hoe lang drinken

Discussie in 'Borstvoeding' gestart door kris8, 12 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    Hallo !!

Even een vraag; vind het zo lastig in te schatten wanneer mijn meisje genoeg gedronken heeft. Door omstandigheden waren we de eerste week in het ziekenhuis en werd ze voor en na iedere voeding gewogen dus wist ik precies wat ze binnen kreeg. De laatste dagen iedere dag gewogen en de eerste twee dagen thuis is ze ook gewogen, maar nu thuis kraamzorg weg en moet ik ineens vertrouwen op mijn gevoel. Ze heeft zat plas en poepluiers. Maar vraag me af of ze niet te veel drinkt. Per keer toch zeker een half uur soms 3 kwartier meestal valt ze in slaap en de borst en neemt ze af en toe nog een slokje in haal haar er dan maar vanaf.
    Wat is een ``normale `` drinktijd voor een baby van 2 weken ?
    Ze drinkt overigens meestal met tepelhoedje ( zonder lukt het haar niet goed aan te happen .. we bouwen het al wel wat af.. )

Thanks vast voor het lezen

2. Ikke20

Ikke20 Actief lid

13 okt 2008
    379
    1
    0
    Hoi meid,

Gefeliciteerd met je dochtertje!
    Je vraag is een beetje lastig te beantwoorden, omdat het voor elk kindje anders kan zijn. Maar ik kan wel zeggen dat het heel normaal is op deze leeftijd dat een voeding drie kwartier duurt. Bij mijn zoontje duurde het in het begin ook zo lang. Dat komt doordat je kindje nog goed moet leren drinken. Wanneer ze wat ouder worden dan zal het steeds minder tijd in beslag nemen per voeding. Daarnaast hoef je ook niet bang te zijn dat je kindje teveel drinkt. Dat kan ze heel goed zelf aangeven. Behalve wanneer je kindje heel erg moet huilen tijdens een voeding, dan kan het zijn dat je teveel melk hebt, of een te snelle toeschietreflex. Maar zoals ik je verhaal lees gaat het zo prima! Dus gewoon zo doorgaan. Eventueel kan je ook eens kijken op www.borstvoedingsforum.nl. Daar zijn een heleboel moeders met heel veel ervaring.
    Heel veel succes!

Groetjes Mariska

3. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.228
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Gefeliciteerd met je dochtertje!

Als ze genoeg plas en poepluiers heeft en verder tevreden is, is het prima! Als ze beter kan drinken zal ze waarschijnlijk sneller gaan drinken, maar je hebt nu eenmaal langzame en snelle drinkers.

Hier juist het tegenovergestelde, een hele snelle drinker, ze is binnen een paar minuten klaar. Is ook niet alles... veel spugen en zuigbehoefte niet bevredigd (en ze wil geen speentje...). Ik heb dus een snelle en sterke toeschietreflex en veel melk. Maar het gaat al beter. En Lisa dronk dus vaak veel teveel (gaat nu gelukkig beter), maar wat ze teveel drinken komt er vanzelf uit ;) (al ziet dat er nogal heftig uit bij zo'n kleintje en echt leuk is het ook niet).

Als je onzeker bent kan je altijd je dochtertje elke week even wegen bij het consultatiebureau, als dat je een fijn gevoel geeft. Of een keertje daar wegen voor en na een voeding (maar in jouw geval wordt het dan wel een lange zit daar).

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

He, gefeliciteerd met je dochtertje!

De drinktijden klinken heeeeel normaal! Niks aan doen dus :)
    Enige tip die ik voor je heb, is kijken naar het kinnetje: als ze echt drinken, maken ze van die lange halen met het kinnetje. Zodra ze dat niet meer doen, is het enkel sabbelen en kun je dus afkoppelen, (kan, hoeft niet perse, even lekker sabbelen is natuurlijk ook fijn :)).
    En zolang ze tevreden oogt, idd voldoende plasluiers heeft, (hier verschoonde ik elke voeding en dan zat de luier wel lekker vol, (niet topzwaar, gewoon vol)).
    Enneh, die onzekerheid is ook normaal hoor! Maar vertrouw maar gewoon op je moederinstinct! :)

5. kris8

kris8 VIP lid

17 aug 2009
    8.032
    3
    36
    thanks voor de antwoorden ! Ben weer wat gerustgesteld ..

6. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    CB zei tegen mij: Niet langer laten drinken dan 30 minuten. Maar dat was meer omdat ie dan niet leert doordrinken en dat dat lastiger is voor mij... Net voor hem dus...

7. appeltje

appeltje Niet meer actief

Wat een slecht advies van je cb. Het kan zijn dat je kindje niet efficient drinkt en daardoor te lang over een voeding doet, maar je kindje denkt echt niet wanneer je voortijdig afkoppelt 'hé, ik moet volgende keer sneller gaan drinken'. Kleintje is pas net op de wereld!!
    Je kunt je kindje dat in slaap sukkelt tijdens het drinken - en daardoor lang drinkt - helpen door middel van borstcompressie. Hier kun je er meer over vinden.
    Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Borstcompressie

8. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Mijn kindje is inmiddels een paar weekjes ouder maar de voedingen duren hier ook nog tussen een half uur en een uur. In het begin drinkt ze vaak erg snel, naja ze heeft geen keus, ik heb blijkbaar een heel snel tsr en ze moet er echt tegen aan drinken met geregeld verslikken. Maar ze mag ook graag op 't laatst heerlijk rustig drinken met af en toe een teugje. Ik voed overigens ook met tepelhoedje, zonder wil ze niet en 't gaat prima zo.
    Met de fles doet ze er ook zo'n 3 kwartier over dus 't zal ook een beetje bij haar horen.

Deel Deze Pagina