Zomerbeleid bij Naviva Kraamzorg

Discussie in 'Kraamtijd' gestart door Tralala89, 13 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Hoi allemaal,

We wilden in eerste instantie max 5-6 uur per dag kraamzorg voor de eerste 2-3 dagen, en daarna 3 uur. Heb zelf aardig wat ervaring met pasgeboren baby's, dus meer kraamzorg leek ons niet nodig.

Afgelopen week hebben we de intake gehad met Naviva. In september blijken ze een zomerbeleid te hanteren. Oftewel de eerste dagen krijg je teveel uren (8 uur per dag!) en daarna afgebouwd naar 4 uur. We gaven zelf aan dat we 8 uur per dag niet zo zien zitten. Had de uren liever uitgesmeerd over de dagen. Maar ze gaf aan dat dit nou eenmaal het zomerbeleid was en dat er niets anders mogelijk was.

Herkennen jullie dit? Of hanteert het kraamzorgbureau bij jullie geen 'zomerbeleid'?

2. liefebees

liefebees VIP lid

6 dec 2010
    6.936
    204
    63
    Overijssel
    Klopt,vanaf eind juni tot (ik geloof eind) september draait Naviva op zomer rooster.
    Heb zelf ook 2 keer kraamzorg via hun gehad en ga er eind september zelf aan de slag als kraamverzorgende.
    De jongste is 22 juni geboren en ik had toen nog net de laatste week dat ik zelf de uren mocht verdelen, daarna gaan ze over op 4 keer 8 uur en dan 4 keer 4 uur.

Je kunt ook kiezen voor alleen moeder/kind zorg he? Dus in totaal 24 uur, 8 dgn van 3 uur..

3. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Hier kunnen ze geen volledige kraamzorg garanderen..helaas.

4. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    gewoon aangeven dat je ze na zoveel uur naar hius stuurt? dat bepaal je zelf natuurlijk. nadeel is dan wel dat je de overige uren gewoon moet betalen.
    en anders inderdaad moeder en kind zorg aanvragen.
    dan doen ze moeder en baby checken en de hoog noodzakelijke huishoudelijke klusjes.
    ik ben alleen met 2 kids en ik had echt meer als genoeg aan de moeder en kind zorg. ze deed na de check nog de wc en badkamer en vaak nog stofzuiger door de kamer. al had ze dat niet gedaan dan was dat ook prima. huishoudelijke taken vind ik niet belangrijk en jouw geval kan je man het misschien ook wel doen?

5. lies276

lies276 Niet meer actief

Wat slecht!
    Ik werk bij een grote kraamzorgorganisatie en wij hebben contracten met de zorgverzekeraars.
    Die pikken het niet als wij geen volledige zorg aan onze clienten geven.
    Wij zijn dus verplicht aan alle clienten die zich op tijd hebben ingeschreven, volledige zorg te garanderen.
    Clienten die zich na 17 weken hebben ingeschreven, geven we alleen minimale zorg in de zomerperiode en daar kunnen de verzekeraars mee leven.

6. Tralala89

Tralala89 Bekend lid

18 sep 2013
    750
    1
    0
    Is er bij jullie dan ook een soort zomerbeleid, waarin je verplicht bent om de eerste dagen 8 uur af te nemen?

7. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    @lies. Ik ben eigenlijk niet anders gewend. Heb bij drie verschillende kraamzorg bureaus gezeten en bij de eerste twee was het ook zo (juni en juli kindjes).

8. Missmadeliefje

Missmadeliefje Bekend lid

4 mrt 2014
    589
    3
    18
    NULL
    Zo heb ik t ook begrepen bij naviva hoor.... Late inschrijving minimale zorguren. Heb er nl nog achteraan gebeld omdat wij extra uren krijgen en ik t ook las met die 24 uren, maar mij is gezegd gewoon 49+ de extra uren...

9. lies276

lies276 Niet meer actief

Nee, dat is er bij ons niet, maar ik ben bang dat ze op deze manier zich wél aan de regels houden (uren garanderen, zodat de ziektekostenverzekeraars niet aan kunnen kloppen), maar ontevreden clienten krijgen.

Lijkt me ook pittig voor de kraamverzorgenden die op deze manier ws elke dag (8 of 10 dagen aaneengesloten) 8 uur moeten werken!

10. lies276

lies276 Niet meer actief

Balen! en slecht geregeld zeg! zeker nu je toch best een pittig gezinnetje hebt;).

Deel Deze Pagina