Hallo, Ik hoor sinds kort van iedereen die bevallen is dat ze na 1 maand opnieuw naar de vk moeten om alles van "onderen" te laten controleren. Is dit waar? Dit heeft niemand mij verteld. Ik ben 3,5 maand geleden bevallen maar is het dan nog noodzakelijk om iets dergelijks te laten controleren? Voor mijn gevoel zit het wel snor namelijk.....maar wilde het even zeker weten. Anders maak ik wel een afspraak
hoi, de nacontrole is niet verplicht. Als je het prettig vindt de bevalling en kraamtijd nog eens na te bespreken, als je je bloeddruk nog eens wilt laten meten, je ijzergehalte wilt weten of wilt weten of het er netjes uitziet aan de onderkant, dan ben je welkom! Of als je je verloskundige wilt bedanken met een bos bloemen of je heel trots je inmiddels lachende zoon of dochter wilt laten zien, dan natuurlijk ook! Nee, het is eigenlijk niet nodig, maar het mag en kan dus wel. De ene verloskundige legt er meer de nadruk op dan de ander, de een verwacht het een beetje de ander laat het helemaal vrij. Maar nodig is het zeker niet! Mirjam