Hallo,allemaal....... Ik had de volgende vraag....... Met dit warme weer geven jullie dan ook extra vocht aan de kleine bijvoorbeeld extra voeding,of water zoja hoe doen jullie dat. Want mijn kleine zweet wel een beetje en wou hem graag wat extra water geven maar hoe geef je dat? Door de voeding heen of gewoon water? Ik hoop dat jullie mij advies kunen geven.. Gr Jessica
Je kunt wat extra water bij de fles indoen (als je kindje dit leegdrinkt in 1x) Je kunt tussendoor ook wat afgekoeld gekookt water in de fles geven.
ik geef een uur tot een half uur voor de voeding een flesje gekookt water. Dan heeft hij interesse en een goede zuigreflex. Meestal drinkt hij maar een aantal slokken, maar soms als hij veel dorst heeft, drinkt hij wel 50 cc. Ik geef geen extra water in de voeding, want als hij dan niet zn hele flesje leegdrinkt, krijgt hij te weinig voeding. P.S. Hier in het westen geen mooi weer, het onweert en regent, ik hoop dat het in het hoge noorden beter weer blijft!
Fabian heeft tussen zijn voedingen in altijd een flesje met water dus zodra hij dorst heeft kan hij wat drinken. Water is nooit slecht om wat extra te geven.
Mijnm ventje (8,5 maand) krijgt ook extra vocht. Ik geef hem dixap of thee of gewoon water (dat laatste lust ie niet echt). Hij heeft vandaag al 2x 120 extra gehad... Hij zweet zich ook lek. Elk kindje een heeft een andere behoefte en dat teveel is vast niet goed maar als ze er min of meer zelf om vragen (huilerig e.d.) dan kan het geen kwaad, denk ik.
Als je kindje Bv krijgt, heeft het geen extra water nodig. Je melkfabriek past zich automatisch aan aan de weersomstandigheden, en je Bv wordt vanzelf wateriger. Wat een systeem he!
bij ons werd op het CB afgeraden om het door de voeding te doen (extra water). Je kan altijd wat extra geven (gekookt of Spa blauw) in een flesje. Maar niet te veel zodat het de voedingen in gevaar brengt, die flessen moeten ze wel drinken. In principe hebben ze daar ook genoeg aan, maar een beetje extra water mag idd altijd.
Moet het water dan een beetje opgewarmd worden of mag je dat (koelkast)koud geven? En mag dt al bij een kleine van bijna 6 weken? Liefs, Duveldraakje
Ik zou t zeker niet koelkast koud geven voor zo'n kleintje. Dit doe ik ook nog niet bij Justin hoor. Lijkt me niet goed voor t maagje..
Hoi Lente, Waarom raadt het CB extra water door de voeding af? Ik doe altijd behoorlijk wat extra water bij de melkfles....
Hallo, Bedankt voor al jullie reacties. Ik doe bij de flesvoeding wat meer water erbij en hij drink het helemaal op dus krijgt hij ook meer vocht binnen. Gr jessica
Ik heb vandaag een flesje diksap gemaakt en dit regelmatig aangeboden aan Sam. Ze dronk elke keer wel een paar slokjes. En ook zij zweette behoorlijk vandaag. Waarom geen extra water bij de voeding? Hiervoor schreef iemand het ook al, maar mocht de kleine de fles niet geheel opdrinken dan kan het zijn dat die te weinig voeding heeft binnen gekregen.
Ik geef Yassir ook flesje met diksap en je merkt echt dat iei het nodig heeft. Hij krijgt zo'n dorst met dit warme weer. Ik zou het gewoon af en toe aanbieden.
We mochten geen extra water bij de voeding doen om idd als ze hun fles niet willen, ze niet genoeg voeding binnen krijgen. En de kalorieën uit de voeding hebben ze zo hard nodig. Je weet dan niet precies hoeveel voeding ze binnen krijgen omdat de verhoudingen niet meer kloppen. Extra water op kamertemperatuur werd ons aanbevolen.
Ik geef ook extra water, ik kook het 's avonds en laat het afkoelen waarna ik het in de koelkast bewaar. Als ik het nodig heb, warm ik het water even op onder de warme kraan of in de magnetron. Gaat goed zo. Meestal geef ik het tussen twee voedingen in. Groetjes