Papfles valt verkeerd

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door fluitekruid, 4 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beste voedingsdeskundige,

Mijn zoontje krijgt sinds twee weken pepti omdat er vermoeden is van kma. Nu heeft hij gisteravond zijn eerste papfles gekregen. Pepti met bambix fijne granen. Er zaten twee eetlepels in de fles. Hij heeft vervolgens de hele nacht liggen krijsen. Er staat op de verpakking dat het koemelk en lactose vrij is. Is dat een normale reactie op een papfles of moet ik in de richting van glutenintolerantie gaan denken? Hij heeft nog niet eerder een broodje of korstje gehad omdat ik geen koemelkvrij brood kon vinden.
    Voordat hij pepti kreeg sliep hij overigens het klokje rond snachts. Hij slaapt niet meer door sinds we zijn begonnen met pepti en afgelopen nacht zijn we dus de hele nacht met hem in de weer geweest.

Groetjes fluitekruid

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hoi Fluitekruid,

Wat naar dat je zoontje zo heftig gereageerd heeft op zijn eerste papfles! Bambix Fijne granen is inderdaad koemelk- en lactosevrij. Ik denk niet direct aan een glutenintolerantie, omdat dat een kwaal is dat zich over het algemeen langzaam opbouwt.
    Wanneer een kindje een reactie geeft op een eerste papfles, is dit vaak een teken dat hij moet wennen aan de vezels in de pap. Het kan tot 2 weken duren voordat een kindje hier volledig aan gewend is. Je kunt ervoor kiezen in het begin de papfles 's morgens te geven, zodat je zoontje niet in de nacht zo onrustig is.

Succes!

Groetjes Leonie
    Nutricia voor jou

3. fluitekruid

fluitekruid Fanatiek lid

5 okt 2011
    1.748
    0
    0
    NULL
    NULL
    Dankjewel voor je duidelijke antwoord!