Moeite met ontlasting. Overstappen naar andere voeding?

Discussion in 'Stel je vraag aan de voedingskundige' started by frouk85, Apr 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. frouk85

frouk85 Niet meer actief

ik heb een vraagje, mijn zoontje van bijna 7 weken heeft erge last van krampen ook met poepen heeft hij moeite. hij poept maar om de 2 dagen en daarbij moet hij veel kracht zetten het eerste wat er mee komt is kleiachtig en daarna zachter. wij geven friso standaard.
    ook spuugt hij regelmatig, smakken, belletjes uit zijn mondje huilen na de fles, overstrekken op zijn handjes sabbelen.
    is het verstandig om over te stappen op nestle groeie start ha?
    comfort van friso hebben we al een keer gemengd met de standaard maar daar kreeg hij alleen maar meer krampen van.

bedankt alvast voor je antwoord!

2. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Hij heeft nu na 2 dagen gepoept 1 hard keuteltje. Ook liet hij nadat ik hem verschoond had en getemperatuurt een harde wind waarbij hij moest huilen maar er kwam niks. Ikgeef hem al extra water bij de fles. Wat kan ik doen tegen al deze dingen??

3. frouk85

frouk85 Niet meer actief

Of zou omneo iets zijn??

4. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Frouk85,

Omdat je aangeeft dat je zoontje moeite heeft met de ontlasting en je al geprobeerd hebt om extra water toe te voegen (wat niet geholpen heeft) denk ik dat je inderdaad beter kan kiezen voor een HA voeding zoals bijvoorbeeld de Groeie Start HA. De groeie Start HA heeft bovendien een prettige melksmaak en bevat een klein beetje zetmeel wat kan helpen bij kleine spuug probleempjes.
    Een HA voeding geeft eigenlijk altijd een meer dunne ontlasting dan een standaard voeding. Om je kindje te laten wennen aan de HA voeding is het wel nodig dat je het minimaal 2 weken uitprobeert voor het gewenste effect. Mocht een HA voeding uiteindelijk ook niet helpen dan kunt u het beste even contact opnemen met de huisarts of de consultatiebureau arts. Mogelijk zijn dan aanvullende maatregelen nodig.

Groet,
    Saskia

5. frouk85

frouk85 Niet meer actief

bedankt voor je antwoord.

hij heeft toen straks weer gepoept en was weer normaal.
    ik durf toch niet te wisselen van voeding :) ga toch door met de standaard en voeg jhpm toe van het kruidvat merk tegen het spugen en ga inflacol proberen tegen de krampen.
    vind het zo moeilijk met die voedingen ben bang dat ik het allemaal verkeerd doe.
    ik geef nu 120 ml water met 4 scheppen standaard friso maar als ik er een schepje jhpm in doe word de voeding 140nl in totaal, klopt dat dan wel hoe ik het doe ik hoef toch geen schepje standaard te vervangen voor t schepje jhpm??

6. Nestle

Nestle Fanatiek lid

Dec 30, 2012
    1,094
    1
    0
    Beste Frouk85,

Ik durf niet te zeggen hoe je de JHPM van het Kruidvat moet gebruiken, dus ik adviseer je goed op de verpakking te kijken hoe het precies moet.

groet,
    Anne

Share This Page