kan een bepaalde groente laxerend werken?

Discussie in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' gestart door angel071986, 16 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. angel071986

angel071986 Bekend lid

24 mrt 2013
    721
    113
    43
    Mijn zoontje nu 4 maanden, krijgt sinds anderhalve week rijstebloem en groente hapjes( voor zover hij dat echt eet) Nu had hij daarvoor al een tijdje last van moeilijk kunnen poepen. Maar sinds 3 weken ging het weer goed. Nu heeft hij 4 dagen niet gepoept en gister eindelijk weer. Nu bleek het al een stuk vaster te zijn.

Ik denk dat hij er daarom moeite mee had....nu vraag ik me af of er groentes zijn die laxerend kunnen werken?

Ook slaapt hij sinds een aantal dagen door na de papfles die hij om 19.30 krijgt. Ik moet hem dan de volgende ochtend wakker maken. Dat betekend dat hij nog 4x180cc krijgt, ik vraag me af of het genoeg is....hij is verder niet hongerig...

2. Nutricia

Nutricia Bekend lid

4 jun 2014
    537
    0
    0
    Hi Angel071986,

Bedankt voor je vraag. Goed om te horen dat je gestart bent met de vast voeding! Wanneer je start met de vaste voeding moeten de darmen altijd wennen aan de vaste voeding. De ontlasting kan hierdoor veranderen van structuur. Geef dit 2 weken de tijd, dan zijn de darmen vaak wel gewend en kan de ontlasting weer veranderen.

Er zijn geen groentes die laxerend werken. Probeer zoveel mogelijk te variëren met verschillende smaken zodat je kindje deze leert kennen.

Vanwege wetgevingsrichtlijnen zijn wij niet bevoegd om vragen over flesvoeding voor zuigelingen jonger dan 6 maanden te beantwoorden. We verwijzen je hiervoor naar je consultatiebureau. Zij kennen je kindje persoonlijk en kunnen je gericht advies geven.

Groetjes,
    Samara - Nutricia voor jou

Deel Deze Pagina