Zoontje wil niet drinken en het is zo warm

Discussion in 'Borstvoeding' started by Robin88, May 24, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Mijn zoontje is nu 5,5 maand en is er een potje van aan het maken met drinken.
    Als hij al 5 min per keer drinkt dan mag ik in mijn handen klappen. Hij ligt de hele tijd te smakken/zuigbewegingen te maken maar als ik hem dan de borst aanbied dan is hij aan het lummelen of word hij boos.
    Heb net maar gekolft maar dat gaat niet zo super. Kreeg er maar 75cc uit en die heeft hij wel uit het flesje gedronken.
    Iemand enig idee hoe het kan dat hij met dit warme weer minder gaat drinken dan normaal?

2. babyproject

babyproject Niet meer actief

Hier maakt dochterlief er ook een zooitje van... Ik dacht regeldagen, maar het warme weer kan natuurlijk ook invloed hebben. Normaal slaapt ze 's nachts door, maar vannacht heeft ze juist weer vaak gedronken...? Snap er weinig van...

3. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Hij wil gewoon echt niet :(
    Net nog eens geprobeerd en hij gooit zich gewoon achterover om zo ver mogelijk van mijn borst weg te komen

Ga toch maar weer kolven en kijken of hij het dan zo wil

4. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    Misschien vind ie het wel te warm tegen je aan ofzo?

5. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Heb hem met een flesje tegen een kussen gezet en die drinkt hij nu wel. Flesje is leeg en hij wil nog meer haha.
    Misschien dan idd te warm tegen me aan. Ik ga het eens liggend proberen

6. Cynnie1984

Cynnie1984 VIP lid

Feb 25, 2009
    6,014
    141
    63
    R'dam
    jah dus denk toch te warm misschien werkt samen op de zij wel...

7. babyproject

babyproject Niet meer actief

Fijn dat hij een flesje wel wil. Krijgt hij toch wat binnen. Hopelijk wil hij liggend dadelijk ook. Is toch net iets makkelijker allemaal!

Ons meisje gooit haar hoofd ook ver achterover. Ik heb het flesje op het kussen ook geprobeerd, maar geen succes.... Uiteindelijk heeft ze na een slaapje toch wel weer gedronken.

Wat een gedoe zeg!

8. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Nou liggend wou hij ook niks dus hij heeft maar 50cc gedronken. Net 2 slokken en toen was hij weer klaar.
    Slapen wil hij ook niet. Heb het idee dat hij helemaal uit zijn doen is door de hitte. Word leuk deze zomer!!
    Ga nu maar even lekker een stukje met hem wandelen. Misschien valt hij dan in slaap en wil hij straks wel drinken bij me.

9. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Als je je evt wat zorgen maakt over het vocht kan je tussendoor ook gewoon water geven he :)

10. hearts

hearts Actief lid

May 6, 2011
    108
    34
    28
    dat zou ik juist niet doen, omdat hij dan vol raakt van het water en te weinig caloriën binnen krijgt. Dan zou ik eerder vaker proberen afgekolfde melk aan te bieden.

11. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Hij heeft voor het slapen gaan gelukkig goed gedronken.
    Als hij morgen weer niet wil dan ga ik idd kolven en het zo geven.
    Hij heeft gelukkig spekkies genoeg dus ik ben niet zo bang dat hij een dag niet genoeg calorieen binnen krijgt, maar te weinig vocht met dit weer vind ik wel eng.

12. zwangervan4e

zwangervan4e Fanatiek lid

Jul 23, 2009
    1,037
    0
    0
    uuuhhhh... mijn kinderen
    Hier idem, t zit m in de warmte, ff wennen denk ik, baal er óók van

13. Biny

Biny VIP lid

Feb 10, 2011
    17,556
    5,653
    113
    Female
    Je moet ook geen liters geven he ;)

14. happymama

happymama Niet meer actief

heb gister ook alle voedingen gekolft en in een fles gedaan ik vind t zelf ook veel te warm voor bv , kan zelf ook niet zo tegen de hitte en als hij dan tegen me aanligt krijg ik t spaans benauwd , en hij ook want hij word er ook niet vrolijk van

15. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Als ik nou goed kon kolven zou ik dat geen probleem vinden maar helaas. De keren dat ik een tsr krijg zijn zeldzaam en met masseren krijg ik er misschien net 50cc uit.
    Hij heeft nu weer 2 keer best aardig gedronken :) Denk dat ik hem te vaak aangelegd heb en dat hij gewoon geen honger had.

16. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Oh wat ben ik blij soortelijke verhalen te lezen. Hier ook de afgelopen dagen aan het rommelen. Dochter drinkt ondanks warme weer niet veel. Elke keer eventjes een paar slokken, maar een volledige voeding zit er niet in. Vandaag ook maar eens een flesje gekolfde melk gegeven en die dronk ze vrij goed. Misschien vond ze het ook te warm om tegen me aan te liggen. Had ik nog niet aan gedacht.

17. dolfijn1982

dolfijn1982 VIP lid

Apr 1, 2010
    7,023
    0
    0
    NULL
    Flevoland
    @Robin88; waarom vraag je bij de HA geen syntocinon spray om te kolven?
    Ik had ook zo'n moeite met kolven, maar met spray ging het meteen stukken beter.
    Als kolven de oplossing voor jullie is met het warme weer zou ik het zeker doen.

Hier gelukkig geen last van de warmte, maar Beau drinkt ook nog maar 4x per dag bij mij.. verder gewoon uit beker.. dus het scheelt ook hoe oud ze zijn denk ik..

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Met warm weer: geen water geven!
    Aanleggen is echt het beste, beter dan kolven.
    Met warm weer willen ze soms wel kort drinken, maar bied dan vaker, echt veel vaker aan.
    Zoek een koele plek om te voeden, ga het liefst in een donkere slaapkamer op bed liggen.

En zet vooral bij jezelf de knop om...zolang je blijft denken 'o moeder wat is het heet', blijf je het heet hebben. Relax, geef je over, want door ingespannen te blijven denken dat je het zo warm hebt krijg je het echt alleen maar warmer. Geloof me, het werkt, ik heb jaren in de tropen gewoond!

19. Robin88

Robin88 Actief lid

Jun 10, 2011
    476
    0
    0
    Dirksmama, is het dan geen probleem dat hij maar 2 min drinkt per keer?
    Ik heb zelf niet zo veel problemen met de hitte tijdens het voeden. Heb liever dat hij bij me drinkt dan dat ik moet kolven! Hij zweet zelf ook niet overdreven tijdens het drinken maar hij drinkt vooral heel onrustig: 2 slokjes drinken en loslaten, opnieuw aanhappen een slokje drinken en zich dan achterover gooien. Blijft hij even zo liggen en dan weer snel paar slokjes drinken en weer achterover hangen.
    Als ik op bed ga liggen met hem dan valt hij me regelmatig in slaap hihi maar ga het zo weer eens proberen.

Dolfijn, ik heb dat nooit nodig gehad om dat ik gewoon altijd live deed voeden. En 's morgens als ik op knappen stond dan lukte het kolven wel :p dus daar heb ik wat voor in de vriezer van opgespaard.

20. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    2 minutenper keer is niet erg, zolang je je kind maar onbeperkt toegang tot de borst gunt. Dus geen rare trucjes als inbakeren of fopspeen gaan toepassen, zeker met deze hitte geldt: vraag is vraag!

Share This Page