Ik vroeg me af wanneer jullie zijn begonnen met bijvoorbeeld ander drinken dan moeder/kunstmelk (waarbij?) brood, soepstengel, liga e.d. dus ander vast voedsel dan fruit en groente hapjes... (die zoonlief nu krijgt...)
Ik ben met brood begonnen toen de fruit en groentehapjes er goed in gingen en ik het tijd vond om een hapje erbij te doen (was geloof ik ergens rond 7 mnd. Soepstengel kwam nog een tijdje daarna. Die kreeg/krijgt hij niet altijd, maar als wij bijv. een koek aten, kreeg hij een soepstengel (werkt inmiddels niet meer ...) Liga geef ik eigenlijk niet. Ander drinken dan melk is ongeveer tegelijk gekomen met het brood e.d. eten. Melk was nog steeds de hoofdvoeding, maar hij kreeg dan hier en daar een slokje water uit de tuitbeker. Soms een beetje diksap, maar hij drinkt nu eigenlijk alleen maar water naast zijn overige eten.
Bij de oudste zijn wij rond 6.5 maanden begonnen met groenten. Rond de 7 maanden zijn we begonnen met fruit. Rond de 10 maanden zijn we begonnen met brood, water en thee. Rond de 11/12 maanden zijn we begonnen met verdund (vers) vruchtensap en yoghurt. Rond de 14 maanden zijn we begonnen met rijstewafel/cracker/bescuit/etc. Bij de jongste zijn we rond 6.5 maanden begonnen met groenten. Rond de 7 maanden zijn we begonnen met fruit. Rond de 10 maanden zijn we begonnen met brood. Rond de 13 maanden zijn we begonnen met water/thee. Rond de 14 maanden zijn we begonnen met verdund (vers) vruchtensap. Koek ed weet ik bij haar niet meer, wel later dan bij de oudste twee. Rond de 16 maanden zijn we begonnen met yoghurt, maar inmiddels ivm eczeem alweer mee gestopt. Liefs Hanneke. (ow zie nu dat je groente en fruit niet vroeg, maar oke, laat maar staan ).
tot 13mnd opvolgmelk ( 2x pot peutergroeimelk) liga met 6mnd brood met 9mnd ( gaat nog steeds wat moeizaam) vanaf 11 maanden kreeg hij eigenlijk van alles wel te eten, zolang t niet te hard was. Vanaf 13mnd gewone half volle melk, en bij de koekjes, toetjes, avondeten en tussendoor heel veel diksap en water. Soms danootje yoghurt drink, appelsap, sinasappelsap etc etc. Ochtend pap of muesli....
Ben van de week begonnen met een broodkorst en wat diksap erbij. Verder krijgt hij fruit ( met soms een 4 maanden liga erdoor heen) en sinds deze week 6 maanden potjes en ook vers gemaakt hoor. Verder opvolgmelk nr 2 en dat was het broodkorst is al een hele uitdaging P.'s hij is zaterdag 6 maanden
Ben ook wel benieuwd, brood wil ik over een paar weken mee beginnen, Irem heeft tot nu toe alleen (sinds 5,5 maand) groente en fruit gehad. Maar bv yoghurt, op de ene plek lees ik vanaf 7 maanden, en ergens anders stond weer vanaf 10 maanden, ja dan weet ik het ook niet meer.... Drinken, Irem drinkt niet uit een flesje dus we houden het bij mamamelk tot ze uit een tuitbeker ofzo kan gaan drinken want dat flesje gaat hem niet meer worden.
Hier met 6 maanden groente + broodkorst. 6,5 maand fruit. 7 maanden brood + boter en bambix rijstewafel. Toen ook soms slokje water en vanaf 8 maanden slappe rooibosthee. Verdere koekjes ofzo krijgt ze niet.
Hier met 5,5 maand rustig aan begonnen met groente en fruit en al vrij snel een broodkorstje gegeven om op te knabbelen. Dat is al vrij snel over gegaan naar een halve boterham want ze vindt brood errug lekker, en erg leuk omdat ze het zelf mag eten ipv dat ik het voer. Dus denk van 6 maanden en een week ofzo dat ze brood krijgt. En inmiddels eet ze dus zo een halve boterham met boter op 's middags. Ander drinken krijgt ze niet, ik wil blijven voeden dus ze krijgt de hele dag BV. Soms wel eens een klein slokje water, maar vind het eigenlijk niet nodig. Heb liever dat ze mijn melk drinkt.
Mijn zoontje kreeg bij 6,5 maand zijn eerste fruit en groente en ook zijn eerste broodkorst. Hij at een hele volkorenboterham met 7 maanden. Toen zijn we ook thee bij het brood bij gaan geven. Rijstwafel gaven we ook vrij snel.
Bedankt voor jullie antwoorden! tis wel heel erg uiteenlopend nog meer antwoorden zijn natuurlijk welkom
hier met 5 maanden fruit bij peer gaat er een verkruimelde liga doorheen omdat ik het vers maak is het dan zo vloeibaar.. met 5,5 mnd groente ook vers mevr. lust geen potjes met 6 mnd 3 mini stukjes brood en een broodkorst om er nog op te knabbelen. verder krijgt ze nog helemaal niets behalve stap 2 voeding
Fruit: met 4 maanden begonnen (tegen harde ontlasting). Werkte niet, dus op een heel laag pitje gezet. Met 6 maanden weer opgepakt. Groenten: 6 maanden Brood: korstje : 6 maanden, halve boterham: 6,5 maand, hele boterham: 7 maanden. Brood vindt ze echt heerlijk... Soepstengel: 7 maanden Yoghurt: 7 maanden... klein beetje elke keer. Pap krijgt ze niet en liga o.i.d. ook niet.
Onze zoon is nu ook 6 maanden en krijgt momenteel 's morgens fruit en 's avonds groenten. Soms, als hij vroeg wakker is krijgt hij 's middags wel eens koude thee en een nijntje koekje. Brood zijn we nog niet mee begonnen, maar zal niet meer lang duren. Hij krijgt nu wel eens een korstje als wij aan het lunchen zijn. Justin geniet heel erg van zijn 'bijvoeding' en eet alles heel makkelijk. Misschien dat ik daardoor ook wat sneller ben met nieuwe dingen geven.
Eigenlijk sinds anderhalve week (dus vanaf 8 mnd) echt begonnen met brood. Nu is er dus ook een fles melk af en ipv die fles krijgt hij dan diksap met een koekje (zo'n nijntje babybiscuitje) of een rijstewafeltje. Eerder durfde ik het echt nog niet, maar nu ik merk dat het eigenlijk heel erg goed gaat heb ik er vertrouwen in om hem brood te geven of zo'n koekje. Sterker nog: afgelopen dinsdag brak bijna de helft van dat koekje af in zijn mond en mijnheer had daar totaal geen moeite mee om dat weg te werken.