Vanmiddag kreeg ik een onbedaarlijk harde nies en meteen daarna schóót de pijn me door mijn rechterzij/voorkant van mijn buik en daar zit 'ie nu nog. Omdat ik al zit met overmatig bloedverlies sinds week 9 *gelukkig vandaag nog geen bloed- of bruinverlies gehad* en ik nu behoorlijke buikpijn heb, vraag ik me af of dit kwaad kan. Ik voel me zo'n doos als ik nu nutteloos naar mijn gyn zou gaan bellen. Weet jij of dit kwaad kan en hoe lang de buikpijn aan kan houden? Ik kan er bijna niet rechtop van lopen.
hoi Piet, je hebt bandenpijn in combinatie met spierpijn. Door niezen (of hoesten, dit zijn drukverhogende momenten) kan de pijn erin schieten. gaat vanzelf weer over en kan geen kwaad. Mirjam
Beste Mirjam, Na mijn geposte berichtje toch weer een bloeding gehad, helaas. Maar ik ben weer naar het ZH gegaan en daar hebben ze een echo gemaakt. Henk spartelt zijn best, dus dat ziet er nog goed uit. Nu gaan ze maandag inwendig kijken of ze precies kunnen zien waar mijn placenta ligt, omdat ze verwachten dat hij heel laag aan de voorzijde ligt en ze het nu uitwendig niet goed kunnen zien. Misschien, heel misschien komen daar mijn bloedingen van. Voor mijn buikpijn heb ik het advies gekregen om maar paracetamol te slikken, omdat het anders niet meer te doen is voor me. Hoe lang kan de jouw vermelde bandenpijn/spierpijn aanhouden?
hoi Piet, bandenpijn kan op diverse momenten in de zwangerschap voorkomen, als je een groeispurt hebt van de baarmoeder heb je er vaak weer even last van. Meestal is het een paar dagen en dan zakt het weer af. Paracetamol is prima, een warme kruik of warm bad kan ook helpen. Fijn dat de echo goed was! Mirjam