Extra waskussen om in de woonkamer te verschonen?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Juffertje83, 12 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Soekie

Soekie Bekend lid

26 mrt 2010
    733
    0
    16
    Vrouw
    Verzorgende IG
    Hier ook gewoon 1 kussen. Loop gewoon even naar boven en soms even snel op de bank. Hatsjikidee, klaar is kees!

2. winniethepoeh

winniethepoeh Niet meer actief

ik heb er wel 2 gekocht. heb nogal was klachten waardoor steeds naar boven lopen teveel energie kost. En ik vind op de bank verschonen op een handdoek vies (neefje had een keer een dunne luier en ging er dwars doorheen).
    ik heb op de eettafel een plastic tafelzeil gekocht en daar komt dan de waskussen op teliggen.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik pak hier ook met één hand een luier en de doekjes uit de la inderdaad :)
    dametje op tafel en het is zo gebeurd.

Maar oke, ik heb dus al een kleintje rondlopen, dus dan ga je ook iets minder makkelijk naar boven misschien.
    En daarbij heb ik niet erg veel energie over (vermoeidheidsklachten) dus dit scheelt ook weer 3/4 x per dag traplopen.

4. mamv1

mamv1 Niet meer actief

Ik heb er ook 2, eentje beneden en de andere boven

5. Elisje

Elisje Fanatiek lid

18 jun 2006
    3.930
    933
    113
    Ik heb het geluk dat ik alles beneden heb dus ik hoef al niet naar boven.

Mijn moeder heeft nu uiteraard geen commode meer (ik ben al laaaang uit de luiers) maar past af en toe nog op. Zij heeft een kussen en bergt dat altijd op achter de bank. Luiertas, nu eigenlijk is het een gewone tas die wel in het interieur past, staat gewoon op een stoel in de woonkamer. Is een stoel in een hoekje waar visite nu niet direct zou gaan zitten maar als er meer visite komt dan wordt die stoel erbij gepakt en gaat de tas op de grond.

6. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    ik verschoon overal, heb daar echt geen waskussen voor nodig. Soms leg ik er even iets onder, maar op de bank ook vaak niet. Ik heb een leren bank dus kan het zo schoonmaken mocht er een ongelukje gebeuren.

7. Noukie1982

Noukie1982 Actief lid

7 aug 2010
    340
    0
    0
    Medewerkster verstandelijk gehandicaptenzorg
    Brabant
    Ik heb een tweede aankleedkussen, maar eigenlijk heb ik die beneden nogneit gebruikt voor het verschonen. Ik gebruik m juist in de box. Echt heel fijn! Ik heb er wat onder gelegd bij haar hoofd en daardoor ligt ze na het drinken niet te plat en komt er minder melk terug. Daarnaast denk ik dat het ook iets lekkerder ligt dan zo op een boxkleed en kan ze meer zien. Dus om die reden zou ik al een tweede aankleedkussen nemen!

8. Loki09

Loki09 VIP lid

2 okt 2009
    7.631
    2
    38
    Brabant
    Wij verschonen ook vaak beneden maar gewoon op de bank (nep leer) met een hydrofiel er onder ofzo. In de meeste luiertassen zit ook een dun matje, kun je ook nog gebruiken. Ik ga dus geen 2e kussen aanschaffen, gaat nouwelijks gebruikt worden hier. Luiers, doekjes, zalf en hydrofielen hebben we onder in de box liggen dus altijd bij de hand

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Wij hebben een verschoningsmat gekregen (mijn zus werkt op het cb en daar gingen ze nieuwe aanschaffen) Heb nu dus zo'n platte en die is toch wel erg fijn. Na gebruik gaat ie naast de kast. heb er ook gewoon een hoes omheen wat bij de woonkamer past ipv lelijke beertjes :D
    Ik vind het erg gemakkelijk beneden. Die van boven word dus zelden gebruikt. Tenzij er snachts verschoond moet worden.

10. Blauw78

Blauw78 Actief lid

30 apr 2009
    254
    0
    0
    Noord-Holland
    Hier een extra. Vooral na bevalling en bekkenproblemen fijn dat ik niet steeds de trap op / af moest. (mocht ik ook niet van Cesartherapeute trouwens). Hij is er nog steeds en wordt nog altijd gebruikt.

11. pinguin

pinguin Bekend lid

8 apr 2011
    974
    1
    0
    somewhere
    wij hebben er ook 2.
    ik vind het teveel gedoe om steeds naar boven te moeten lopen met de kleine!

12. Emma21

Emma21 Fanatiek lid

27 aug 2007
    2.961
    0
    36
    bij de eerste had ik er eentje boven.
    Maar nu de tweede komt ga ik ook nog een aanschaffen, handdoeken zijn ook niet ideaal vind ik.
    Dan hoef ik niet steeds mn zoontje alleen te laten of mee te nemen naar boven als ik de baby moet verschonen..

ik leg het kussen ook in de box la ofzo, ligt niet zo in de weg denk ik.

13. MMindy

MMindy Niet meer actief

Bij de eerste hadden we alleen een kussen boven, bender verschoonden we heel soms, dan gebruikten we het verschoonmatje van de luiertas. Nu de 2e er aankomt hebben we ook een kissen voor beneden aangeschaft, is toch wel erg makkelijk. Zo hoef ik onze dochter niet telkens alleen te laten beneden, en tig keer de trap op te lopen. (de oudste is ook nog niet zindelijk)
    Ook als we eten en de baby is wat mopperig: kussen op tafel en ze ligt dan lekker bij ons.

Maar anders kan je toch eerst kijken hoe het bevalt zonder 2e kussen? Je kan er altijd nog 1 aanschaffen. Een 2e kussen kopen en niet gebruiken is ook zonde van de 10euro

14. smartie1980

smartie1980 Niet meer actief

Wij hebben er ook 2. Toen ik nog zwanger was dacht ik dat het onzin was, maar nu vind ik het ideaal!
    En op een handdoek op de bank, ik doe dat niet. Wij hebben een stoffen bank en ze vindt het heerlijk net te gaan plassen als de luier uit is... Dan heb je niks aan een handdoek.

15. Soofje

Soofje Actief lid

6 apr 2011
    445
    25
    28
    NULL
    NULL
    Heb er maar 1, en dat beviel goed. gingveel makkelijker even naar boven, of anders eventueel met een handdoekje eronder.
    ga het bij dit kindje weer net zo doen

16. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hier ook 2 :) Na mijn bevalling kon ik met moeite boven komen, dus toen heeft mijn vriend er nog even 1 gehaald zodat ik ons zoontje beneden kon verschonen als ik alleen thuis was. Inmiddels wordt hij bijna dagelijks gebruikt. Komt denk ik ook omdat onze badkamer beneden is, dus als we hem in bad doen leggen we het verschoningskussen op het aanrecht ;)

Mijn zoontje heeft er trouwens een een houtje van om net nadat ik hem boven een schone luier om heb gedaan beneden die weer lekker vol te gaan zitten poepen :D Dan is het ook erg handig, zodat ik niet heen en weer blijf lopen ;)

17. MiniMe81

MiniMe81 VIP lid

29 mei 2010
    5.398
    56
    48
    Where the heart is
    Wij hebben maar 1 waskussen, maar die ligt standaard beneden.
    Ik gebruik de commode boven op zn kamertje nauwelijks, alleen als ik hem in badje doe.
    Omdat ik een keizersnee heb gehad, mocht ik de eerste weken liever zo weinig mogelijk trap lopen, dus heeft manlief een kastje gemaakt op commodehoogte, die nu beneden in de woonkamer staat.
    Inmiddels gaat het alweer hartstikke goed met me (na 1 week thuis eigenlijk al wel), maar de ´commode´ beneden bevalt zo goed, dat we hem gewoon laten staan zolang ik verlof heb.
    De kleine is eigenlijk de hele dag beneden bij me (slaapt in box of in reiswieg van de kinderwagen), dus is wel net zo gemakkelijk.
    Als ik weer ga werken, doen we het verschonen wel gewoon boven op zn kamertje denk ik.

18. Nonnos

Nonnos Lid

22 mrt 2011
    79
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb er 1 boven, en 1 beneden in de boxlade.
    Ideaal. Alles bij de hand, maar wel mooi weggewerkt.

19. Blondie3

Blondie3 Fanatiek lid

15 apr 2007
    2.869
    1
    0
    Truckdriving Woman
    Brabant
    Ik heb ook een extra verschoningskussen beneden liggen.
    Scheelt toch af en toe de trap op en neer lopen :D

20. FashiOn

FashiOn Niet meer actief

Wij hebben een extra waskussen voor in de badkamer als de baby in bad gaat. Niet voor in de woonkamer.

Deel Deze Pagina