Te laag ijzer en bevallen

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door Girlszmomy, 23 feb 2023.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Girlszmomy

1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw
    Hoi meiden,

wie heeft er ervaring met het bevallen met een te lage ijzer? Mijn ijzer waardes zijn 5,3, ik ben 39 weken zwanger. Het is nu veels te laat voor een ijzer infuus omdat de werking pas over paar weken zal zijn. Ze hebben toen gezegd dat na de geboorte mijn placenta zsm moet worden ‘geboren’ en dan willen ijzer/bloed geven. Maar ik hoor allemaal verhalen dat dat helemaal niet goed is. Voor mij niet en de baby niet. Het is heel stom dat mijn vk er nu pas achter is gekomen. Ik ben nu ook helemaal jn paniek en weet me geen raad meer..

2. Loveischocola

Loveischocola VIP lid

11 jan 2019
    12.255
    12.631
    113
    Vrouw
    Ijzerinfuus merk je na ongeveer 8 dagen? Dus te laat nee vind ik niet je weet nml niet wanneer je bevalt en alle beetjes helpen. Zou toch omdat infuus vragen!

Ysabella, Mama to B en Suzi98 vinden dit leuk.
  3. Rapunzel

Rapunzel Fanatiek lid

14 dec 2012
    4.172
    5.727
    113
    Ik zou ook zeker om dat infuus vragen, ook voor je herstel. Ik heb met 38,4 weken nog een infuus gehad en ben 12 uur daarna bevallen :o: voor de bevalling hielp het dus niet meer, maar het helpt je daarna natuurlijk ook nog.

4. evaleana

evaleana Fanatiek lid

2 nov 2021
    4.885
    6.416
    113
    Ik kreeg het ook omdat het inderdaad voor herstel na de bevalling ook goed zou zijn. Ik verloor veel bloed, zat op randje voor transfusie, maar was gelukkig niet nodig - herstel ging heel goed! Ik kreeg te horen dat ik echt de eerste week niet veel zou kunnen, mogelijk amper zou kunnen zitten. Maar op dag 2 stond ik al heel rustig aan zelf te douchen, viel dus echt reuze mee.

5. Girlszmomy

1 apr 2022
    37
    0
    6
    Vrouw
    Ik vond het ook echt belachelijk, ik heb het niet gekregn. En de gynaecoloog was er ook zeker van dat het niks zou doen. Heb toen ook een potje zitten janken omdat ik het idee dat dat ik niet begrepen werd? Hij stuurde me gewoon naar huis

6. Ysabella

Ysabella VIP lid

27 jan 2017
    9.042
    16.548
    113
    Ik ben beide keren bevallen met een hb van 4.2, dat is tijdens de bevalling prima gegaan! Daarna stortte ik helemaal in, na de eerste bevalling kon ik niet eens meer opstaan en douchen dus hebben ze mij moeten wassen. :oops: Na de tweede bevalling is douchen mij zittend gelukt en kon ik één gang zelfstandig doorlopen zonder rolstoel. :o:

Ik moet er wel bij zeggen dat ik vaak bloedarmoede heb (nu ook weer) en dan kan ik wel alles met een hb van 4,2 en lijk ik ‘nergens’ last van te hebben en word er echt gevraagd hoe ik überhaupt kan functioneren. :p

Deel Deze Pagina