Ik zou gewoon een wiegje kopen. Desnoods tweedehands. Ik vind dat een kindje gewoon in een bedje hoort, een wagenbak is voor de kinderwagen en geen bedje. Ik zou daar ook helemaal geen prettig gevoel bij hebben. Ik weet niet waarom maar het staat me gewoon tegen om een kindje in zo'n wagenbak te laten slapen. Iedereen moet het trouwens zelf weten hoor, maar zoals ik al zei voor mij zou het niet fijn voelen.
Hier hebben wij een aanschuifwiegje voor bij ons aan het bed en die kan je omzetten naar gewone wieg. Overdag wil ik regelmatig de kleine laten wennen aan haar ledikant in haar eigen kamer
Bij mn dochter kon ik een wieg lenen. Maar vriendin heeft die zelf nog in gebruik. Ik vind eht in de eerste weken wel makkelijk als de baby naast me ligt. Nu een wiegje gekocht dat ook als cosleeper kan, als gewoon wiegje en later als bankje. Was 100,- kwijt, er zaten 2 hoeslakens bij en ik ga verder ook geen speciaal beddengoed aanschaffen. Zoals al gezegd werd, je kan waskussenhoezen gebruiken voor t matrasje en bij de vorige had ik gewoon een wikkeldeken als dekentje. Idem dito, maar ik weet wel waarom het me tegenstaat. Ik vind het veiliger omdat een wiegje betere ventilatie heeft. Ik vind dus best bijzonder. Ik dacht dat ze dit eigenlijk niet mogen aanraden.
Ik vond het best logisch klinken voor de eerste paar weken. Het is tenslotte een reiswiegje, de baby is te klein om zich zelf om te kunnen draaien dus hij kan zich niet klem leggen tegen de rand ofzo. De reiswieg is goedgekeurd voor een baby om in te slapen, mits de kap naar beneden is. Had me ook nog wat ingelezen via veiligheid.nl: kinderwagen
Wij gebruikten de eerste maanden ( 6-7 maanden ) de wieg. Het ledikant vind ik zo groot voor een pasgeboren kindje. Zo romantisch, in de wieg met mooie bekleding en een hemeltje op je slaapkamer. Daarna gebruikten we een co sleeper naast ons bed en in ledikant op hun eigen kamer hebben ze eigenlijk bijna nooit geslapen.
Onze eerste heeft 10 maanden naast ons gelegen in het ledikant en de tweede lag eerst in de wieg en nu in het ledikant naast ons al bijna 6 maanden. Het is maar net wat je wilt.