extra wiegje voor naast je eigen bed (eerste maanden)?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Dwezelin26, 28 nov 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. k3lly

k3lly Fanatiek lid

1 feb 2008
    2.091
    2
    38
    Vrouw
    Kraamverzorgende
    Heerhugowaard
    Als je borstvoeding wilt gaan geven is het juist belangrijk dat de kleine in jullie kamer slaapt, dit heet het zogenaamd "rooming in" Als je kindje namelijk aan het smakken/sabbelen is dan is het dus al voedingstijd (vooral de eerste dagen) en dat hoor je dus ook gelijk omdat hij/zij naast je ligt, dit bevorderd ook het op gang komen van de borstvoeding, omdat je voedt op verzoek, en niet via een strak tijdschema. Als je kleintje huilt ben je eigenlijk al te laat, en een huilende baby aan je borst krijgen kan nog wel eens een gevecht zijn.

2. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Onze beide kindjes hebben eerst in de wieg bij ons opde kamer gelegen,is trouwens de wieg waarin ikzelf en mijn broer en zussen ook hebben gelegen.
    En daarna hebben ze nog tot ruim 1 jaar op onze kamer gelegen.
    1 Omdat ik bv gaf
    2 Omdat ik en muts ben en ze gewoon graag vlak bij heb.:)

3. happynienja

happynienja Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.178
    0
    0
    Julianadorp
    wij zetten ook een wieg naast ons bed voor de eerste tijd.
    en ik kreeg de tip om de kleine overdag op het eigen kamertje te laten slapen en s'nachts bij je in de wieg.
    is altijd nog afwachten hoe het in werkelijkheid gaat.

4. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Oh ja, dat kan natuurlijk ook happynienja. Ja, ik ga denk ik maar op zoek naar zo'n ouderwets schommelwiegje, vind ik zo leuk. En zijn (soms) lekker klein voor naast het bed.

Ben al aan het struinen :D

5. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    mamma van 3 heerlijke donderstenen
    achterhoek
    Zoals ik al eerder zei, hebben wij vaak de kids overdag op hun eigen kamertje gelegd om een beetje te wennen. Toen ze over gingen naar hun eigen kamer was het voor mij meer wennen dan voor de kids ;)

Toen mijn dochter 2 was ging ze over naar een grote kamer ( ivm het op komst zijn van haar broertje) en had ik om te wennen haar ledikant op de andere kamer gezet naast het grote bed. Heeft ze 1 nacht ingeslapen. Ze wou in het grote bed en NIET meer in het ledikant! :) Was dus niet echt een probleem ;)

Ben benieuwd of zoonlief binnenkort nog problemen zal hebben met het verhuizen naar de grote kamer :rolleyes: ;)

6. Dwezelin26

Dwezelin26 Actief lid

20 nov 2008
    308
    0
    0
    Ah Tezzz, dat klinkt goed. Dan vertrouw ik erop dat het goedkomt. Ik ben inmiddels gezegend met mijn mama-gevoelens, heerlijk! Ik ben pas net zwanger en maak me nu al druk over onze spruit ha ha.

Je zou denken, heb nog tig maanden de tijd, nee... alle vragen en antwoorden wil je meteen beantwoord hebben hihi :oops:

Bedankt, :D

7. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    ken het ;)

en dat druk maken over je kind...gaat de rest van je leven duren ;) :D

8. Mvjason

Mvjason Fanatiek lid

30 sep 2007
    1.677
    0
    0
    mama
    Utrecht
    ja heerlijk een wiegie naast me bed vind het jammer dat ze er tegroot voor begint teworden

9. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    Ik heb een 2e hands wiegje gekocht destijds en helemaal opgeknapt. Mijn zoontje heeft er niet lang in gelegen ik heb hem al snel naar zijn eigen kamer gedaan.
    Ons 2e kindje blijft er een paar maanden in liggen al dan niet op onze kamer.
    Na mijn zoontje is de wieg nog naar 2 vriendinnen gegaan die er ook veel plezier van hadden.

10. mamaloew

mamaloew Actief lid

24 apr 2008
    203
    0
    0
    Limburg
    Toen die van ons met ruim een jaar over gingen was het misschien heel even wennen maar geen grote drama's.
    Een groter drama was het toen de oudste over moest van ledikant naar peuterbed.
    De eerste paar maanden sliepen ze trouwens beneden in de box,totdat ze wakker werden van elk geluid toen was het tijd om overdag boven te slapen en dit ging zonder moeite.

En dwezelin26 ik hoor mezelf ik ook wilde alles van te voren weten ik zie het gezicht van gyn elke keer als ik kwam heb je haar weer met al haar vragen :)
    Heb ze nu nog ookal is het mijn 3e verzin telkens wel weer wat om te vragen hihi

11. Beertje09

Beertje09 Fanatiek lid

21 okt 2008
    1.238
    1
    0
    Belgie/NL
    Ik heb ook een wiegje, voor de zekerheid, die wil ik zeker in mijn slaapkamer hebben, lijkt me ook handig met voeden etc.

12. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    deze topic heeft me aan het nadenken gezet en gisteren hebben we besloten om een wiegje te nemen.

dus naar de kinderwinkel geweeste en ik wou een gewoon niet te prijzig weigje nemen,
    mijn man echter had andere ideeen toen hij een prachtige wieg in zijn ooghoek zag staan. :rolleyes:
    die moest en zou hij hebben... :confused:
    het is dan ook een pracht van een wieg maar o zo prijzig.

natuurlijk heeft hij ze gekocht en onze meid zal op onze kamer pronken als een prinsesje in haar wieg van papa :D

foto's staan in album ;)

13. Vlerkje

Vlerkje Actief lid

14 jun 2008
    419
    0
    0
    Receptioniste/Studente
    Mijn kleintje slaapt overdag in het ledikantje, en in de avond naast ons bed in de kinderwagenbak. Gaat prima, en ik vind het fijn dat ik gemakkelijk even een blik op hem kan werpen zonder dat ik eerst mijn bed uit moet. Ook met het oog op borstvoeding bevalt het erg goed, want ik kan hem zo uit zijn bedje pakken.

14. KanjerB

KanjerB VIP lid

24 apr 2007
    5.097
    0
    36
    Ook wij hebben een wieg gekocht voor op onze slaapkamer. Ik vind hem ook niet zo duur bij babyonline volgens mij kan je hem bestellen voor 100 euro wij gaan hem morgen ophalen :d

15. Tezzz

Tezzz VIP lid

9 aug 2007
    12.779
    1
    0
    achterhoek
    @Guusje: wat een grappig wiegje! Net een hele grote mand! Leuk joh!

16. guusje11

guusje11 Actief lid

2 mei 2008
    393
    0
    0
    huismoeder
    gemert
    ze is ook best groot hoor.
    matras maat is 90 op 45 en dan gaat dat ding nog helemaal rond waardoor het zo groot is als ikzelf.
    is niet bedoeld voor in kleine slaapkamers ;)

17. Dorientje

Dorientje Fanatiek lid

7 dec 2007
    1.385
    0
    0
    erembodegem
    onze kleine meid slaapt ook nog in een wiegje bij ons op de kamer.

Ze slaapt nu wel door, maar 's ochtends en 's avonds laat krijgt ze nog bv bij mij in bed...
    Dat zijn echt zalige momenten.

18. saartje32

saartje32 Actief lid

29 okt 2007
    287
    0
    0
    Mijn moeder had de wieg van mij en mijn broer nog bewaard. Mijn vader is 'm wit aan het spuiten en de originele hemel is nog helemaal goed. Even een nieuw matrasje erin en klaar! Iets waar je zelf heb ingelegen is natuurlijk extra speciaal, maar ik denk dat we er anders ook wel een hadden gekocht. Ik wil bv geven, en als je kindje dichtbij is, kun je de signalen beter oppikken.

19. Stier11

Stier11 Bekend lid

26 mei 2008
    811
    0
    16
    Begeleider van jongeren met gedragsstoornissen
    Huisje Weltevree
    @ Guusje11; wát een gave wieg! Ik vind 'm heel mooi, en hij lijkt me ideaal voor naast je bed. (heb gelijk ook je bulletjes, gezien, heb je er 5? Die zijn ook echt lief zeg!)

20. Daydreamy

Daydreamy Fanatiek lid

7 sep 2007
    3.945
    42
    48
    Vrouw
    Onderwijsassistent
    Ergens in de Polder
    Wij hebben ook een wiegje naast ons bed, waar de kleine 's nachts in slaapt, ik vind het erg handigmet voeden en ook geeft het me een rustig gevoel dat ie dicht bij me is, na de zwangerschapsverlof (nog 7 1/2 week) gaat ie op z'n eigen kamer slapen.

Deel Deze Pagina