Ik ben me rotgeschrokken vannacht... Ik sliep wat onrustig en toen ik me op een gegeven moment omdraaide schoot er een enorm scherpe pijnscheut door mijn onderbeuk. De pijn trok meteen weer weg (alleen nog even wat napijn) en ik ben niet gaan bloeden ofzo, dus het zal verder wel geen kwaad kunnen. Maar ik schrok me rot. Ik heb het wel vaker, bij onverwachtse bewegingen, maar nooit constant. Komt dat vaak voor en kan het kwaad? Ik kan me niet voorstellen dat je met acht weken al last zou hebben van bandenpijn oid. Inmiddels voel ik me enorm moedeloos. Mijn vertrouwen heeft zo ongeveer het nulpunt bereikt. Ik krijg het niet voor elkaar om de onzekerheid over of het allemaal goed gaat van me af te zetten. Gevoelsmatig heb ik mezelf al bij de 10 procent vrouwen gerekend bij wie het mis gaat. Sinds vorige week maandag heb ik vier keer een wat gekleurde afscheiding gehad. Steeds maar één moment en nooit echt rood. Maar wel vier keer.... en zonder aanleiding (hoesten, ontlasting, sporten of wat dan ook: hooguit wat stress). Overal lees je dat het erbij hoort, niets hoeft te zeggen en dat je maar rustig af moet wachten. Ik word gek van dat afwachten! En rustig lukt het al helemaal niet... Over twee weken heb ik de eerste echo, maar ik weet echt niet hoe ik die twee weken doorkom... Het lijkt wel een eeuwigheid. Ik zou er zoveel voor overhebben om te weten dat het goed gaat... Pf...
Hoi meis, Ik kan me helemaal voorstellen wat je doormaakt. Ook ik ben in het begin echt knap onzeker geweest. (nu nog steeds hoor ). Bij alles wat je voelt weet je niet of het zo hoort ja of nee, en ga je je toch onbewust weer druk lopen maken. Mijn ervaring is ook dat zodra je de echo hebt gehad, dat ik dan de rest van de dag heel rustig was en zoiets had van zie je wel, het zit echt goed, maar de andere dag knaagde de onzekerheid dan weer door me heen. Denk dat het er gewoon een btje bijhoort, hoe cliche dit ook klinkt. Als de beeb er eenmaal is zullen er gegarandeerd weer andere dingen zijn die je verontrusten. Hoort allemaal bij het moeder worden meis Probeer gewoon heerlijk te genieten van je zwangerschap. Liefs Monique
Ik kan me je helemaal voorstellen hoor. Die onzekerheid is het ergste wat er is. Ook ik heb wel eens een steek als je je even een rare beweging maakt in bed. (ook al heb je dat zelf niet in de gaten) Voor je het weet heb je over 2 week een hele mooie echo! Die afscheiding heb ik ook bij het afvegen is het soms lichtroze dat heb ik nu al een paar dagen, ze zeggen tegen mij ook dat het erbij hoort... Dus ja kunnen niks anders dan daarvan uitgaan toch?! Succes meid
Zelfs ik heb ze nog met 41 weken en 3 dagen zwangerschap! Dat zijn de zogenaamde banden! Maak je dus niet druk,en als je het niet vertrouwd: Verloskundige even bellen! Groetjes,Alida
Is volgens mij ook echt helemaal normaal hoor Konijn. Ik heb ze ook al en ben nog een stukje minder ver dan jij. Is wel moeilijk, maar maak je er maar niet druk over. En als je dat wel blijft doen, moet je gewoon de VK bellen. xxx
En om die reden (onzekerheid) hebben wij met 8 weken een echo laten maken op eigen kosten 35 euro armer, maar een hele berg vrolijkheid en geruststelling rijker! Het bleef natuurlijk spannend, maar het hartje horen maakte alles goed en zo konden wij het volhouden tot de 12 weken echo! En ja... klinkt als bandenpijn, meis. Herkenbaar!
Bedankt voor jullie reacties! Het is wel fijn om te lezen dat het vaker voorkomt en dus echt geen kwaad kan. Lesje in vertrouwens dus... (en daar ben ik zo slecht in, blijkt nu). Ik heb geprobeerd om de echo naar voren te verschuiven, maar helaas was dat niet mogelijk. Er zit dus echt niets anders op dan nagelbijtend deze twee weken te 'overleven'. Volgens mij is het tenminste nog niet mogelijk om op een andere wijze dan met een echo het hartje te horen. Pff... het is wat, zwanger zijn. Gelukkig gebeurt het heel veel vrouwen en gaat het heel erg vaak gewoon goed...
Wel raar trouwens dat je de echo niet eerder kan krijgen. Heb na mijn bloedverlies aangegeven dat ik niet goed wordt van onzekerheid en mocht ik met 8 weken komen ipv 10. Maar ja zal wel per plaats verschillen. Succes en hopen dat die 2 weken snel voorbij zijn, zoek maar wat afleiding doe ik ook!