Minimale hoeveelheid drinken?

Discussion in 'Voeding' started by Gentle, Jun 23, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Ik hoor zoveel verschillende verhalen over de hoeveelheid drinken die ze op een dag moeten binnen krijgen. Mijn dochter drinkt erg weinig. Ze hoeft het gewoon niet, en neemt vaak 1 slok en wil dan weer verder spelen of eten. Ze drinkt dit op een dag:

- In totaal 390cc + 13 schepjes Friso (2x 120/4 en 1x 150/5)
    - Tussendoor maximaal 2 x 120cc thee/diksap, maar dat krijgt ze bijna nooit op.
    - 's Avonds wel wat yoghurt (50 cc).

Ze drinkt dus in totaal echt maximaal 600 cc. Is dit te weinig? Ze is bijna 8 kilo en 70 cm groot. Ze is nooit een grote eter/drinker geweest, en als het teveel is in haar maag spuugt ze het net zo hard terug. Meer drinken betekend dus nog meer momenten creeëren om te drinken...

2. adi

adi Niet meer actief

Je kunt fruit en groente dat ze eet meetellen voor de vocht.
    Volgens mij hebben ze tussen 700cc en 1000cc vocht nodig, en dit verschil dan per kindje.

Hier gaat bij Melisa ook echt niet meer dan 600cc drinken naar binnen per dag, zij is echt geen grote drinker. Maar met fruit en groente komt ze aan ruim 800cc en dat is voldoende.

Als je het over de minimuum hebt heeft de KA ons de volgende richtlijnen gegeven:
    - optimaal = 700cc-1000cc per dag
    - om normaal te functioneren = 500cc per dag
    - om niet uit te drogen = 300cc per dag.
    Totaal aan vocht, dus incl alle zuivel, fruit en groente

3. Zoon

Zoon Actief lid

Jan 14, 2010
    241
    0
    0
    @ home
    @Adi
    dat is een mooi duidelijk overzicht en helder.
    Fijn inderdaad ook dat jij deze richtlijn van een KA hebt en dat het niet zomaar uit de lucht is gegrepen.

Ons mannetje drinkt 2x 200ml melk
    eet 100 a 150 ml yoghurt
    en drinkt daarbij nog 100 a 150 ml water
    en natuurlijk krijgt hij zijn fruit en groente op een dag ook altijd

Denk dat wij dus wel aardig aan de optimale richtlijn voldoen.

@Gentle
    600 ml vloeibaar vocht met fruit- en groentehap (ik neem aan dat je die geeft) is dan och hartstikke goed van je kleine! Als ik uit ga van het minimale bij ons mannetje is het net zo veel hoor!

Don't worry, be happy! :D

4. Gentle

Gentle VIP lid

Oct 10, 2007
    6,979
    1
    36
    Overijssel
    Goed om dit te lezen Adi. Voor het mooi zou ik dus nog iets meer kunnen aanbieden, maar ze smult van haar fruit, dus daar krijgt ze idd ook vocht bij binnen. Groente is niet echt veel, maar goed.

Wel goed om te weten dat het niet té weinig is!!

Share This Page