Ik hoorde iets over vitamine d extra geven...maar wanneer moet dat dan? En is dat altijd nodig? Zoontje is nu 10 maanden oud ( oeiii wat gaat de tijd hard!!!) Hier zijn schema : 8.00 pap ( 210 + 7 en de scheppen pappoeder) 10.00 fruit 12.00 2x boterham met beleg en drinken 15.30 yoghurt oid 17.30 warm eten 19.00 fles melk (210 +7) (drinken krijgt hij heel de dag verder...niet op bepaalde tijden zeg maar) Zou hij hierbij nog iets extra s nodig hebben? Thanks! xxx
Vitamine D | Voedingscentrum Onderste alinea: In jouw geval zit je net om de halve liter heen, en het is zomer dus ik zou zeggen dat je die ene drup per dag die je dan bij zou moeten geven wel achterwege kan laten. Verder vind ik het een klasseschema voor zijn leeftijd, wij zitten nog altijd op 4 voedingen per dag naast de bijvoeding
o las het laatste stukje niet goed! Je geeft 4 voedingen. Ja op zich wel een goed schema toch? Op een gegeven moment wilde hij tussen de middag en rond 4 uur geen fles meer...paar slokjes en dan gooide hij zn fles steeds weg... ( letterlijk gooien...) Ik vind het wel moeilijk om tussen 3 en 4 iets te verzinnen qua eten hoor.. groot danoontje vindt hij wel heel lekker . een koekje oid vult niet en hij heeft wel echt trek rond die tijd.
Ik geef borstvoeding dus wij moeten wel vitamine D bij geven. Simone eet een halve tot een hele boterham, een half stuk fruit en 's avonds 2 aardappels en 2 eetlepels groente, en soms hebben we tijd voor een tussendoortje. Ik geef dan een volkorencracotte ofzo, die vindt ze heel lekker. Verder probeer ik haar eerst deze 3 'hoofdmaaltijden' wat beter te laten eten voor ik nog meer met tussendoortjes ga experimenteren dus ik kan je geen tips geven helaas. Hierbij krijgt ze nu ook nog 's morgens en 's avonds de borst en overdag 2 keer bv in een fles. Het is geloof ik nog wat veel voor haar leeftijd maar zolang ze nog geen jaar is vind ik het niet zo erg, als ze jarig is geweest ga ik stoppen met kolven dus dan hoop ik nog maar 1 fles te geven overdag (met kv dan).
Ach ja het is toch ook niet te zeggen wat veel en weinig is...per kind verschilt dat zo! Lekker fles geven zolang ze erom vraagt! Zou ook pas stoppen als ze de 3 hoofdmaaltijden goed eet hoor! Hier gelukkig een heel goede eter.. een potje groente voor 8 maanden is echt niet genoeg...nu ik zelf alles kook krijgt hij dus ook wat meer en is hij helemaal blij! x
Als je kind minder dan 500cc kunstvoeding op een dag drinkt (dus 15 schepjes) dan is het advies om per dag 10 microgram vitamine D bij te geven (kijk op verpakking op hoeveel druppels dat neerkomt, het verschilt van merk tot merk). Als je op de grens zit, dan zou ik het gewoon geven.
mijn zoontje heeft eigenlijk soortgelijk schema en de ene dag drinkt ie die flesjes helemaal op..andere dag niet...dus ik geef het onegeveer om de dag, ik wil het wel es vergeten.. ik geef het begin van de dag, wnat ik wete vantevoren niet of hij het echt opdrintk allemaal schema hier: 0730 2 boterhammen 0930 2 stuks fruit 1300 fles 210 1400 1 boterham tussendoortje 1730 avondeten 1900 fles 210