 en wij denken dat dan een goed moment is om het dan te geven. Hij krijgt over de gehele dag te zien genoeg cc melk binnen. Maar ik word dan onzeker omdat ik niemand hoor die ook in de avond zijn fruithapje geeft. Is het nu beter dat we het in de ochtend/middag geven zodat hij daar alvast aan wend? Want als wij straks ook groente gaan geven willen we dat rond 17 á 18 uur doen. Ik hoor graag wat jullie denken dat het beste is?
Tja, persoonlijk zou ik het meer als een "tussendoortje" inlassen. Dus in jou schema 's ochtends rond 9 uur à half 10, of 's middags rond 15.30 à 16.00 uur. En als je met groente begint inderdaad, dan inderdaad dat rond etenstijd.. Zelf gaf ik het in de ochtend, omdat anders fruit/fles/groente erg dicht op elkaar zat... En in pricipe mag jou kindje over naar 4 flessen. Je zit nu nog op 5, dus dat hij een fles niet goed leegdrinkt kan op zich geen kwaad. Mss is hij zelfs al toe aan 4 flessen en zit hij gewoon vol rond die tijd, dan is het fruit mss ook iets teveel achter die fles aan? Geen idee hoor, wat het beste is. Meestal is je gevoel volgen de beste tip, met een beetje hulp van buitenaf (doormiddel van "praktijkervaring" van andere mama's)...
inderdaad nu nog als tussendoortje en straks wordt het steeds wat meer fruit en krijg je ook groente maar gaat er een fles af he dus groente i.p.v. fles dan rond 18 uur ik deed het met 4 maanden ongeveer zo 6 uur fles half 9 fruit beetje 10 uur fles 14 uur fles 18 uur fles 22 / 23 fles en hij kwam ook nog 's nachts tot 5 maanden je ziet elk kind is anders dus doe gewoon wat je goed denkt en voelt
Ik ben alleen begonnen met rijstebloem door zijn laatste fles. Nu wil ik binnenkort aan wat meer beginnen, maar ik vind het een beetje verwarrend. Geef jij ook rijstebloem? zoja, in welke fles? thnx Ben je begonnen met fruit of groente? En waarom deze keuze?
Ja, wat verwarrend allemaal. Ben vandaag op het cb geweest en omdat ze de fles niet meer goed drinkt, denken ze dat er aan toe aan is om een fruithapje en pap met een lepeltje te gaan eten. Maar dit brengt meteen inderdaad een hoop vragen met zich mee. Dus ik lees hier graag even mee hoe anderen dit inpassen, hier krijgt ze nu om 7, 11, 15, 19 en soms nog om 23 uur de fles. Oh ja en nog even een ander vraagje, hoe gaat dit op het kdv? Pureren ze daar ook fruit, of moet je wat meegeven?
Hoi kipkip, Ik ken je nog wel van het april-topic. Alles goed met de kleine? Sinds een week is het hier een drama om een fles te geven. Hij wil hem niet en duwt en slaat hem weg, draait zijn hoofd om en spartelt alle kanten op. Of hij drinkt heel weinig 70cc in plaats van 200cc wat hij normaal dronk. Je vraag over kdv kan ik niet beantwoorden want die van ons gaat er niet naartoe.
Hé vruchtje, Hangt zeker wat in de lucht. Ze heeft van het weekend maar 500 cc per dag gedronken, dit is dan ook het minimale wat ze binnen moeten krijgen om niet uit te drogen. Ik word er niet blij van, maar aan haar merk ik niks, ze is gewoon vrolijk en alert maar wil gewoon niet die speen in haar mond. Inderdaad wegduwen, tong ervoor en hoofd alle kanten op. Drinkt jouw mannetje nog wel genoeg over de hele dag?
Ja hij drinkt over de gehele dag wel genoeg, dus moet me er ook maar niet druk om maken. Hij krijgt toch meestal zeker wel 600cc binnen
kdv pureert. Meestal appel/ banaan en peer bij elkaar. Over de vraag waarom fruithapje in de ochtend. Zo kan je gelijk zien hoe je kleine er op reageert indien ze allergieen vertoont. In de nacht zie je t natuurlijk niet