Extra water met warm weer?

Discussie in 'Voeding' gestart door Jeal, 24 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jeal

Jeal Actief lid

2 mrt 2009
    305
    0
    0
    De titel zegt het al.... ik ben benieuwd of jullie je baby ook wat extra water in een flesje geven met dit warme weer? Zo ja, hoeveel ongeveer?

2. caroline16

caroline16 Niet meer actief

ja ik geef het wel, maar ze drinkt het niet ;)

3. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Het is niet nodig om extra water te geven aan een kindje jonger dan 6 maanden. Je kan wel extra FV of BV geven.
    Het is namelijk zo dat wanneer je kindje zweet, hij ook zouten verliest en wanneer je hem dan water geeft, verliest hij nog meer zouten via de urine. Daarom is het beter om meer vocht toe te dienen via extra melk, zodat alles in balans blijft. ;)

In principe geeft je kindje zelf wel aan dat hij meer melk (en dus vocht) wil maar als er niets aan zijn vraag verandert, let dan op dat hij nog voldoende plasluiers heeft.

4. Rosado

Rosado Niet meer actief

Ayla wordt met dit weer eigenlijk niet eerder wakker voor een flesje dan anders en ik ga haar niet speciaal wakker maken om te kijken of ze water wil. Dus nee, ik geef geen extra water.

5. Rosado

Rosado Niet meer actief

Door zowel de kvz en de vk is tegen mij gezegd dat je extra water kan geven als je dat nodig acht als het zo warm is. Bovendien is extra melk geven als je fv geeft denk ik niet echt wenselijk omdat ze dan ook veel meer caloriën binnen krijgen. Voor een keer is dat niet erg natuurlijk, maar als het bij wijze van spreken 2 weken lang heet is dan krijgen ze 2 weken lang te veel voeding binnen.

6. natjes

natjes Niet meer actief

Je kan 10 tot 20 ml extra water bij een flesvoeding doen. Krijgen ze toch een beetje extra binnen.

7. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

zo doe ik het ook iets meer water bij de flesvoeding. En als het zo heet is. En ze zouden al wat extra voeding nodig hebben. Dan zweten ze het er ook weer uit. Je drink op een warme dag ook vaak meer. zou me niet zo druk maken over extra calorien. Het zijn nog maar baby.s. Stel het word een hitte golf ja., Welke keuze zou je dan nemen. Ik zou het wel weten dan maar meer voeding/water.;)

8. Daan78

Daan78 VIP lid

25 jun 2008
    8.202
    1
    0
    Apeldoorn
    Hier ook al extra water in het flesje, maar dat is omdat ze moeite heeft met haar ontlasting.

Verder staat er met dit weer altijd een tuitbeker met water binnen haar handbereik, zodat als ze er behoefte aan heeft kan drinken.

9. schaapie123

schaapie123 Niet meer actief

hier mag ze zoveel water drinken als ze wil, meestal die ik 1 fles rosevice of appelsap en 1 fles water dus om en om. smorgens en tussen de middag en voor het slapen gaan gewoon een fles melk

10. marilouise

marilouise Niet meer actief

Onze zoon wil bijna niet drinken. zijn flessen al niet hij krijgt fruit en groente, s'morgens pap van een lepeltje en s'middags een fles en s'avonds een fles, maar hij drinkt nu wel uit een tuitbeker en daaruit krijgt hij wat thee, dit vindt hij heel lekker, dit alles wel op advies van de kinderarts wij hadden juist dat we hem tot zaterdag 4 flessen per dag deden aanbieden en hij dronk er nog maar 1,5 dus ben zondag op eigen initiatief een fles eraf gaan halen en fruit en groente at hij al hij zweet heel erg snel en heel veel ( heeft hij van papa) maandag morgen heb ik de kinderarts gebeld en het voor gelegd die zei al van hij is er zoiezo aan toe er een fles af te halen ( krijgt al vanaf 3,5 maand bijvoeding om bepaalde redenen in overleg kinderarts) en die zei probeer maar met een tuitbeker en dan wat thee diksap wil hij niet, rooibosthee vindt meneer heerlijk zo krijgt hij toch zijn vocht binnen nu heeft hij weer een beetje behoorlijke palsluiers. van het weekend echt minimaal

11. Hanneke

Hanneke VIP lid

18 jun 2007
    14.894
    275
    83
    Onze roze wolk!
    Wij hebben het op zo een jonge leeftijd nooit gedaan, altijd voldoende gehad aan de borstvoeding (en evt kunstvoeding). Op latere leeftijd wanneer ze ook bijvoeding enzo kregen en het was zomer en warm stond er gewoon de hele dag (net zoals elke dag en nu nog) een beker water klaar voor ze.

12. Rosado

Rosado Niet meer actief

Iets meer water bij de fles doen kan natuurlijk ook. Maar als je het idee hebt dat ze tussen de flessen door dorst heeft kan je gewoon wat lauwwarm water geven. Ik heb Ayla net wat water gegeven, iets van 10/15cc, en ze was er maar wat blij mee.

13. Stefanie83

Stefanie83 Bekend lid

20 jul 2009
    962
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik geef mijn zoontje van 4,5 maand wel af en toe wat extra water. Hij heeft het snel warm en zweet snel, dus verliest best wat vocht. Hij zit al aan het maximale wat hij aan flesvoeding mag, dus dat kan ik ook niet ophogen. Ik geef hem op de momenten dat hij ernaar 'vraagt' zo'n 20 ml. Dit is meestal maar 1 keer per dag op warme dagen. Ik geef hem dit wel uit een fles met een kleine speen (maat 1) anders gaat het veel te snel en verslikt hij zich.

Deel Deze Pagina