Zwanger & methylfenidaat

Discussie in 'Gezondheid' gestart door MilouR, 23 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MilouR

MilouR Bekend lid

17 okt 2017
    566
    433
    63
    Vrouw
    Hoi,

Ik zag dat er al een oud topic is, maar ben benieuwd naar meer input.

Gisteren en vandaag had ik licht positieve zwangerschapstesten in mijn handen. Morgen of zaterdag is mijn NOD, dus ik wacht nog even af of het echt zo is...

Maar nu ben ik benieuwd: wanneer te stoppen met methylfenidaat (ofwel Ritalin voor ADHD).

Tijdens de zwangerschap van mijn zoontje kwam ik er pas later achter dat ik zwanger was en slikte ik mijn medicatie tot 6 of 7 weken zwangerschap door. Pas na 9 a 10 weken verminderde mijn ADHD klachten door de zwangerschap, tot drie weken na de bevalling.

Om nu direct te stoppen vind ik dan ook zoiets. Bij onze eerste is dat allemaal goedgekomen en als ik nu direct stop, erger ik me sneller aan vanalles en nog wat en wordt misschien onze dreumes daar de dupe van. Maar voor de zwangerschap komt het misschien wel ten goede.

Wie heeft ervaring met het stoppen met methylfenidaat vanwege de zwangerschap. Wanneer stopte jij ermee? Hoe ging dat?

2. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Ik zou toch zo snel mogelijk een afspraak maken met je ha. Ritalin is behoorlijk heftig spul en lijkt me absoluut niet goed voor het vruchtje.

3. Bloem2310

Bloem2310 Fanatiek lid

6 aug 2016
    2.770
    2.185
    113
    Gefeliciteerd trouwens met de zwangerschap!

4. BZD

BZD Fanatiek lid

17 jan 2014
    1.059
    166
    63
    Vrouw
    Paraveterinair
    Ikzelf niet, een vriendin wel, volgens mij was haar aangeraden direct te stoppen bij positieve test. Maar je vk of ha weten dat vast!

5. Wen86

Wen86 Fanatiek lid

12 apr 2011
    2.165
    178
    63
    Advies van huisartsen is direct stoppen. Staat ook in de bijsluiter

Deel Deze Pagina