Bijwerking Clomid

Discussie in 'Vruchtbaarheidsbehandelingen' gestart door brit89, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Deze cyclus ben ik begonnen met 50mg clomid slikken, het viel me alles mee vergeleken met de dingen die ik erover gelezen had.
    Zo nu en dan hoofdpijn, opvliegers maar het ergste.. puistjes, en dan niet 1, nee echt mega veel.

Snap dat het door de hormonen komt en dat het wennen voor je lijf is, ik zit inmiddels op dag 24 en het lijkt maar steeds erger te worden.
    Normaal heb ik echt een hele gave huid met geen enkel puistje, blijft dit nou echt je hele cyclus aanhouden?
    Ik ga er van uit dat we deze ronde niet zwanger zijn, bij een volgende ronde met clomid kan ik er dan dus vanuit gaan dat die puistjes dus nog steeds zo hevig aanwezig zullen zijn? En wat betreft de andere bijwerkingen, bleef het bij jullie hetzelfde of was het iedere ronde een andere ervaring?

2. Holadiee

Holadiee Bekend lid

4 jun 2012
    551
    141
    43
    Nederland
    Ik had alleen maar last van opvliegers!!!
    Verder heb ik het maar 2 x hoeven te gebruiken gelukkig! Dus ik kan je niet zeggen of het per ronde verschilt.

3. Nephthys

Nephthys Fanatiek lid

9 aug 2013
    3.721
    3
    0
    Noord-Brabant
    Het wisselde bij mij.

4. Dolce82

Dolce82 Bekend lid

19 dec 2013
    809
    10
    18
    België - Limburg
    Ik heb in totaal 4 cycli met Clomid 50mg gehad (laatste geen reactie).
    De bijwerkingen waren erg wisselend, opvliegers, nu en dan hoofdpijn en wisselende emoties waren mijn symptomen. En ook nog zeer dun bms wat dus wel helemaal niet goed was.

Wat die puistjes betreft. Ik heb altijd rond mijn menstruatie (ik was aan de pil) meer last gehad van puistjes (anders vrijwel niet), dus puistjes of acné breken echt uit door een (samen)werking van hormonen. Ik had het bvb ook nog toen ik al zwanger was, en heb nu met momenten ook nog last van onzuiverheden. Je kan er dus volgens mij geen lijn in trekken. Het enige wat je kan doen als je er zoveel last van hebt is je huid goed verzorgen met aangepaste verzorgingsproducten en het ondergaan met in je achterhoofd dat het allemaal voor een goed doel is :):).

5. brit89

brit89 Bekend lid

23 dec 2013
    572
    0
    0
    Zuid-Holland
    Klopt ik hou dat zeker in m'n achterhoofd hihi, maar zoooo frustrerend nu einde van cyclus en m'n hele nek zit vol.. :(
    Als het bij opvliegers en beetje hoofdpijn blijft hoor je me niet klagen hihi.
    Ben echt heel benieuwd hoe mijn volgende cyclussen gaan verlopen met bijwerkingen mocht ik de clomid nog nodig hebben. :)

6. iez

iez VIP lid

4 dec 2013
    5.215
    1.041
    113
    Ik ken iemand die ook zo heavy reageerde op clomid (v.w.b. puistjes) ze spuit nu en daardoor zijn alle puistjes verdwenen. Dus wellicht is spuiten een beter alternatief voor jou?

Deel Deze Pagina