Extra week vakantie door studiedagen school

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door missle, 12 sep 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Deze winter hebben we een week extra vakantie buiten de reguliere landelijke vakanties, doordat er studiedagen aan elkaar zijn geplakt voor een opleiding van alle leerkrachten op school. We willen die week graag iets leuks gaan plannen, maar mijn ideeën stuiteren alle kanten uit. :rolleyes: Wie komt met een briljant idee of overtuigende argumenten wat het zou moeten worden? :D

    Op de lijst met opties staat nu:
    - Hema voucher voor een midweek/week als die weer komen binnenkort (niet heel origineel, al vaker gedaan, maar wel goedkoop)
    - Disneyland (best betaalbaar buiten de schoolvakanties, ik wil er zelf nog graag een keer naartoe terug en waarschijnlijk niet zo druk, maar zou dat niet net leuker zijn als de kinderen wat ouder zijn en ze het zich kunnen herinneren en in meer attracties mogen?)
    - zonvakantie (geen idee waarheen en of de kosten wel leuk zijn voor een weekje)
    - stedentrip met het vliegtuig
    - Efteling vakantiepark voor een midweek (voor de prijs van een midweek kunnen we trouwens ook met het gezin een jaar abonnement afsluiten en er het hele jaar naartoe kunnen)
     
  2. Feye

    Feye VIP lid

    26 nov 2013
    6.059
    3.529
    113
    Vrouw
    Ik zou een weekje de zon op zoeken (Antillen ofzo), heerlijk!
     
    missle vindt dit leuk.
  3. gitta

    gitta Fanatiek lid

    22 okt 2013
    2.625
    426
    83
    Wij hadden afgelopen juni na de Pinksteren een extra week en zijn naar CP villages nature geweest icm twee dagen Disneyland Parijs. Was natuurlijk wel warmer weer. Wij vonden Disneyland nog steeds erg druk, maar vooral CP vonden we fantastisch. Echt veel groen te zien en weinig gasten, dus lekker rustig in het zwembad. Wij vonden het erg geslaagd.
     
    missle vindt dit leuk.
  4. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.227
    3.672
    113
    Ik zou de zon pakken.
    Mocht je naar disney gaan informeer dan goed.
    Wij waren er in mei en ze waren rigoreus aan het onderhouden wat erop neerkwam dat er maar liefst 12 attracties wegens onderhoud gesloten waren. Dat was zo enorm balen!
     
  5. Deedee91

    Deedee91 VIP lid

    10 jun 2015
    13.098
    5.277
    113
    Ik zou de efteling doen! Heerlijk buiten het seizoen. Het is nu 3 nachten voor de prijs van .
     
  6. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Nog geen eensgezind advies tot nu toe zie ik, haha.
    Uitzoeken wat dicht is in Disney is inderdaad wel een goede tip, daar had ik zelf echt helemaal niet over nagedacht eigenlijk.
     
  7. DQueen

    DQueen Niet meer actief

    Ik zou voor een week zon gaan, heerlijk nog wat zonne energie op doen als het hier al koud is.
    Disney is ook top buiten de vakanties om, scheelt veel in drukte en ik denk juist dat de leeftijd 6 en 4 daar ideaal voor is. Mijn dochter was 2 toen wij voor het laatst naar Disney zijn geweest en vond het prachtig. Wij gaan dit jaar weer voor haar 4e verjaardag 3 dagen in het Disney hotel.
     
  8. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.393
    4.246
    113
    Vrouw
    Ik zou een weekje Lanzarote boeken! Oh heerlijk en buiten de vakanties echt niet duur.

    Weekje CenterParcs of Landal is natuurlijk ook heel leuk. De huisjes van het Vennebos zijn netjes en ze zijn nu met het zwembad bezig, lijkt me ook weer leuk. En het Meerdal (CP) vind ik ook zo leuk.

    Eurodisney gaan wij voor het eerst in de herfstvakantie... dus geen idee nog of ik dat het geld waard vind.
    Efteling, tja ook leuk, maar dan zou ik kiezen voor dat jaarabonnement, denk ik.
     
  9. Syane

    Syane VIP lid

    21 aug 2013
    11.461
    10.664
    113
    Ik zou zeker kiezen voor iets wat normaal veel duurder is waardoor je het minder snel zou doen. In dit geval Disneyland of buitenlandvakantie naar de zon.
    Landal kan je ook een weekendje doen. Efteling kan je ook makkelijk nog op een losse studiedag heen.
    Dit soort gelegenheden, extra week met de kinderen weg kunnen gaan buiten de schoolvakanties, komen nauwelijks voor dus daar zou ik echt van profiteren.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  10. Butchke

    Butchke Niet meer actief

    Dit idd. Disney is momenteel een ramp. De studio’s zijn ze volledig aan het slopen en ombouwen naar marvell en Disney zelf idd ook veel attracties dicht. Het regent klachten online.
     
  11. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Disney is sws leuk, maar kijk idd echt even naar de attracties die gesloten zijn ,en of dat jullie stoort. Aan de andere kant zijn er nu wel meer extra's. Winter denk ik aan kersttijd die sws magisch is. Of begin 2020 en dan heb je nu frozen thema, voor meiden vaak super. Qua leeftijd ze onthouden het echt wel. Onze oudste was eerste keer 4 en dat weet ze nog gedeeltelijk. Ze is nu 13

    Verder is een centerparcs ook altijd favoriet hier bij onze kinderen. Onbeperkt zwemmen en kindvriendelijk. En te combineren met een dagje in een grote stad. Zo gaan wij binnenkort naar zuid Duitsland en dan dagje Luxemburg en/Of Metz. Dat afwisselend met wandelen en zwemmen. Ideaal, voor ieder wat wils.

    Succes met je keuze
     
  12. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    We zitten wel richting einde winter met de extra week vrij, ik ben er al vroeg bij met plannen maken :) Met heel veel geluk zou het dan al mooier en zachter weer kunnen zijn en dan is eigenlijk alles wel leuk met mooier weer. Ik neig toch wel een beetje naar Disney, het valt me heel erg mee in hoeveel attracties ze niet in zouden mogen door een lengte minimum. Maar naar de zon is natuurlijk ook echt wel de kans voor die week. We hebben wel doe kinderen en zijn zelf ook geen strandliggers, dus naar de zon moet ook niet te rustig zijn, er moeten dan wel wat gevarieerde dingen te doen zijn.
     
  13. mama suus

    mama suus VIP lid

    18 aug 2008
    7.510
    188
    63
    somewhere
    Is er niet tot oktober nog een redelijke aanbieding voor Disney? Dus tot dan boeken eind winter denk ik aan feb mrt. Die maanden is het nieuwe frozen thema. Kijk ook even naar vakanties van andere landen. Maar over het algemeen is feb mrt rustiger.
     
  14. Nataly1972

    Nataly1972 Fanatiek lid

    8 jun 2009
    4.177
    1.358
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Of iets zoeken met de kans op sneeuw, in de buurt van Winterberg of Willingen. Wij zijn al 2 keer in maart naar vakantiepark Twistesee in Bad Arolsen geweest en betalen nog geen €300 voor een hele week en hebben elke keer sneeuw gehad. Lekker sneeuwpoppen maken, sleetje rijden genieten van de rust.
     
    DQueen vindt dit leuk.
  15. luca75

    luca75 Fanatiek lid

    14 aug 2013
    4.834
    3.476
    113
    Dat ligt toch echt aan je budget. Je kunt wel naar de Antillen willen maar wil je bankrekening dat ook? ;)

    Ik zou in de winter naar en bungalowpark gaan. Lekker overdekt zwemmen, overdekt op een terras zitten enz.

    Dus ja ik zou voor de Hema voucher gaan of naar center parcs ofzo.

    Efteling en Disney ook super maar wat als je een midweek zeikweer hebt?
     
  16. missle

    missle Fanatiek lid

    4 mrt 2010
    1.523
    1.063
    113
    Ik heb even excel erbij gepakt en dingen vergeleken, vliegreis, hema actie, of er wel of geen eten bij zit. Het is in maart, dus het weer is echt niks over te zeggen vooraf, dat kan alles zijn.

    Hema springt er dan wel echt uit met maximaal 200 euro voor een voucher. Disney is nu een mooie actie inclusief ontbijt en diner in een goedkoper Disney hotel en dan komen we op ongeveer 1500 euro voor een midweek met 5 dagen toegang. Frozen thema is zeker ook een plusje voor de jongste. :) Efteling is met bijna 900 euro gevoelsmatig wel aan de dure kant voor een midweekje vind ik, al is het wel nog veel goedkoper dan Disney.

    Vliegen naar de Antillen is wel echt een andere prijscategorie kwam ik achter, zo veel geld uitgeven stond niet op de planning. Portugal ofzo zou nog wel te doen zijn qua prijs, daar kunnen we voor tussen de 1500 en 2000 euro een weekje naartoe even snel grof opgeteld.
     
  17. Athina

    Athina VIP lid

    31 okt 2007
    23.499
    3.163
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    lastig... op de canarische eilanden is het dan rond de 20 graden.. lekker - maar niet echt jeeej! Disneyland een dag korter - kost 1100 euro.. ook een hoop geld.. Als je écht naar disneyland wil - is dit wel het moment. Maar ik vind het een hoop geld. Geloof dat ik dan toch voor een huisjespark zou kiezen. Landal - of centreparcs. En dan even vergelijken vanuit welk land je het goedkoopste boekt bij centreparks. Eventueel kun je dan nóg kiezen voor een pretpark in de buurt.

    oh wacht; plopsa indoor ;) voor de kinderen érg leuk... vanuit een vakantiepark heb je vaak goedkope entree kaartjes voor de hele week.
     
  18. Dubbelgeluk

    Dubbelgeluk VIP lid

    18 mei 2013
    11.641
    10.539
    113
    In die periode is het weer nog niet voldoende stabiel om gegarandeerd een zonvakantie in Portugal te hebben. Dan moet je echt naar de Canarische eilanden gaan.

    Ik zou denk ik in jouw situatie kiezen voor Disney.
     
  19. Lovely83

    Lovely83 VIP lid

    29 mei 2008
    20.389
    3.259
    113
    Ik zou zeker voor een zonvakantie gaan!
     
  20. momwithcamera

    momwithcamera Fanatiek lid

    13 mei 2019
    1.934
    2.777
    113
    Vrouw
    Dit ja! De laatste keer Disney was mei 2015 en toen werd er ook veel gerenoveerd, erg jammer. En ik denk dat het leuker is als je kinderen groter zijn en qua lengte in alle attracties kunnen.
     

Deel Deze Pagina