baby "dieet" dagen

Discussie in 'Voeding' gestart door lennylenn, 21 jun 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

moedeloos en radeloos wordt ik ervan. mijn kleine uk gaat zo nu en dan aan de sonja bakker.

vnaf sochtends is het dan al drama!! normaal als ik zn kamer binnenloop en hij ziet zijn papfles, is het lachen springen en niet kunnen wachten.

eergisteren en vandaag pff.... fles weg duwen vechten met mij om maar niet te eten. nou dan laat ik hem even spelen en probeer het daarna weer. ook dat lukt niet, boterham niet fruit niet helemaal niks!!! vanochtend heb ik hem echt stevig vast moeten houden en moeten dwingen om te eten want hij moest naar de creche. normaal doe ik dat nooit dat dwingen om te eten.

nou als het ontbijt al zo slecht gaat weet ik al dat de rest van de dag ook niet soepeltjes zal verlopen. hij wilt dan echt niks eten. hooguit 1 hapje brood en een klein slokje drinken. maakt niet uit wat ik te eten maak hij weigert. verder is hij niet ziek ofzo., speelt lekker slaapt goed maar ik maak me zo druk dat hij eergisteren en vandaag nie goed gegeten heeft. gisteren weer wel.

waar kan dat aan liggen?

2. tamtam78

tamtam78 VIP lid

12 jul 2008
    5.303
    41
    48
    Vrouw
    huisvrouw en schoonmaakster
    Gelderland
    Ik ken het wel een beetje.
    Krijgt hij misschien tandjes?
    Bij mijn zoontje was dat wel het geval namelijk.
    Vorige week heeft hij ook een paar dagen slecht gegeten.
    Gelukkig eet hij nu wel weer goed, maar hij was wel afgevallen:(
    Het avond eten gaat altijd moeizaam, maar verder gaat het wel goed, dus als hij de rest niet wil eten dan is er wat aan de hand bijvoorbeeld tandjes.

3. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    mss is ie de fles beu? Dus papfles weg en dan in de stoel een bordje pap geven?
    En dan de rest van t drinken uit en beker of tuitbeker proberen. Wie weet werkt en heeft ie alles binnen wat ie nodig heeft

4. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    Ik zou zeggen: lekker laten gaan. Gezellig aanbieden, niets dwingen, jammer dan. Die kleintjes kunnen veel hebben! Drinken is natuurlijk wel noodzakelijk, maar probeer dat dan interessant te maken (andere beker, met een rietje, lekker sapje er in?).

5. adi

adi Niet meer actief

Mijn dochtrertje weigert sinds een week haar avondeten. Ze wil het gewoon niet eens proeven, en de rest gaat ook behoorlijk moeizaam. Ik hoop dat het een fase is.

6. Gentle

Gentle VIP lid

10 okt 2007
    6.979
    1
    36
    Overijssel
    adi, hier toevallig ook, alleen 's avonds groente en yoghurt, de rest (buiten haar melk) wel aardig. Hier waarschijnlijk een sprongetje...

7. Arti13

Arti13 Niet meer actief

Hier hebben we die periodes ook. Ik ga niet dwingen, dan maar niet. We doen gewoon wat we altijd doen en ze kan mee eten of niet eten. Gaat vanzelf weer over. En drinken deed Evy wel gewoon goed.
    Hier gebeurt het ook nu ze alles zelf wil doen.

Maar misschien kan je de papfles vervangen door pap met een lepel of een boterham?

8. lennylenn

lennylenn Niet meer actief

hallo dames! bedankt voor het lezen en de vele tips. hij heeft vandaag erg goed gegeten maar voor de volgende keer als het weer gebeurd zal ik zeker jullie tips opvolgen. uit een beker drinken vind hij erg leuk dus dat zal wel helpen.
    pap uit een brodje eten hadden we geprobeerd (op gezeur van het cb) maar dat wilde niet lukken de rest eet ie wel gewoon uit een bordje.

tandjes..zou mischien ook kunnen maar is mij nog niet opgevallen. zal morgenochtend gelijk even kijken of dat mischien het geval is.
    hij zal ook wel wat afgevallen zijn denk ik. en dan moeten we morgen nog naar het cb. vorige keer vonden ze hem ook al aan de lichte kant. maja hij eet 9 van de 10 keer goed. mischien iets van mij geerfd? ik ben ook mevr gratenpakhuis.

ach ik hoor het morgen allemaal wel op het cb. zal ook even aangeven dat hij de afgelopen dagen erg slecht gegeten heeft, mischien dat zij ook nog wat handige tips hebben

nogmaals bedankt dames

9. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Aan zijn leeftijd te zien, zit hij midden in de 11 maanden sprong. Die is echt heel erg heftig. Je engelachtige baby kan echt in een monstertje veranderen:$ Ik ben eigenlijk geen sprongenmens, maar om deze kon ik met beide kinders ècht niet heen, wat een drama. De sprong kan een paar dagen tot een paar weken duren. Je kindje ondergaat echt een metamorfose, zowel tijdens de sprong, als na de sprong. Het is echt een heftige overgang van baby naar dreumes lijkt wel...

10. adi

adi Niet meer actief

hahahahaha... helemaal perfect verwoord!! Ik word er letterlijk gek van de laatste dagen

Kind 1 weigert haar avondeten, de rest eet ze wel, dus ja..
    Kind 2 weigert om 's avonds naar bed te gaan, vind zichzelf te 'groot' om om 20.00uur in bed te liggen, slaapt pas rond 21.00uur
    Kind 3 gaat wel braaf slapen, maar wordt om middennacht wakker en wordt alleen stil als ik naast zijn bed blijf staan, anders gaat ie zijn bedje slopen 's nachts :(

En voor de rest een hoop gejengel, ze willen van alles, liefst nu al rennen, kunnen zich slecht vermaken en kunnen niet slapen van de hitte... ppffff
    Hoe lang duurt dit sprongetje ook alweer? :)

11. Boefjesmamma

Boefjesmamma Fanatiek lid

23 jan 2010
    2.378
    1
    0
    Afgestudeerd en werk zoekende.
    Gouda
    Adi we kunnen elkaar de hand schudden. Aaron jengelt de hele dag en zou het liefste al door het hele huis lopen/rennen. Moet hem constant bezig houden. Hij eet veel slechter dan normaal. Slapen gaat gelukkig wel (nog) goed. Bij de vorige sprong was dat drama.

@Lennylenn: Ik denk dat hem gewoon even iets heeft dwars gezeten waarom hij niet wil eten. Wat het is, kom je misschien nooit achter. En wat betreft CB: lekker maling aan hebben. Jij kent je kindje het beste!

Deel Deze Pagina