Hallo Dames, Ik ben alvast (lekker vroeg) aan het uitpluizen wie we allemaal een kaartje gaan sturen. Nu kom ik bij het lastigste stukje uit: instanties etc. Ik heb op mijn lijstje staan: Verloskundige Echocentrum Huisarts Kraamzorg UWV Vergeet ik nog? Die ook belangrijk zijn om een kaartje te sturen? Moet de zorgverzekering bijvoorbeeld ook een kaartje hebben? Of kan ik dat gewoon telefonisch doorgeven??
@ blondi: wou de vraag ook al stellen. Wij sturen een kaartje naar de huisarts, misschien gynaecoloog (weet ik nog niet) en dat was het wel qua instanties. Ik stuur geen kaartje naar het uwv (waarom zou ik?). Zorgverzekering moet je zo spoedig mogelijk na de bevalling bellen om je kindje aan te melden voor de verzekering, dus die hoef je ook geen kaartje te sturen.
Je "moet" geen enkele instantie een kaartje sturen. Als je het leukl vind mag het natuurlijk wel, maar eerlijk gezegd vind ik het echt zonde van de kosten.
Ik stuur alleen een kaartje naar de vk. De ha kom ik echt nooit, volgens mij weten die niet eens wie ik ben als ze ons kaartje binnen krijgen. En ik denk dat als je een kaartje naar je zorgverzekering stuurt deze belandt in het ronde archief .
Uwv snap ik niet helemaal eigenlijk. we krjigen er geld van tijdens ons verlof maar meer hoef ik er ook niet mee. Bij onze dochter ook eentje naar het echocentrum gestuurd omdat ze dit leuk vond. Nouja geen probleem. huisarts en verloskundige ook een gestuurd. Kraamzorg heeft er denk ik ook niet veel mee te maken.
Ik heb geen kaartje aan de kraamzorg gestuurd, maar eentje meegegeven aan de kraamverzorgster die thuis kwam. Vond ze erg leuk voor haar verzameling huisarts, VK, wel weer. UWV, kun je dat niet gewoon bellen tzt, net als je verzekering
Wij hebben wel een kaartje gestuurd naar de Zorgverzekering, Aansprakelijkheidsverzekering en Uitvaartverzekering met op het kaartje/de envelop ons polisnummer. We hebben niet hoevenbellen en kregen van alledrie netjes als snel een aangepast polisblad thuis. Ik heb zelf in de verzekeringen gewerkt en wij pasten ook meteen alles aan als we een geboortekaartje kregen.
Ik heb dat niet echt gedaan?? Jah de verloskundige heeft een kaartje en bosje bloemen gekregen.. Maar de rest instanties zou ik niet echt moeite voor doen hoor? Verstuur ze gewoon naar familie en vrienden!!
Bedankt voor de reacties.. Allereerst even antwoord op de vraag.. Het echocentrum maakt onze echo's (2 pretecho's en 20 weken echo gehad). Zij vroeg om een geboortekaartje op te sturen als het zo ver is, zodat ik afgesloten kan worden in een bestand. Ook kregen we een reflectieforumulier erbij die we er dan bij moeten doen. Hierin kunnen we aangeven wat we van de service vonden en of we tevreden waren etc. Ik vind het niet zo raar eigenlijk dat ze daarom vragen. En het is geen enkele moeite. De zorgverzekering, aansprakelijkheidsverzekering en uitvaartverzekering doe ik denk ik gewoon een belletje of een mailtje met polisnummer erbij. Dan komt het wel goed denk ik. De kraamverzorgende wil ik ook een kaartje geven.. Maar de kraamzorg zelf stuur ik geen kaartje denk ik. Is wel duidelijk dat ik bevallen ben als ze bij me komen lijkt mij hihihi
De huisarts hebben wij wel gedaan zodat ze gelijk bij ons bijgeschreven kon worden. De verloskundigepraktijk hebben wij ook gedaan. Deze kaartjes worden zo leuk aan de wand in de wachtruimte gehangen. De verzekeraars hebben wij gebeld. En de kraamverzorgende hebben wij op de laatste dag een geboortekaartje meegegeven voor haar verzameling. Het uwv hoef je niet te sturen. Als het goed is wordt dit via je gemeente na de geboorteaangifte geregeld.
Ik stuur geen van jou lijstje een geboortekaartje. De vk hangt alle kaartjes op in de wachtruimte, en ik wil niet dat mijn adres zo open en bloot hangt.
daar zat ik ook nog mee, met het adres dat iedereen dan kan zien en telefoonnummer en zo. Dus ik dacht ik stuur de VK gewoon geen kaartje, maar twijfel ook wel beetje.
Ik stuur ook naar t echo buro een kaartje hoor!is toch leuk als je daar goed begeleid bent?hihi ik heb al mn echos daar moeten laten doen
HA, die doet bij ons de nacontrole´s na de bevalling, de kraamverzorgende krijgt gewoon een kaartje. Naar het ziekenhuis doe ik wel een kaartje, die komen op een groot prikbord te hangen! CZ niet die kan je gewoon bellen uwv zou ik ook niet doen. Voor de rest gaat er een kaartje naar familie,vrienden,de werkgever en collega´s van manlief. Alles bij elkaar toch al een kleine 100kaartjes
Als je dat wilt moet je dat natuurlijk gewoon doen! Ik had er nog nooit van gehoord. Ik ben er 2x geweest maar heb totaal geen ´band´ met de mevrouw daar dus zie het nut er niet van in om een kaartje te sturen. Ze weet toch niet wie ik ben Huisarts twijfel ik nog over.. ik kom er nooit. Maar als ze dan meteen bijgeschreven wordt is het misschien wel makkelijk.