Extra vitamines nodig?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door frannie82, 29 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Onze oudste dochter is net 2 en eet misschien 3 van de 7 keer echt goed. Met goed bedoel ik groenten, zetmeelproduct en vlees. Alleen de keren dat we pasta, bami of iets met rijst eten. De overige dagen eet ze alleen vlees. Als we wortel stampen wil ze dat nog wel eten maar verder wil ze niet eens een hap proberen. Terwijl ze 'vroeger' wel meerdere soorten uit het vuistje at. Het is een fase, dat weet ik. Maar op deze manier mist ze toch wel veel vitamines en mineralen? Vullen jullie dat aan met een multivitamine voor kinderen of is dat toch niet nodig?

2. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Chloe eet heel slecht wat warm eten betreft, fruit is ook niet echt super we komen aan een halve/hele appel per dag dus van ons krijgt ze wel 2 zonnesnoepjes van Davitamon en lekker dat ze ze vind:D
    Als ze gevarieerd eten is het niet nodig maar als jij het idee hebt dat ze niet genoeg binnenkrijgt kunnen extra vitamines geen kwaad!

3. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Door de pasta en bami doe ik dan wel flink veel groente en dan gaat het er wel in. Ben al een paar keer langs de kindervitamines gelopen maar twijfel dan of het wel echt nodig is. Omdat het een fase is waarin ze slecht kunnen eten maar ik wil haar wel graag gezond houden en een goede weerstand laten hebben. .

4. jilina

jilina Fanatiek lid

27 mei 2010
    2.362
    0
    0
    verkoopster
    friesland
    Hier eigenlijk sinds Noa een jaar is al begonnen met davitamon kauwtabletten van die zonnesnoepjes. Ze krijgt er twee naar het avond eten en dat is eigenlijk routine geworden en houden we er ook in. Weet niet of het echt nodig is want Noa eet wel goed groente en fruit maar het is meer voor het idee dat ze wat meer weerstand misschien opbouwt.

5. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja altijd! ook vitD is nodig vind ik.

6. palmie37

palmie37 VIP lid

8 jun 2009
    5.294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Krijgt Chloe ook nog steeds, 6 druppels per dag!
    Weet alleen niet meer tot welke leeftijd dat was, 4?

7. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Vitamine D krijgt ze natuurlijk maar ik bedoel een multi vitamine waar alles in zit

8. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Tot 4 jaar ja

9. amy24

amy24 Actief lid

9 nov 2011
    138
    6
    18
    Als ze nog meerdere dagen goed eet en er genoeg groente door zit lijken extra vitaminen mij niet nodig hoor.
    En eet ze ook nog fruit? Als ze dat ook nog goed eet is het zeker niet nodig.

10. misa

misa Niet meer actief

Wij zijn op een gegeven moment multi vitamines van optimax gaan geven, ook omdat hij 8 van de 10 keer amper tot niet eet. Wordt steeds slechter trouwens. Dus ik geef het liever wel.

11. Eylem

Eylem Niet meer actief

Ja ik geef wel multivitamines, bij beide meiden vanaf ongeveer een jaar. Ze zijn beiden geen geweldige groente-eters en omdat ze toch in de groei zijn en alle vitamines hard nodig hebben geef ik dit als ondersteuning. Ook hier de Davitamon multivitamines die al eerder genoemd zijn.

Als je 2 multivitamines van Davitamon geeft hoeven die druppels er niet bij, in de multivitamine zit al genoeg vit D.

12. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja,ik snap het wel. multivit elke dag +vitD= het is niet zo dat D dan teveel is. kan echt niet kwaad. zoontje slaapt dan lekker door!
    ik denk dat ik wel tot 5 jaar of zo door ga met vitD.

13. Ukkies

Ukkies Lid

13 jun 2013
    85
    0
    0
    NULL
    NULL
    Goed slapen door Vitamine D?

14. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    vitamines kan je ook te veel geven ! Vitamine D kan over het algemeen niet zo veel kwaad, maar er zijn vitamines waarbij het echt niet goed is om te veel binnen te krijgen.
    Ik vroeg het me overigens vanochtend ook af.. ooit begonnen hier met extra vitamines te geven toen ze slecht at, maar het is zo`n gewoonte geworden terwijl ze nu super goed eet. ( eerder te veel ook groentes maar dat is weer een ander verhaal ) Ik geef nu wel de halve dosering ipv 2, 1 per dag en een paar druppels vit D. Maar ik sla ook wel eens een dag over en eigenlijk denk ik dat ze ze niet nodig heeft.. Dus ga er denk ik maar mee stoppen alleen op dagen dat we een keer wat minder gezond eten bv als aanvulling...

15. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    ja!vitD heeft effect op melatonine. je kunt het zelf googlen misschien?

Vitamin D and Sleep

16. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Misschien moet ik eens proberen onze dochter 's avonds haar vit D te geven. Niet dat ik denk dat ze tekort heeft (hoop ik) maar na 11maanden gebroken nachten vind ik een nachtje doorslapen ook wel eens lekker!

17. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Overigens even on-topic:

Ik ben deze week begonnen met multivitaminen bij onze zoon. Bij de drogist gaven ze aan dat er minder vitamines in groente en fruit zit dan vroeger en dat je heel gevarieerd moet eten om alles binnen te krijgen: in de winter alle winyergroente en in de zomer alle zomergroente. Nu eten wij qua groente en fruit eigenlijk elke week beetje hetzelfde. Onze zoon eet overigens wel alles wat wij ook eten. Het enige wat hij echt niet eet is spinazie, dat lust hij gewoon niet.

18. Druif78

Druif78 VIP lid

11 feb 2008
    9.724
    1
    36
    Baat het niet, dan schaadt het niet!
    Mijn dochter eet wel prima eigenlijk. Avondeten niet elke dag super, maar dat compenseert wel weer met een andere dag wanneer ze bwvs 2 x opschept ;)Fruit en brood gaan prima. Toch geef ik haar vanaf 1 jaar een multi vitaminen ook met vit d, dus niks extra's daaromtrent. Zoon eet vanaf ca 1,5 jaar matig en het was zo'n gewoonte geworden om hem dagelijks een multivitamine te geven dat we het bij onze dochter ook doen. Moet zeggen dat ze ook nog nooit ziek is geweest, even afkloppen ;)

19. belize

belize VIP lid

25 feb 2009
    11.105
    203
    63
    hahaha je moet het in de ochtend geven juist!!!!het is geen slaappil of zo. maar inderdaad als ik 2 weken stop dan heb ik ook weer die gebroken nachten(meer van vanaf 4 uur wakker zijn en zonder middag slaap enzo,,)zoontje groeit hard, waarschijnlijk meer D nodig. en ja iemand had het over dat het preventief werkt tegen depressies in de toekomst.

20. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk

Ow hhahahaha nou had het die nacht net voor het eten gegeven en ze sliep door :) :) :) gisteren was ik het vergeten te geven (zit nog steeds in de ochtendroutine en moet even wennen aan het 's avonds geven) en ze werd 2x wakker.... Of het nou door de vitamine D kwam ik weet hte niet maar het is zeker het proberen waard om het nog even te proberen!

Deel Deze Pagina