Hallo meiden, Ik kom even mijn hart luchten hier. Ik werk als bijbaan in een snackbar en ik word al een tijdje gepest door twee vrouwelijke collega's van mijn leeftijd en zelfs iets ouder. Het begin met achter mijn rug om praten en nu lopen ze me achter me rug om belachelijk te maken, uit te lachen, na te doen, ze zeggen achter mijn rug om dat ik dom ben en dat ze me maar raar vinden. Ze zitten andere collega's tegen mij op te stoken en ze proberen mij ook de hele tijd buiten te sluiten. Waarom ze me pesten geen idee. Ik doe altijd aardig tegen ze, ben heel collegiaal, kom altijd op tijd en heb mijn spullen in orde en ik werk hard en doe mijn best. Het heeft denk ik niet met mijn zwangerschap te maken want dit gebeurde al voor mijn zwangerschap deden ze zo. Het gaat van kwaad naar erger. Heb dit bij mijn baas gemeldt en die zou met hun gaan praten. Maar ik voel me echt gekwetst en verdrietig dat ze dat doen en ik vraag me echt af waar ik dit aan verdiend heb. In mijn gezicht doen ze hartstikke aardig maar achter mijn rug om doen ze zo.
op de man af vragen waarom ze zo kinderachtig doen. Zodra je iets in degaten heb omdraaien en meteen " sorry hoor maar waarom dit kinderlijke gedoe achter mijn rug. Als ik iets heb gedaan zeg het me dan en hou anders op met me belachelijk te maken" Wedden dat ze dicht slaan.
Je weet vast bij welke het meeste vandaan komt, zou zorgen dat je die alleen hebt en keihard recht in dr gezicht vragen waar dit op slaat en of ze dit normaal vind. Als ze wat doms zegt gewoon alleen PARDON? zeggen en zorgen dat zij gaat praten. Even kei hard zijn!
Jammer dat dit tegenwoordig nog speelt .... pesten is iets voor kleuters... Ik zou ze op de man/vrouw afvragen wat hun probleem is met jou. Verder moet jouw werkgever zorgen voor een gezonde werkomgeving en moet actie nemen... stress kun je nu zeker niet gebruiken !
Erg vervelende en lastige situatie! Ik zou het ook moeilijk en eng vinden maar het enige wat helpen zal is ze overtroeven. Gewoon er tegen in gaan en er zelf iets van zeggen als je wat hoort van ze...